Gå til innhold

Tråden for oss som digger Icheckmovies


Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er helt sikker, kan det være fordi IMDb setter opp kriteriene på lista. Kanskje de øker antallet minimum voters f.eks.

 

Edit: Eller at IMDb bestemmer seg for å fjerne en sjangertaggen fra en film. Jeg sier ikke at The Third man ikke er film-noir da.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Da er det kommet noen nye lister:

 

501 Must See Movies

 

- This list is compiled from a collection of movie reviews in the 501 Must See Movies book. The movies have been split up into 10 genres, each with 50 movies (except for the last, which has 51): Action/Adventure & Epic, Comedy, Drama, Horror, Musical, Romance, Science Fiction/Fantasy, Mystery/Thriller, War and Western.

 

Cahiers du cinéma 100

 

- The top 100 most essential films of 78 French film directors, critics and industry executives. The list was compiled for and published in the French Cahiers du cinéma film magazine.

 

The Best 100 Chinese Motion Pictures

 

- To celebrate one hundred years of Chinese cinema, Hong Kong Film Awards released a list of The Best 100 Chinese Motion Pictures. Among the 103 films on the list, there are 11 films from China (pre-1949), 13 films from the mainland China (post-1949), 61 films from Hong Kong, 16 films from Taiwan (post-1949), 1 Hong Kong/mainland China co-production and 1 Taiwan/Hong Kong co-production.

 

100 Must-See Films Of The 20th Century

 

- A list of the 100 20th century films as chosen by the film critic Leonard Maltin. This list appears in Maltin's book titled

 

Top 100 Bollywood Films

 

- In May 2003, Outlook India magazine asked 25 leading Indian film directors to draw up their personal lists of the 10 best Hindi films of independent India. This list is the result of that query.

 

A.V. Club - The best films of the '00s

 

- This list consists of the favorite movies of the 00's as chosen by five core A.V. Club film writers.

 

 

Jeg regner med disse listene vil glede noen av brukerne her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Inn og ut av listene er en en ting, men fra å ligge på en 3. plass til plutselig å fjernes helt fralisten er en helt annen.

 

Dette er fordi The Third Man ikke lenger er listet som film noir under "Genre:" på imdb. Mange som legger til diverse sjangre på filmer uten at det stemmer, innimellom virker det som om imdb tar en opprydning og fjerner f.eks. filmer som Inglourious Basterds fra komedie- og action-sjangeren osv. Det er da filmer faller helt ut av listen på icheckmovies.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Etter at jeg la inn siste justeringer på den, ser jeg at jeg har 377/389... almost there :roll:

Oooh, Star Wars-referanse det siste du skrev der :--)

 

Du mangler bl.a. to Miyazaki-filmer, så gled deg :)

 

Nei æsj, jobb nå heller med din japanske mester. :)

Han er ikke glemt, men jeg må ha flere ulike filmer å ta av, ellers blir jeg gal.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Hm.. Finner ikke f.eks Che - part 1 eller The Motorcycle Diaries og Rambo er det bare part 2 der. Eller går den sida ut fra forskjellige lister rundt på nett bare?

 

Che: Part 1 er på criterion listen, du kan gå inn på den eller bare søke på Che (merkelig nok kommer bare part 2 off bl.a. alternativene før du har søkt)

 

First Blood aka Rambo 1 er også der.

 

Må si at det er rart at ikke en eneste liste inkluderer The Motorcycle Diaries da. De har jo til og med en too 250 over tiårets mest kritikerroste filmer, vel vel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...