Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - Erfaringer?


TorThunder

Anbefalte innlegg

Jeg og 3 kompiser skal ned til Munchen 26 til 28. September for å få med oss Oktoberfestivalen.

 

Har bestilt fly og hotel, men lite viste jeg om at man var nødt til å reservere bord i telta for å få sitte plass. Nå har jeg vært på hjemmesiden til alle telta, og alle er selvfølgelig fulle.

 

 

Noen som har peiling på hvor man kan skaffe bord? Går det ann og gå inn i telta og håpe på at noe blir ledig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og 3 kompiser skal ned til Munchen 26 til 28. September for å få med oss Oktoberfestivalen.

 

Har bestilt fly og hotel, men lite viste jeg om at man var nødt til å reservere bord i telta for å få sitte plass. Nå har jeg vært på hjemmesiden til alle telta, og alle er selvfølgelig fulle.

 

 

Noen som har peiling på hvor man kan skaffe bord? Går det ann og gå inn i telta og håpe på at noe blir ledig?

Reis dere til cincinnati her hvor jeg bor og feire oktoberfesten. Bare München har en større oktoberfest. Du finner god øl og mange bord

Veldig festlig!

 

http://m.oktoberfestzinzinnati.com

Lenke til kommentar

Reiste rundt Boden-sjøen sist helg og forspielet til oktoberfesten var allerede igang i Konstanz.

 

Og samtidig kjørte de Bodensee Weinfest.

 

Det var kanskje ikke overraskende at lederhosen og birndl var i salg i "vanlige" klesbutikker.

 

For oktoberfest utenfor Tyskland så er feiringen i både Kitchener/Waterloo og Blumenau mye større enn feiringen i Cincinnati.

Lenke til kommentar

 

For oktoberfest utenfor Tyskland så er feiringen i både Kitchener/Waterloo og Blumenau mye større enn feiringen i Cincinnati.

Kanskje det. Kam være hvordan man måler hvor "stor" festen er

 

I allefall er det en stor fest med mange morsomme aktiviteter. Jeg er også glad i syttende mai festen i stoughton wisconsin eller decorah iowa og utrolig mange Greske festivaler rundt hele landet

Lenke til kommentar

I München gjelder det å være tidlig ute - og da mener jeg tidlig.

Sosialt blir det uansett. På de få bordene som ikke er reserverte, som regel ute, settes en bestemt ned med andre av serveringsdamene. Dette er egentlig bare gøy ettersom en på den måten treffer mennesker en ellers ikke ville truffet.

 

Inne i teltene gjelder det også å være sosial så går det fort greit å få plass ved et bord.

 

I Bayern har de forøvrig den "snodige" vane at de helst drikker mens solen er oppe. Dermed er ikke utelivet allverdens og det passer greit når en bør være ved teltet i det det åpner.

 

Ha også i bakhodet at ølet som serveres er litt sterkere enn det de fleste er vant til.

Lenke til kommentar

>Oktoberfest

>26 til 28. September

 

:hmm:

Oktoberfest startet med at alle innbyggere i Munchen bli invitert til å feire bryllupet til en prins 12. oktober 1810. Det ble en veldig populær fest som mange tjente penger på så de gjentok den hvert år og utvidet den stadig i tid. Pga kaldt vær om høsten ble festen utvidet og flyttet mot sommeren i tid,men oktobernavnet henger fortsatt igjen. Hesteløpet de hadde hvert år sluttet de med i 1960.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...