Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

 

Ikke for meg lengre.

Hva er poenget med å ha altinn app på mobil om man må hjem å finne bankid kodebrikken eller pinkoder på brev.

 

Jeg var som sagt pålogget fra jobben via PC/nett på torsdag med passord og fikk hentet ned pdf.

Nå skal altinn plutselig ha pin kode fra brev.

 

 

Vanlig to faktor login med passord pluss engangs kode mottatt på SMS skulle vært på plass.

 

 

Altinn appen krever ikke kode fra pinbrev. Så lenge du har registert mobilnummer på altinn, vil min-id sende deg pinkode på mobil ved pålogging. Dette gjelder både på www.altinn.no og ved bruk av appen.

 

Om du blar litt lengre ned på påloggingssiden i appen, vil du se et valg Gå videre til flere innloggingsmetoder, der kan du velge passord om du vil :)

Endret av Rskjonbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte først få logget inn på difi å endre minid settings. Logget inn med kodebrikke.

Det sto lagret i bruker profilen min : bruk koder fra kodebrev av en eller annen ukjent grunn .

Endret til SMS og jeg fikk kode til sendt.

 

Har sparebank1 som har bankid integrert i mobilbank appen sin og kun benyttet denne til nå.

Ved å installere bankid sin egen bankid app også i tillegg kan jeg logge inn på altinn med kun mobilen og bankid mobil autifisering.

 

Litt misvisende at det står "kodebrikke" på altinn login sidene.

 

Takk for tips.

Da kan kodebrikken få lov å dø sakte i skuffen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leter etter en lydopptaksapp som starter å ta opp lyden når den åpnes. Altså at jeg ikke manuelt må trykke på en knapp for å tå den til å starte og ta opp lyd. Noen som vet om det eksisterer i det hele tatt? Alle de jeg har funnet hittil krever at du må trykke selv.

Det du trenger er en app som også har en widget. Når du trykker på widgeten, så starter opptaket. Fant bare en i farten, og den ser ikke spesielt vakker ut.

 

Om jeg ikke har misforstått deg, så kan du se på denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.team48dreams.fastrecord

 

Finnes sikkert også penere apper som gjør det samme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja - det beste er IMO Truecaller.

 

Takk. Programmet så oversiktlig og fint ut. og jeg likte at de hadde en predefinert liste med telefonselgere. Lagde konto på appen men da jeg skulle logge inn på siden deres fikk jeg kun mulighet til å logge inn via FB, Linkedin osv og ikke via kontoen jeg nettopp hadde opprettet.

Lenke til kommentar

 

Hva skal du ta opp? Finnes det ikke som podcast?

Jo, finnes som podcast, men det kan vel bli tregt og dyrt når jeg ikke er på trådløst nett.?

 

 

Samtlige podcast-apper jeg har testet støtter å kun laste ned over Wifi. Du er vel på Wifi en gang iblant? Min favoritt er Pocket Cast, men det finnes mange å velge blant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...