Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Da går jeg for begge to. Forøvig foretrekker jeg Schiphol i Amsterdam fremfor Charles de Gaulle i Paris. Schiphol er i en klasse for seg selv når det kommer til gate-bruk, spisesteder, tax'free og best av seg selv: spotting av fly.

5926072[/snapback]

Jeg ville foretrukket CDG, en helt grei flyplass, men heller ikke noe mer. Schipol er dømt til å bli rot, tror tre av fire ganger der ender med gatebytte og gjennom opptil flere sikkerhetskontroller der alt skal av ++. I tillegg har jo amerikanerne endt opp med å sette et par amerikanske vakter ved gatene til USA-flyene som sjekker alt for n-te gang.

 

Skal dog sies at jeg kun har fløyet via Schipol en gang hvor destinasjonen ikke var i USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da går jeg for begge to. Forøvig foretrekker jeg Schiphol i Amsterdam fremfor Charles de Gaulle i Paris. Schiphol er i en klasse for seg selv når det kommer til gate-bruk, spisesteder, tax'free og best av seg selv: spotting av fly.

5926072[/snapback]

Enig med du (og uenig med Joachim, hihi). Den beste huben i Europa er etter min mening AMS og kanskje også LHR. Jeg klarer også CPH (om jeg må) -- FRA og CDG hater jeg intenst.

5926085[/snapback]

Uff, sterkt uenig. :p

Lenke til kommentar
Da går jeg for begge to. Forøvig foretrekker jeg Schiphol i Amsterdam fremfor Charles de Gaulle i Paris. Schiphol er i en klasse for seg selv når det kommer til gate-bruk, spisesteder, tax'free og best av seg selv: spotting av fly.

5926072[/snapback]

Jeg ville foretrukket CDG, en helt grei flyplass, men heller ikke noe mer. Schipol er dømt til å bli rot, tror tre av fire ganger der ender med gatebytte og gjennom opptil flere sikkerhetskontroller der alt skal av ++. I tillegg har jo amerikanerne endt opp med å sette et par amerikanske vakter ved gatene til USA-flyene som sjekker alt for n-te gang.

 

Skal dog sies at jeg kun har fløyet via Schipol en gang hvor destinasjonen ikke var i USA.

5926107[/snapback]

 

Vel, det har jeg opplevd med vakter ved gate'n i CDG da jeg boarda AF til Atlanta. Aldri i AMS :thumbup:

Lenke til kommentar
Da går jeg for begge to. Forøvig foretrekker jeg Schiphol i Amsterdam fremfor Charles de Gaulle i Paris. Schiphol er i en klasse for seg selv når det kommer til gate-bruk, spisesteder, tax'free og best av seg selv: spotting av fly.

5926072[/snapback]

Jeg ville foretrukket CDG, en helt grei flyplass, men heller ikke noe mer. Schipol er dømt til å bli rot, tror tre av fire ganger der ender med gatebytte og gjennom opptil flere sikkerhetskontroller der alt skal av ++. I tillegg har jo amerikanerne endt opp med å sette et par amerikanske vakter ved gatene til USA-flyene som sjekker alt for n-te gang.

 

Skal dog sies at jeg kun har fløyet via Schipol en gang hvor destinasjonen ikke var i USA.

5926107[/snapback]

 

Vel, det har jeg opplevd med vakter ved gate'n i CDG da jeg boarda AF til Atlanta. Aldri i AMS :thumbup:

5926149[/snapback]

Har aldri opplevd dette på AMS -- FRA derimot, gjennom sikkerhets- og passkontrollen for å gå på WC. Gud som jeg hater FRA, minner meg om en togstasjon fra sovjet.

Lenke til kommentar
Pointet med business class innenlands/like fullt utenlands er at du har en mye bedre fleksibilitet når det gjelder rebooking av reisen etc.

 

Du betaler ikke for benplass hos SAS (innenlands).

5935150[/snapback]

Nå går det strengt tatt fint an å kjøpe fleksible økonomi-billetter. Men business, også innenlands, gir vel, om ikke annet, muligheter for en gin tonic.

Lenke til kommentar

Når jeg er ute og flyr bryr jeg meg kun om benplassen, siden jeg er 195CM høy og lange bein i forhold til høyden min. Sist jeg var ute og fløy så fløy jeg med Sterling(trur det var sterling, grønt fly i hvert fall) nedover og med norwegian hjemmover. Sterling var faktisk nesten komfortabelt. Mens norwegian var et sant helvette, satt ved midtgangen og måtte spre beina for å ikke knekke setet foran meg. Så høyrebeined mitt satt rett inn i setet foran meg og hadde vondt, mend venstrebeinet stakk ut i midtgangen. Og TO jævla ganger klarte den imbesile kjerringa som trilla vogna å kjøre den rett inn i kneet mitt :realmad: . Og hun så surt på meg.

Lenke til kommentar
Når jeg er ute og flyr bryr jeg meg kun om benplassen, siden jeg er 195CM høy og lange bein i forhold til høyden min. Sist jeg var ute og fløy så fløy jeg med Sterling(trur det var sterling, grønt fly i hvert fall) nedover og med norwegian hjemmover. Sterling var faktisk nesten komfortabelt. Mens norwegian var et sant helvette, satt ved midtgangen og måtte spre beina for å ikke knekke setet foran meg. Så høyrebeined mitt satt rett inn i setet foran meg og hadde vondt, mend venstrebeinet stakk ut i midtgangen. Og TO jævla ganger klarte den imbesile kjerringa som trilla vogna å kjøre den rett inn i kneet mitt :realmad: . Og hun så surt på meg.

5936255[/snapback]

 

Tips er jo å bestille første rad eller ved nødutgangene. Der har du som regel all den plass du kan ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...