Gå til innhold

Matematikk for økonomer 2014 BI innleveringsoppgave 2


rikke_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Noen som vet sikkert poenggrensen for en A?

 

Jeg har 22 av 25 deloppgaver rett, hvor den ene var en følgefeil på siste utregning og de to andre var rett og slett tidsmangel på grunn av dårlig planlegging. Ble halvferdig på den ene.

 

Hadde full pott og A til jul, så har et håp om at det kan holde til en A samlet sett. Om ikke blir det konting.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hva er kurskoden deres? Jeg vil se på eksamenen deres. :)

 

MET29104, men jeg vet ikke om den er ute enda.

 

Den var imidlertid omtrent identisk med foregående eksamener. Jeg tabbet meg rett og slett ut ved å være for grundig og bruke for mye tid i begynnelsen. Hadde fått full pott om jeg kunne gjort det igjen og vært litt mer strategisk på tidsbruk.

Lenke til kommentar

Noen som vet sikkert poenggrensen for en A?

 

Jeg har 22 av 25 deloppgaver rett, hvor den ene var en følgefeil på siste utregning og de to andre var rett og slett tidsmangel på grunn av dårlig planlegging. Ble halvferdig på den ene.

 

Hadde full pott og A til jul, så har et håp om at det kan holde til en A samlet sett. Om ikke blir det konting.

A-en din til jul har dessverre ingenting å si om du får B på denne. Denne teller 80% og jul teller 20%. Den matten klarer du ;)
Lenke til kommentar

Elendig gjennomført av meg. Fikk som Elijah nevner problemer med tidsbruk men følte likevel at det gikk noe bedre enn jeg hadde forventet. Har slitt med kyssesyken og en elendig form dette halvåret så den eneste matematikken jeg har hatt energi til å prøve meg på er arbeidskravet (..) og et patetisk skippertak før eksamen. Føler meg sikker på at ved konting vil det gå mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei cppdude, har du mulighet til å hjelp med disse oppgavene også? Jeg er så dårlig i mate, trenger derfor ekstra hjelp :-(. Blir veldig glad hvis du kan hjelp. Takk på forhånd :-)

 

Løs likningene

 

1) 2xˆ2−5x=12

 

2) 1: 2x-3 = 2: x+3

 

3) 3 (1+x)ˆ10= 6

 

4) 6eˆ0.04t= 18

 

Løs ulikhetene

 

1) 2xˆ2 − 5x < 12

 

2) 1: 2x-3 > 2: x+3

Lenke til kommentar

 

Hei kan noen hjelpe meg med å deriver disse funksjonene ? :-(

 

1) f(x)=ln(2x 11)

 

2) f (x) = 3x-7:x-5

 

3) f(x)= 4 (xˆ3 + 5x)ˆ3

 

Usikker om det var 2x11 eller 2x+11 i 1)

 

 

Hei cppdude, har du mulighet til å hjelp med disse oppgavene også? Jeg er så dårlig i mate, trenger derfor ekstra hjelp :-(. Blir veldig glad hvis du kan hjelp. Takk på forhånd :-)

Løs likningene

1) 2xˆ2−5x=12

2) 1: 2x-3 = 2: x+3

3) 3 (1+x)ˆ10= 6

4) 6eˆ0.04t= 18

Løs ulikhetene

1) 2xˆ2 − 5x < 12

2) 1: 2x-3 > 2: x+3

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...