Gå til innhold

Fly uten belte


Gjest Slettet+134

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+134

Jeg har helt angst mot å sitte med belte på i fly. Dette fordi jeg en gang ikke fikk det av igjen og flyvertinnen måtte klippe av beltet så jeg kom meg av. Hvordan er det om man bare ikke tar på seg beltet når det blir varslet om å ta det på? De går jo rundt og sjekker, men det er ikke akkurat nøye de ser? Eller kanskje det lyser på raden min om jeg ikke har belte på? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sjekker, og de er nøye. Om du nekter å ta på deg beltet vil du antakeligvis bli kastet av flyet, da det er ren idioti å ikke bruke det. Litt kraftig turbulens, og du skader deg selv, samtidig som du også kan skade medpassasjerer.

 

Beltet er ikke der for å redde deg i en evetuell kræsj, dersom flyet i mot all formodning skulle styrte er det ganske mye krefter i sving.

 

Vel, det stemmer jo ikke helt. Det er plenty med flykræsj der beltebruk åpenbart har reddet liv. Det er faktisk ganske stor sannsynlighet for å overleve en flyulykke.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke slik at du kan skade andre passasjerer, det er slik at du faktisk SKADER andre dersom det skulle være kraftig og plutselig turbulens. Hvis du flyr i taket, så er sannsynligheten for at du lander helt loddrett i setet ditt igjen uten å treffe noen andre ganske lik null vil jeg tro...

 

For all del, gjør som du vil, gjør dumme ting som får deg skadet og drept, men dersom det går utover andre, så la vær å gjøre det. Som eksempel beltet, det går alltid utover andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De sjekker, og de er nøye. Om du nekter å ta på deg beltet vil du antakeligvis bli kastet av flyet, da det er ren idioti å ikke bruke det. Litt kraftig turbulens, og du skader deg selv, samtidig som du også kan skade medpassasjerer.

Normalen er nok at de er nøye, men det er ikke vanskelig å snike seg unna hvis man går inn for det. At det er dumt er jeg helt enig i.

 

Har skjedd med meg ved et uhell at jeg har landet uten belte. Våknet av at flyet bremset og jeg skled fremover i setet. Sov som en stein med tilbakelent rygg og uten belte, og det var tydeligvis ingen av flyvertinnene som reagerte på det da de tok runden før landing.

Lenke til kommentar

Når man flyr kan man oppleve negativ gravitasjon, alt du plutselig blir dratt oppover. Sitter man da uten belte så treffer man taket og kan skade nakken, og man lander sansynligvis ikke tilbake i setet ditt heller. Resultatet er store skader på deg selv samt på andre i flyet. Du kan glemme reiseforsikring når du har brutt beltebestemmelsene, og i tillegg til å bli invalid får du erstatningskrav på deg. Jeg forstår ikke at noen vil utsette seg for en så ekstrem risiko når løsningen er så latterlig enkel som å ha på beltet. Om man er redd for å bli sittende fast, så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon.

Lenke til kommentar

(...)så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon.

Er du sikker på at man for lov å ha den med?

 

OT: Du kan også prøve med noen tekniker mot angst? Da løser du problemet istedenfor å gå forbi :)

 

 

Lenke til kommentar

 

(...)så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon.

Er du sikker på at man for lov å ha den med?

 

OT: Du kan også prøve med noen tekniker mot angst? Da løser du problemet istedenfor å gå forbi :)

 

 

 

 

 

¨Jeg har med barberhøvel og blader (Type gilette, ikke "løse" blader) med i håndbaggasje, som er mer "åpent" enn beltekutter, så tviler på at det blir stoppet. Kanskje inn til USA eller noe

Lenke til kommentar

 

 

(...)så vil jeg anbefale å kjøpe seg en liten beltekutter til å ha på nøkkelringen. Den får du lov å ha med inn på flyet og gjør at du selv enkelt kan skjære over beltet om det skulle oppstå en nødsituasjon.

Er du sikker på at man for lov å ha den med?

 

OT: Du kan også prøve med noen tekniker mot angst? Da løser du problemet istedenfor å gå forbi :)

 

 

 

 

 

¨Jeg har med barberhøvel og blader (Type gilette, ikke "løse" blader) med i håndbaggasje, som er mer "åpent" enn beltekutter, så tviler på at det blir stoppet. Kanskje inn til USA eller noe

 

Kanskje kommer det an på flyselskapet... en gang tok de neglefilen til min tante, det var i UK og for en del år siden men...

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke latt være å ha på selen. Om du har vært ute for kraftig turbulens tviler jeg på at du i det hele tatt hadde vurdert å ikke ha det på.

 

 

Hva med at du sjekker at beltet fungerer noen ganger før du setter deg? Gjerne under flighten og. Spesielt på lengre turer er det uansett bra for deg å gå rundt og spasere litt.

 

For all del, om du finner på å la være å ta på beltet i håp om at de ikke legger merke til det: IKKE start en krangel på flyet om det. Alle vi andre som er ute og flyr vil helst at flyet kommer seg av gårde på tiden og vil helst ikke vente på at bagasjen din må letes frem fordi flyselskapet kaster deg av. Tusen takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...