Gå til innhold

Hjelp til å skjønne reiseforsikring.


myhken

Anbefalte innlegg

Reiser en tur til India innen et par måneder.

 

Har ikke planer om å ta med alt for mye klær osv, siden jeg bor hos familien og de selvsagt vasker klær osv. Men litt blir det jo.

Men en bærbar pc tar jeg med, samt nettbrett, og så tenker jeg å ta med Nikon D3200 + Nikon 18-200 objektiv. og telefonen selvsagt HTC One.

 

Nå har jeg reiseforsikring hos Sparebank1 (der har jeg alt annet også) og har den Topp forsikringen.

Men så har jeg jo tilgang på en del ulike kredittkort, som alle gir reiseforsikring om jeg betaler med dem.

 

Men hvilket skal jeg velge? Skal jeg bare bruke Sparebank1, eller vil kort som DNB Mastercard Gold, Nordea Mastercard silver, American Express, re:member eller Norwegian Bank være lurerer å bruke.

Reisen blir jo betalt via kort uansett, om det er vanlig visa kortet mitt eller ett av de andre er jo ett fett.

 

Det dyre utstyret tenker jeg jo å ta med inn i flyet. Så om den bagen blir borte, blir alt dekket?

Er jo fort ca 25-30.000 i verdi det.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilket kort fu bruker, vi fikk nylig igjen penger på reiseforsikringen da min datter var syk under halve reisen, da jeg fikk mail om reiseoppgjøret ba de meg om å sende kopi av kvittering for betalt reise gjennom kredittkort/mastercard da forsikrings selskapet kunne få refundert en del av beløpet derfra.

Lenke til kommentar

Tror det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilket kort fu bruker, vi fikk nylig igjen penger på reiseforsikringen da min datter var syk under halve reisen, da jeg fikk mail om reiseoppgjøret ba de meg om å sende kopi av kvittering for betalt reise gjennom kredittkort/mastercard da forsikrings selskapet kunne få refundert en del av beløpet derfra.

 

PS! om du betaler reisen med Vanlig Visa vil du ikke ha noe reiseforsikring gjennom Mastercard/Kredittkort.

Lenke til kommentar

Dersom det er utstyret du er bekymret for, bør du sammenligne vilkårene i de ulike forsikringene nøye. De vil har forskjellig egenandel, dekke forskjellig totalbeløp, ha forskjellige regler for verdiutstyr som kamera osv. Vanligvis vil forsikring gjennom et kredittkort ha noe dårligere betingelser enn de dyreste dedikerte reiseforsikringene, dog kan det finnes unnta,.

Lenke til kommentar

Tror det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilket kort fu bruker, vi fikk nylig igjen penger på reiseforsikringen da min datter var syk under halve reisen, da jeg fikk mail om reiseoppgjøret ba de meg om å sende kopi av kvittering for betalt reise gjennom kredittkort/mastercard da forsikrings selskapet kunne få refundert en del av beløpet derfra.

Må man være hos legen, og få det dokumentert, hvis man vil få igjen penger fra å være syk på en ferie? En kompis og jeg var syk under en syv dager lang ferie. Han var syk i 3-4 dager, også smittet han meg de siste to dagene av ferien, men vi dro ikke til noen lege eller sykehus. Får vi penger igjen på reiseforsikringen av det?

Lenke til kommentar

 

Tror det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilket kort fu bruker, vi fikk nylig igjen penger på reiseforsikringen da min datter var syk under halve reisen, da jeg fikk mail om reiseoppgjøret ba de meg om å sende kopi av kvittering for betalt reise gjennom kredittkort/mastercard da forsikrings selskapet kunne få refundert en del av beløpet derfra.

Må man være hos legen, og få det dokumentert, hvis man vil få igjen penger fra å være syk på en ferie? En kompis og jeg var syk under en syv dager lang ferie. Han var syk i 3-4 dager, også smittet han meg de siste to dagene av ferien, men vi dro ikke til noen lege eller sykehus. Får vi penger igjen på reiseforsikringen av det?

 

 

 

Man må ha legeerklæring fra lege på stedet ja, ellers hadde det nok vært mye mer svindel rundt dette og mye høyere pris på reiseforsikring.

Lenke til kommentar

Takker for gode råd her og på PM. Planen er jo selvsagt ikke å miste noe, men når jeg plutselig så jeg hadde tilgang på en rekke forsikringer, ut i fra hvordan jeg betalte, tenkte jeg det var lurt å spørre.

Men etter å la lest gjennom alle betingelsene, så er det Sparebank1 Topp forsikring som er den beste jeg har. (og den gjelder jo i tillegg hele året, uansett)

Lenke til kommentar

Ja kommer jo til å betale med et av kortene med reiseforsikring. :D

 

Så mye jeg har vært ute å reist tidligere, så har jeg liksom ikke tenkt så mye på forsikring. Stort sett fordi reisene har vært via jobben, og da er jo alt dekket.

I private tilfeller har jeg betalt med kort (stort sett American Express) som jeg har følt har hatt gode betingelser. Men tror det har forandret seg.

Lenke til kommentar

Selv om du reiser i jobben, og har reiseforsikring der, kan det være lurt å betale med et kort som har forsikring. Ofte er betingelsene ulike, slik at du ved for eksempel forsinkelse kan få en kompensasjon pr time på en forsikring, og dekning av påløpte ekstrautgifter på en annen forsikring.

Lenke til kommentar

Ja reiser privat nå..så er nok lurt som dere sier. Betaler reisen med mitt DNB corporate VISA kort, for de har f.eks en betingelse om at du øyeblikkelig bagasjen er forsinket at du kan handle for inntil 3000 kroner.

Man trenger ikke å vente i timer, bare få flyselskapet til å bekrefte at bagasjen er forsinket.

Er vel en fordel siden det er et bedrift kort. (men jeg kan selvsagt bruke det privat)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...