Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med opptaksfunksjonen for tiden. Ikke får jeg lov til å velge serieopptak lenger (får opp feilmelding ved andre trykk på opptaksknappen), men allerede valgte serieopptak fungerer sånn noenlunde selv om den noen ganger har den begynt å ta opp et planlagt opptak først langt ut i episoden (som gikk på samme tidspunkt som den alltid gjør). noen andre som har lignende problemer (har kabel, ikke parabol)

 

Hadde samme problem som deg. Fikk svar fra CD at løsningen på dette er å slette alle opptak og resette boksen. Da vil den være OK i en måned eller to før den begynner å feile igjen....rolleyes.gif

 

Har resatt den en gang før og da var alt iorden igjen i noen måneder, så det stemmer det. Ikke noe vits å satse på å samle på ting du vil se, når du uansett må slette alt med jevne mellomrom bare for å få boksen til å fungere slik den skal

 

edit: stemte ikke helt dette. Resatte den i går og den slettet visst ikke opptakene jeg hadde inne, men jeg måtte gå inn og stille inn igjen alle serieopptakene mine

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Serieopptak programmerer så vidt jeg vet dekoderen til å ta opp til samme tid X uker fremover, uavhengig av når programmet faktisk starter.

En ekstra nyhetssending, ekstraomganger eller forskyving av programplane og vips blir alt feil.

Lenke til kommentar

Huff nå har min begynt å krasje helt hver gang jeg setter på kanal 18 (TVNorge HD). Før så slet jeg veldig med signalet på den kanalen (bare den), men etter siste oppdatering så bare krasjer hele maskina.

 

Angrer forferdelig på at jeg ikke kjøpte Dreambox denne gangen også, som jeg gjorde for noen år tilbake... :wallbash:

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har greid å la være å oppdatere siden jeg fikk boksen i juni. Så jeg har sluppet den "nye" sorte meny firmware oppdateringen. Jeg har brukt den som hadde blå farge. Jeg håper folk skjønner hva jeg mener med dette. Men jeg greide desverre idag å trykke litt fort da jeg skulle avslå oppdateringen, og oppdaterte ved en feil.

 

Nå tviler jeg litt på dette, da jeg ikke har sett eller funnet noe som helst om emnet verken her, avforum eller google, men jeg er ikke så flink til å søke, så kanskje det er mulig likevel. Finnes det noen måte å nedgradere softwaren på? De nye menyene kontra den gamle syns jeg er veldig lite brukervennlig. Jeg hadde INGEN problemer med det gamle, og jeg vil gjerne tilbake dit. Er det mulig, eller må jeg bare gjøre som de fleste her og vente tålmodig til de fikser det nye? For selv om de fikser problemene som folk har, greier jeg ikke å tenke meg at de fikser måten menyen o.l. er organisert m.m.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hele systemet er basert på at du oppdaterer isteden for å nedgradere.

Dette har både med at CD skal sende ut til like dekodere med samme programvare og hardware, men også at de tross alt fikser ting litt etter litt.

Anbefaler generelt alle som er misfornøyd med dekoder eller programvare å sende en høflig mail til CD og liste opp hva de er misfornøyd med og hva de kunne tenkt å fått annerledes.

CD lytter, og hvis flere klager på det samme blir det fikset i neste oppdatering.

Når det gjelder menyene, så har man fortsatt tilgang til mesteparten av det man hadde før.

Noe ligger i andre menyvalg, tilbakestillingsvalget kunne vært bedre fremhevet osv men bruksmessig fungerer den bedre når man blir vant til de nye menyene.

Det som er slettet helt er vel manuell inntasting av opptak, nå må man vel bruke EPG eller rec knappen?

Tekster i menyer er vanskeligere å lese, men det skal vel også bli fikset en gang.

mute problemet er ikke borte, men den slår seg ikke av lenger på første oppstart.

Får fortsatt mute i displayet og må slå på volumet (volumknappen opp) siden dekoderen muter lyden når den slår seg av.

Ut over det har dekoderen vært stabil og fin synes jeg.

Lenke til kommentar

Ikke helt samme dekoder jeg har, men jeg spør alikevel;

 

Har fått med den HD-dekoderen uten opptak fra Canal Digital og har kobla den til og slått den på nå.

 

Nå har den stått og "registrert" kortet mitt i 4 timer og ingenting skjer. Hvor lang tid tar det egentlig?

 

Står og gjør akkurat det samme i det andre huset på gården her nå og har ikke kommet noe lenger der heller.

 

Er det en eller annen sopp som skulle trykki på en knapp hos CD som har tatt helga kanskje? :(

Lenke til kommentar

Ja det går fint å se programm som fortsatt tar opp ved å spole tilbake. Veldi greit om du skal se f.eks en film på tv3, så venter du bare 30 min før du begynner å se den sånn at du kan spole forbi alle reklamefilmer

Mulig jeg har blitt dratt litt i leggen her, men en fugl visket meg i øret at den siste oppdateringen vi fikk nå gjorde at man ikke kunne spole over reklamen lenger.

 

Er det noen som kan verifisere?

 

Er det noen som fraråder/anbefaler en update?

 

Jeg fikk forresten ikke til å oppdatere boksen, og snakket med CD support på telefonen. Det va da de sa at dette var en av de fantastiske tingene i den nye versjonen.

 

Da sa jeg rett og slett at jeg heller beholdt boksen slik den var.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spoler som før, dvs forbi reklamen.

Det som er forandret er at før kunne man spole raskere, nå bruker man rød/grønn knapp (de to fargede knappene til venstre) til å hoppe 10 min frem og tilbake samt spole saktere enn før.

Anbefaler generelt å oppdatere da man løser noen stabilitetsproblemer.

 

Største forandringer:

-Nytt menysystem med ny plassering av ting

-Vanskeligere å lese tekst i menyer

-Ikke lenger mulig å manuelt taste inn opptak (kun bruke epg listen)

-Mindre detaljrik info, f.eks indikeres kapasitet kun med farget søyle uten timer og minutter

-Mute bug, hvor den starter opp mutet (må bruke volumknapp for å øke volum)

-Scart signal har skjedd noe rart som gjør at jeg må velge manuelt widescreen på TV hver gang jeg slår den på (før skiftet TV automatisk)

-Mer stabil, låser seg ikke i opptakslisten

-Mistet mini TV-rute i epg listen

-Spoler saktere, men kan hoppe med 10 minutter step frem og tilbake

-Mer detaljert info om opptak

-Noe etterslep i menyene, f.eks blar man i kanalisten så hopper den 4-5-6 kanaler frem når man slipper opp kanalknappen hvis man har holdt kanalvelgeren inne

-Signalstyrken indikeres i 0-100% isteden for 0-hva det nå var før.

Dette gjør det vanskeligere å bruke indikatoren til å stille inn antenna.

-Begge signalstyrkene vises samtidig

-Raskere oppstart og avstenging

-Bytter TV format med TV knappen og andre tilpasninger slik det var tiltenkt

-VOD (Video On Demand, åpnet for leie av film)

-Mer svart/hvit menyer isteden for blått og andre farger

-Litt mer "ekslusiv" utforming av menyer, kontra "tivolimenyene" som var før (smakssak)

-Noe forvirrende epg (liten skrift på programguide dag) og bruk av "idag" og "imorgen" isteden for dag og dato som først dukker opp to dager frem i tid.

-Ikke mer problemer med å vise kun to programmer i epg

 

For meg så virker det som om de har forenklet (kravmessig) menyene og funksjonene for å få den mer stabil samt designet den hovedskelig for bruk på nye full HD skjermer via HDMI.

 

Canal digital har lovet meg og andre en ny dekoder til juletider, og vi som har HD PVR dekoderen skal få bytte den inn til den nye så vi får passe på så de oppfyller lovnadene sine.

Har ikke hørt mer om den saken siden i sommer en gang.

Lenke til kommentar

Takk for et utfyllende liste ja.. Det var et par ting der vi har erfart.

 

-Spoler saktere, men kan hoppe med 10 minutter step frem og tilbake

Det var jo en bra og en dårlig nyhet sånn sett.. Lurer på hva som egentlig var intensjonen med å begrense måten man kunne spole på.

 

Canal digital har lovet meg og andre en ny dekoder til juletider, og vi som har HD PVR dekoderen skal få bytte den inn til den nye så vi får passe på så de oppfyller lovnadene sine.

 

På hvilket grunnlag kan vi kreve en ny dekoder da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg regner med at vanlig spoling fyller noen buffferminner som igjen kan påvirke stabiliteten.

Ved å spole saktere unngår man sikkert slike problemer.

Bra og dårlige nyheter oppsummerer igrunn hele oppdateringen :-)

 

Angående ny dekoder, så var det endel snakk om det når tråden ble startet.

Ligger sikkert endel innlegg om det for de som orker å lese gjennom hele tråden.

Kort sagt ble vi fortalt at canal digital også var misfornøyd med dekoderen, og derfor var de iferd med å la en annen produsent utvikle en ny dekoder.

Vi som hadde HD PVR dekoderen ble da lovet å kunne levere inn dekoderen vi hadde og få den nye isteden.

Siden da har det vært stille.

Har sendt inn noen ønsker til den nye dekoderen, som kan være kjekt å ha, men tviler på alle blir tatt med.

Ønsket meg bl.a en innebygget DVD eller BluRay brenner slik at man kunne brenne ut opptak direkte uten å sende det over til en ekstern DVD brenner.

Vet igrunn ikke mer, krysser fingre for at de er i rute og at det leveres en bedre løsning basert på de erfaringene de har med HD PVR dekoderen.

Lenke til kommentar

Vi som hadde HD PVR dekoderen ble da lovet å kunne levere inn dekoderen vi hadde og få den nye isteden.

 

Kjekt å vite da..

 

 

Har sendt inn noen ønsker til den nye dekoderen, som kan være kjekt å ha, men tviler på alle blir tatt med.

Ønsket meg bl.a en innebygget DVD eller BluRay brenner slik at man kunne brenne ut opptak direkte uten å sende det over til en ekstern DVD brenner.

Den var rimelig drøy spør du meg, no fence alstå, men den der tror jeg ikke de tar serlig seriøst..

 

Hva med å bare aktivere den USB porten og gi oss muligheten til å koble på en ekstern hardisk da lissom.. Håper det er et forslag de har fått... LOL

Lenke til kommentar

Har en PVR HD-dekoder fra Canal Digital og prøver å få sett TV. Har ikke peiling på modellnr, men den fungerte da jeg sist brukte den i august (det går litt tid mellom hver gang jeg ser på TV, med andre ord).

Uansett ...

 

Når jeg slår på dekoderen og TV-en og prøver å få inn noen kanaler, får jeg bare opp en melding på TV-skjermen om at det er "Problemer med å motta signal".

Noen som kan si meg hva det er for noe tull? Prøvde å restarte et par ganger, ta ut alt av ledninger å plugge inn igjen, samt foreta et nytt kanalsøk, uten at det hjalp det minste.

Noen som kan si meg hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan være mange ting:

-Antenna har vridd seg ut av posisjon

-Snø eller dritt på lnb

-Defekte kabler

-Defekt lnb

-Feil kort i dekoderen

-Feil instillinger

-Manglende oppdateringer

-Canal digital har slått av signalet til deg

-Manglende betaling

-Teknisk feil på sendingen

-Blokkeringer/Hindringer mellom antenne og satelitt (Opplevde at en nabo satte campingvogna si slik at den blokkerte signalet)

 

Start med å tilbakestille dekoderen, sjekk signalkvaliteten (Både styrke og grønn bar) på begge inngangene, ring canal digital og be dem sjekke kort og abonnement.

Hvis ikke dette hjelper bør en montør sjekke antenne, lnb og kabler eventuelt

få canal digital til å sende ny dekoder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...