Gå til innhold

Helgetur til Amsterdam


Haawy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Planlegger en tur til Amsterdam fra 17-19. oktober og lurer litt på hotell. Det blir nok mest for utelivet, men presser gjerne inn litt sightseeing også. Fant et hotell som var litt under 4km fra sentrum. Er dette en grei avstand eller vil det bli dyrt med transport?

 

Hvis noen har noen andre tips og forslag så kom gjerne med dem. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var i Amsterdam i sommer bodde jeg ca 5 km unna sentralstasjonen. Det var ikke noe problem å ta trikk eller metro for å komme seg til og fra byen, ikke var det spesielt dyrt heller. Jeg tror imidlertid ikke jeg ville anbefalt å bo så langt unna hvis man hovedsakelig skal utforske utelivet, da det er langt fra alle rutene i byen som også går som nattruter, og de som gjør det går ikke veldig ofte. Det var hvert fall tilfelle på de rutene som gikk i nærheten av der jeg bodde.

 

Men om du ikke har noen problemer med å gå et stykke om du mister nattbussen så er ikke 4 km spesielt langt å gå i Amsterdam, alt er jo flatt. Jeg og kjærsten gikk flere ganger fra sentrum og til hotellet uten å føle at det var fryktelig langt. Om du finner frem i byen med en del promille er imidlertid en annen sak, da mye av bykjernen er veldig lik etter et par øl innabords.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...