Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hellas eller Tyrkia nå i september. Forhåpentligvis.

 

Drømmereise: til Mongolia :laugh:

Drar med transibiriske - transmongolske til Mongolia neste uke :w00t::green:

 

Så bloggen din ! Skal definitivt følge med på den turen der !

Du får ta MASSE bilder og video i NordKorea, det blir spennende og se hvordan opplevelsen er der for en Nordmann :)

 

jeg vari Nord Korea i november i fjor, var ikke så spesielt som jeg trodde på forhånd, var "mye mere åpenet og fritt" enn man for intrykk i av i media,man har tilgang på mailen sin på en date på hotelet, hadde BBC på tv på rommet, hadde kinesisk sim kort i tlf og hadde dekkning over store deler av de stedene vi var, har du instagram har jeg lagt noen bilder der på min aroundtravel

 

Har instagram, så skal definitivt sjekke ut det. Blir virkelig spennede å se hvordan det er på "egenhånd", får se om jeg skaffer meg et kinesiskt sim når jeg er i beijing. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Drar med transibiriske - transmongolske til Mongolia neste uke :w00t::green:

God tur. Reiste samme strekning i 2010. Ta deg for all del god tid i Mongolia, men jeg ville ikke brukt mer tid enn absolutt nødvendig i Ulan Bator, det er ikke velsmurt sivilisasjon mongolene er kjent for. Antar ferden går videre mot Beijing?

 

Jeg er for tiden på jordomseiling. Ankom A Coruña i Spania i går, etter å ha krysset over fra Scilly-øyene sørvest av England. Fortsetter nå nedover kysten av Spania og Portugal før vi legger ut mot Kanariøyene. Deretter over Atlanteren i vinter, gjennom Panama-kanalen til våren, og så over Stillehavet i løpet av vår, sommer og høst. Sånn omtrentlig.

 

 

Ah, blir ikke så veldig lang tid i Ulan bator faktisk. :) Ferden går videre til Beijing å så Nord-Korea. =)

 

Stilig, hva slags båt er det du er på? Og hvordan er følelsen å dra runt verden med båt?

Lenke til kommentar

Stilig, hva slags båt er det du er på? Og hvordan er følelsen å dra runt verden med båt?

 

Båten er en 32 fots seilbåt. Å reise med seilbåt tar tid: tre-fire dager over nordsjøen, noen år rundt jorda. Det gir et litt annet perspektiv enn andre former for reise jeg har bedrevet: det har ingen konsekvenser om vi blir et sted en ukes tid ekstra hvis vi finner et sted vi liker, vi kan legge oss for anker utenfor en strand der det passer oss om vi ikke føler for å legge oss i en marina i nærmeste by. Vi booker ingen billetter eller hoteller, har med oss nok vann, mat og diesel for noen uker i slengen. Samtidig er vi nødt til å holde båt og utstyr i stand selv, og om en ikke skjønner seg på elektronikk, spenningsregulatorer til solcellepaneler, dieselfiltre og slikt på forhånd blir lærekurven bratt.

 

Noen bilder, alle linker til flickr:

14623795877_68a8418ffa_z.jpg

 

14842807832_87bc09ee43_z.jpg

 

14656455320_99ff616b0f_z.jpg

14863029263_2d6d115280_z.jpg

 

14995440971_24e2ee08d1_z.jpg

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

 

Gøy å se at jeg har vært et sted du skal til :) Konstanz er en veldig fin by. Mulighet for grensehopping er det også

Har hørt flere som har skrytt av den byen.

 

Flyr til Zurich og fra flyplassen skal toget ta 1 time og 2 minutter før det stopper 4-500 meter fra hotellet mitt som har utsikt over Bodensjøen.

 

Så greit, kom nordfra på vei til Zurich så det var vel like lenge på toget, som forøvrig var så gammelt at doen var åpen rett ned på skinnene å man måtte bruke en pedalpumpe for å få en tynn vannstråele i vasken :)

Lenke til kommentar

Er nå i Lisboa. Hadde egentlig planer om å seile herfra til Madeira, men for å få til det trenger vi 5-6 dager med greit vær – gidder ikke stampe oss gjennom fem hundre nautiske mil med motvind. Veldig unormalt vær her nede om dagen, så vurderer å fortsette sydover langs kysten av Portugal til Lagos, og så dra ned til Marokko derfra. Satser i så tilfelle på å få en tur opp i Atlas-fjellene før vi stikker over til Kanariøyene. Deretter er Atlanterhavskryss neste punkt på agendaen.

Lenke til kommentar

Er nå i Lisboa. Hadde egentlig planer om å seile herfra til Madeira, men for å få til det trenger vi 5-6 dager med greit vær – gidder ikke stampe oss gjennom fem hundre nautiske mil med motvind. Veldig unormalt vær her nede om dagen, så vurderer å fortsette sydover langs kysten av Portugal til Lagos, og så dra ned til Marokko derfra. Satser i så tilfelle på å få en tur opp i Atlas-fjellene før vi stikker over til Kanariøyene. Deretter er Atlanterhavskryss neste punkt på agendaen.

Ship o'hoi, er bosatt i nærheten av der slutten på ARC'en er. Har du AIS på skuta di?

Lenke til kommentar

Ship o'hoi, er bosatt i nærheten av der slutten på ARC'en er. Har du AIS på skuta di?

Har ikke AIS-sender (har mottager), men AIS er uansett ganske uegnet for de som befinner seg på land – rekkevidden er ikke så mange nautiske milene. Vi har derimot en Delorme Explorer tracker som går på Iridium-systemet, og en foreløbig noe halvhjertet nettside på "http://sailingorigo.net'>sailingorigo.net der vi kan spores.

 

Hva driver du med i Karibien? Regner med vi går forbi en eller annen gang i januar.

 

(Jeg er klar over at Språkrådet vil ha det til å hete «Karibia», men det kan de mene så mye de vil for meg.)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...