Gå til innhold

Generell diskusjon om konflikten mellom Israel og palestinerne


  

262 stemmer

  1. 1. Dersom du har noen generell sympati i konflikten, med hvem da?

    • Den palestinske siden
      82
    • Den israelske siden
      90
    • Begge sider har gode og dårlige sider
      85
    • Ingen formening
      5
  2. 2. Bør Hamas anerkjenne Israel?

    • Ja
      153
    • Ja, mot innrømmelser
      40
    • Nei
      37
    • Ingen formening
      32
  3. 3. Bør Israel samtale med Hamas?

    • Ja
      113
    • Ja, men bare om Hamas åpent anerkjenner Israel
      95
    • Nei
      36
    • Ingen formening
      18
  4. 4. Støtter du en palestinsk stat etter grensene fra 1967?

    • Ja
      130
    • Nei
      69
    • Ingen formening
      63
  5. 5. Hva bør bli Øst-Jerusalems skjebne?

    • Del av Israels hovedstad sammen med Vest-Jerusalem
      80
    • Hovedstad i en palestinsk stat
      47
    • En delt by under internasjonal styring
      74
    • Ingen formening
      61
  6. 6. Støtter du bosetningene?

    • Ja
      51
    • Nei
      143
    • Ingen formening
      68
  7. 7. Er den israelske tilstedeværelsen på Vestbredden en okkupasjon?

    • Ja
      131
    • Nei
      95
    • Ingen formening
      36
  8. 8. Er den israelske militære tilstedeværelsen og/eller bosetningene i strid med folkeretten?

    • Ja, begge
      84
    • Ja, den militære tilstedeværelsen er det
      31
    • Ja, bosetningene er det
      23
    • Nei
      67
    • Ingen formening
      57
  9. 9. Kan angrep mot sivile forsvares?

    • Ja
      31
    • Ja, men bare som hevn og/eller represalier
      9
    • Nei
      210
    • Ingen formening
      12
  10. 10. Frykter du en større krig mellom Israel og andre stater i Midtøsten?

    • Ja
      82
    • Ja, men i første rekke større intern uro med utgangspunkt i Vestbredden og Gaza
      79
    • Nei
      80
    • Ingen formening
      21
  11. 11. Gir den siste tidens uro i Midtøsten Israel grunn til å revurdere sin sikkerhetspolitiske linje?

    • Ja
      90
    • Nei
      78
    • Ingen formening
      94


Anbefalte innlegg

1. Etter litt kludring? mannen lyver!!! For deretter å bli tatt på på senga, bokstavelig talt!

 

TV2 er like fullt en venstrevridd kanal som alle andre, så jeg skjønner ikke den neste setningen i første avsnitt. Men de er helt klart bedre enn NRK. Det er forøvrig hemmelige samtaler i mange år, helt frem til dette intervjuet: http://www.tv2.no/ny...as-3400055.html

 

2.Når jeg sier at regjering må ta sin del av skylden, så mener jeg skylden for jødehatet blant folket, nettopp på grunn av måten dem opptrer overfor Israel, og måten dem opptrer overfor Hamas.

 

3. Det er et problem å samtale med Hamas fordi dem er en terrororganisasjon, på lik linje med al-Qaida, bare en mindre organisjon, foreløpig . De skal ikke samtales med, de skal tas med militær makt da ikke noe annet nytter overfor slike organisasjoner. Alle vestlige land har denne regelen.

 

En rakett fra Hamas havner heldigvis ned i ørkenen, men etter flere raketter ville det være idioti å ikke slå tilbake. Israel er heldigvis mer treffsikre, noe som har begrenset terroren fra Hamas.

 

http://www.adl.org/A...bruary_2012.pdf

legg spesielt merke til punkt 6a og 6b. Nordmenn er altså på topp, selv om handlingene i Israel ikke har noe med jøder i Norge å gjøre.

Endret av MBarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg sier at regjering må ta sin del av skylden, så mener jeg skylden for jødehatet blant folket, nettopp på grunn av måten dem opptrer overfor Israel, og måten dem opptrer overfor Hamas.

Så bare fordi Norge ikke er fullstendig blinde overfor Israels handlinger mot sivile palestinere, så er de ansvarlige for at mennesker hater jøder? Vær så snill. Jeg minner om at Norge anerkjenner Israel, ikke anerkjenner Palestina, bidrar økonomisk til det meste Israel foretar seg, inkludert muren og bosetningene, og generelt sett forsvarer Israel ved de fleste anledninger, og i verste fall tyr til den amerikanske holdningen "begge parter må avstå fra voldshandlinger". Hvis du virkelig mener at dette fører til antisemittisme, så begynner jeg for alvor å lure.

 

Det er et problem å samtale med Hamas fordi dem er en terrororganisasjon, på lik linje med al-Qaida, bare en mindre organisjon, foreløpig . De skal ikke samtales med, de skal tas med militær makt da ikke noe annet nytter overfor slike organisasjoner. Alle vestlige land har denne regelen.

Det er et ordtak som sier noe sånt som "den enes terrorist er den andres frigjører", og som sagt, jeg liker ikke Hamas, men jeg forstår hvorfor de har støtte blant palestinere på Gazastripen. Israel har bedrevet med mye faenskap der nede, og Hamas er det eneste større politiske partiet som fokuserer på Gazas befolkning, istedenfor Fatah og andre som utelukkende bryr seg om Vestbredden. Og de er nå en gang Gazas folkevalgte, og som jeg allerede har sagt, det blir ikke fred uten Hamas ved forhandlingsbordet. På samme måte vil man aldri løse konflikten i Afghanistan uten Taliban eller konflikten i Baskerland uten ETA. Du må gjerne tro at en militær løsning er det eneste som hjelper, men husk at Hamas får mer og mer sympati hver gang Israel bomber en moske eller et sykehus.

 

En rakett fra Hamas havner heldigvis ned i ørkenen, men etter flere raketter ville det være idioti å ikke slå tilbake. Israel er heldigvis mer treffsikre, noe som har begrenset terroren fra Hamas.

Ja, heldigvis er Israel mer treffsikre, så blir vi endelig kvitt noen av de brysomme muslimene. Du vet, at hvis jeg åpent hadde støttet Hitlers forsøk på å utrydde jødene, så hadde jeg blitt stemplet som useriøs og ekstremistisk med en gang. Lurer på hvorfor det ikke går andre veien også.

 

http://www.adl.org/A...bruary_2012.pdf

legg spesielt merke til punkt 6a og 6b. Nordmenn er altså på topp, selv om handlingene i Israel ikke har noe med jøder i Norge å gjøre.

En studie som tar for seg meningene i ti land, og Norge er kun på toppen når det blir spurt om Israels handlinger påvirker hva folk mener om jøder. For det første, dette er ikke så rart, all den tid Israel reklamerer seg selv som en jødisk stat, og bruker jødiske symboler bl.a. i flagget sitt, og for det andre, dette er da ene og alene Israel sin skyld. At Israels regjering ikke ser på det som et faresignal at folk hater jøder mer og mer utelukkende basert på hva landet deres foretar seg, sier vel egentlig sitt.

Lenke til kommentar

David Ben-Gurion, den første statsministeren av Israel:

 

“I don’t understand your optimism,” Ben-Gurion declared. “Why should the Arabs make peace? If I were an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. …There has been antisemitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: we have come here and stolen their country. Why should they accept that? They may perhaps forget in one or two generations’ time, but for the moment there is no chance. So, it’s simple: we have to stay strong and maintain a powerful army. …”
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel like mislikt som Nord-Korea

 

Israel knivar med diktaturstaten Nord-Korea om å vere blant dei tre minst likte landa i verda, skal me tru ei ny undersøking gjort av BBC.

 

Resultatet frå den store popularitetsundersøkinga viser at Israel er på tredjeplass i verda når det gjeld negativt omdøme. Berre Pakistan og Iran er verre stilt, og Nord-Korea stiller likt.

 

Undersøkinga er gjort mellom desember 2011 og februar 2012 der meir enn 24.000 menneske er spurt om inntrykket dei har av dei største og mektigaste landa i verda. Intervjua er gjort i alle dei 22 landa som er med på undersøkinga.

 

Iran tok ein klar førsteplass der 55 prosent av respondentane svarte at dei har eit negativt inntrykk av landet. Pakistan kjem på ein andreplass med 51 prosent, og Nord-Korea og Israel på ein delt tredjeplass med 50 prosent negativ oppfatning.

 

For Israel er dette ei markant auke frå tidlegare. Tilsvarande undersøking i fjor viste at det då var 47 prosent som hadde eit negativt innrykk av landet.

 

Berre 21 prosent av dei som svarte på undersøkinga sa at dei har eit positivt inntrykk av Israel. Det einaste landet i Vesten der folket har ein meir positiv enn negativ oppfatning av landet er, kanskje ikkje overraskande, i USA. Der svara 50 prosent av dei spurte at dei har eit fordelsaktig inntrykk av landet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8142869

 

En fantastisk nyhet! Flere og flere over hele verden får altså opp øynene for Staten Israels terrorisme, vold, brutalitet og tortur! Når man legger dette sammen med at stadig flere land i de siste årene har anerkjent Staten Palestinas suverenitet er det helt klart i hvilken rettning dette går selvom det går forferdelig treigt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstra, ekstra: Leirebit skal vere første bevis for byen Betlehem

 

Et privateid israelsk selskap som kaller seg Ir David Foundation, som ifølge artikkelen flere ganger har blitt kritisert for ikke-vitenskapelige metoder, har funnet en leirbit som beviser at Betlehem var en by i Judea for tusener av år siden, uten å utdype hvordan denne leirbiten beviser dette. En arkeolog ved UiB sier at han tror, og jeg siterer, funnet kan komme til å bli nytta som argument blant enkelte grupper av religiøse eller busetjarar for at Betlehem bør vere innlemma i staten Israel.

 

Israel har allerede stjålet Jerusalem og Hebron fra den lille delen av Palestina de ikke stjal i 1948, og nå står Betlehem for tur. Man må jo begynne å lure hvordan det er meningen en palestinsk stat skal se ut...

Lenke til kommentar

David Ben-Gurion, den første statsministeren av Israel:

 

“I don’t understand your optimism,” Ben-Gurion declared. “Why should the Arabs make peace? If I were an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. …There has been antisemitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: we have come here and stolen their country. Why should they accept that? They may perhaps forget in one or two generations’ time, but for the moment there is no chance. So, it’s simple: we have to stay strong and maintain a powerful army. …”

Ja, Ben Gurion klarte å se konflikten også fra arabernes side.

Og han har jo helt rett, det er sånn araberne ser på konflikten.

Det er derimot ikke slik Ben Gurion anså den. Konflikten har gjerne 2 sider.

 

Hadde sånne som deg, og araberne hatt samme forståelse som Ben Gurion hadde det vært fred i dag.

Lenke til kommentar

Madonna ber om fred under turnéstart i Israel

 

Madonna startet sin verdensturné i Tel Aviv i Israel torsdag med å be om fred i Midtøsten.

 

- Jeg valgte å starte min verdensturné i Israel for en meget bestemt og viktig grunn. Midtøsten og alle konfliktene her gjennom tusen år, må ta slutt, sa det amerikanske popikonet fra scenen i Tel Aviv.

 

Dere kan ikke være mine fans og ikke ønske fred i verden, understreket hun til applaus og jubel fra israelske og noen palestinske tilhørere.

 

Madonna, som er tilhenger av Hollywood-versjonen av den jødiske mytiske tradisjonen kabbala, kaller første etappe i MDNA-turneen til 28 land «Fredskonserten» og hun delte ut gratisbilletter til noen palestinere fra Vestbredden og Øst-Jerusalem.

 

Før konserten møtte hun medlemmer av Det israelsk-palestinske fredsforumet og fra scenen berømmet hun arbeidet til organisasjoner som representerer både israelere og palestinere.

 

http://www.aftenposten.no/kultur/Madonna-ber-om-fred-under-turnstart-i-Israel-6840949.html

 

Flott å se at folk engasjerer seg. Dog tror jeg ikke hun klarer å appelere til den israelske regjeringen og dermed er vi like langt...

Lenke til kommentar

Vurderer å fastsette palestinske grenser

 

Israels forsvarsminister Ehud Barak mener Israel bør vurdere å selv fastsette grensene rundt en framtidig palestinsk stat for å omgå den fastlåste fredsprosessen.

 

Barak oppfordrer ifølge avisen til det han og mange andre israelere kaller «ensidige handlinger», uten å komme nærmere inn på hva det egentlig innebærer.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10053931

 

Og igjen viser Israel sitt sanne ansikt... Nå er planen å sette opp grensene for Staten Palestina slik europeerne gjorde med Afrika under Berlinkonferansen uten å samtale med palestinerne. Og dersom palestinerne avviser dette vil garantert Israel lage et argument utav det for å fortsette okkupasjonen, diskrimineringen og terroren mot den palestinske befolkningen fordi de sier nei til tilbudet de får...

Lenke til kommentar

Vedtok palestinsk sikkerhetsnett

 

Arabiske land ble lørdag enige om et finansielt sikkerhetsnett for palestinske myndigheter dersom Israel fryser midler som skal gå til palestinerne.

 

Den palestinske siden ba om hjelp fra ministrene i Den arabiske liga, som møttes i Qatars hovedstad Doha lørdag.

 

Palestinerne ba om en finansiell buffer som kan brukes dersom Israel holder tilbake skatter og avgifter til en verdi av 100 millioner dollar, rundt 600 millioner kroner, i måneden, forteller den palestinske sjefforhandleren, Saeb Erekat.

 

– Vi ba om denne summen som et sikkerhetsnett fra våre arabiske brødre, og det er blitt enighet om dette. Vi håper at saken blir behandlet og at en iverksettelsesmekaniske blir etablert, sier Erekat.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8174659

 

En gledelig nyhet! Og forhåpentligvis også et nytt knyttneveslag rett i ansiktet på Israel som ønsker å terrorisere palestinerne til døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel bombet mål på Gazastripen

 

Israel har bombet mål på Gazastripen etter at en rakett avfyrt fra området rammet det sørlige Israel. Målene var et verksted som ble brukt til rakettproduksjon, og en tunnel, sier en israelsk talskvinne.

 

Raketten slo ned sent søndag kveld uten at mennesker kom til skade eller at det ble gjort større materielle ødeleggelser. En sivil palestiner skal ha blitt skadd da israelerne slo tilbake i morgentimene mandag, sa den ikke navngitte talskvinnen.

 

Israelerne og palestinerne har med dette utvekslet angrep i en periode på fire dager. Den første episoden inntraff fredag, og førte til at to palestinere og en israelsk soldat ble drept nær grensen mellom Israel og Gazastripen.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8176189

 

Dystre nyheter. Får håpe dette ikke fører til at konflikten blusser opp igjen.

Lenke til kommentar

http://www.miff.no/V...edisraelere.htm

 

En palestinsk rektor tok med seg klassen sin på klassetur til Israel, hvor elevene slappet av på stranda og danset med Israelerne.

 

Palestinske myndigheter har nå straffet rektoren, for å "normalisere/bedre forholdet mellom palestinere og israelere", og påpekte dessuten at elevene kunne ha blitt påvirket av israelernes umoralske oppførsel som f.eks musikk og dans.

 

3564480352.jpg

Palestinere og Israelere sammen på stranda i Tel Aviv

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Så bare fordi Norge ikke er fullstendig blinde overfor Israels handlinger mot sivile palestinere, så er de ansvarlige for at mennesker hater jøder? Vær så snill. Jeg minner om at Norge anerkjenner Israel, ikke anerkjenner Palestina, bidrar økonomisk til det meste Israel foretar seg, inkludert muren og bosetningene, og generelt sett forsvarer Israel ved de fleste anledninger, og i verste fall tyr til den amerikanske holdningen "begge parter må avstå fra voldshandlinger". Hvis du virkelig mener at dette fører til antisemittisme, så begynner jeg for alvor å lure.

 

Når du gir Palestinerne en ambassade, da har du erkjent Palestina.

 

Det er et ordtak som sier noe sånt som "den enes terrorist er den andres frigjører", og som sagt, jeg liker ikke Hamas, men jeg forstår hvorfor de har støtte blant palestinere på Gazastripen. Israel har bedrevet med mye faenskap der nede, og Hamas er det eneste større politiske partiet som fokuserer på Gazas befolkning, istedenfor Fatah og andre som utelukkende bryr seg om Vestbredden. Og de er nå en gang Gazas folkevalgte, og som jeg allerede har sagt, det blir ikke fred uten Hamas ved forhandlingsbordet. På samme måte vil man aldri løse konflikten i Afghanistan uten Taliban eller konflikten i Baskerland uten ETA. Du må gjerne tro at en militær løsning er det eneste som hjelper, men husk at Hamas får mer og mer sympati hver gang Israel bomber en moske eller et sykehus.

 

Det blir kanskje ikke en varig løsning uten Hamas ved forhandlingsbordet, problemet er at Hamas ikke ønsker å forhandle med Israel. En forhandler dessuten ikke med terrorister. Basta!

 

Ja, heldigvis er Israel mer treffsikre, så blir vi endelig kvitt noen av de brysomme muslimene. Du vet, at hvis jeg åpent hadde støttet Hitlers forsøk på å utrydde jødene, så hadde jeg blitt stemplet som useriøs og ekstremistisk med en gang. Lurer på hvorfor det ikke går andre veien også.

 

Hvor har jeg skrevet noe om brysomme muslimer? Jeg snakker om terrororganisasjonen Hamas, som ikke ønsker fred, og trykker den palestinske befolkningen ned på et mye høyere nivå enn hva Israel noen gang vil gjøre. Du snakker allerede varmt om noen som kan minne om Hitler, nemlig Hamas, som ønsker full utryddelse av jødene. Og glem ikke at Hamas har støtte fra Iran, og vi vet alle hvor ustabilt det styre er.

 

En studie som tar for seg meningene i ti land, og Norge er kun på toppen når det blir spurt om Israels handlinger påvirker hva folk mener om jøder. For det første, dette er ikke så rart, all den tid Israel reklamerer seg selv som en jødisk stat, og bruker jødiske symboler bl.a. i flagget sitt, og for det andre, dette er da ene og alene Israel sin skyld. At Israels regjering ikke ser på det som et faresignal at folk hater jøder mer og mer utelukkende basert på hva landet deres foretar seg, sier vel egentlig sitt.

 

Akkurat som Norge er et kristent land, har korset i flagget og flere politiske partier ønsker å bygge Norge videre på kristne prinsipper. De andre religionen er fremdeles velkomne, da vi har religions- og ytringsfrihet i Norge, noe dem også har i Israel. Skal andre land hate Norge på grunn av dette slik "vi" hater Israel? Give me a break..

Lenke til kommentar

Israel mister norske venner

 

Støtten til staten Israels politikk i konflikten med palestinerne er lav og synkende i den norske befolkningen.

 

Det kommer fram i den ferske rapporten fra Holocaustsenteret om antisemittisme i Norge.

 

Det er tre ganger flere i Norge som støtter palestinerne i Midtøsten-konflikten enn Israel-sympatisører, skriver Vårt Land.

 

Mens 37 prosent av de spurte sier at de holder litt, mest eller bare med palestinerne, svarer bare 13 prosent at de holder litt, mest eller bare med Israel i den israelsk-palestinske konflikten. Halvparten av de spurte forholder seg nøytrale.

 

http://www.aftenpost...er-6843441.html

 

Fantastisk nyhet! :thumbup::thumbs: Godt å se at bare flere og flere får øynene opp for Israels ondskap og terrorisme!

Lenke til kommentar

Israel mister norske venner

 

http://www.aftenpost...er-6843441.html

 

Fantastisk nyhet! :thumbup::thumbs: Godt å se at bare flere og flere får øynene opp for Israels ondskap og terrorisme!

Ja, Israel er satan selv.

De må utryddes. Utslettes. Drepes. Kastes på sjøen.

Flertallet av Israelere er et tyvaktig, ondskapsfullt folk. Terrorister.

De styrer USA, og er som mafia, og utnytter holocaust, alltid bare avfeier de med antisemittisme-kortet.

Vi vil bare fjerne zionistene, ikke jøder.

FJERN ISRAEL fra verden, de er som en kreftsvulst!

1247.jpg

 

De drepte Jesus 1 gang, ikke la ZIONISTENE drepe igjen!

kill_jesus.jpg

 

 

(For ordensskyld - dette er sarkasme!)

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Det er nettopp dette jeg har sagt hele tiden fom. den første tråden jeg deltok i der dette ble diskutert: Staten Israel er selv skyld i at jødehatet har blusset opp igjen! Det begynte da tideligere statsminister Ariel Sharon førte den utryddelsesstrategien han kalte "en hard linje" mot den palestinske befolkningen og overså hva hele resten av verden mer eller mindre utenom USA mente. Og siden har det bare fortsatt under Ehud Olmert og nå under Benjamin Netanyahu. Og det ser bare til å fortsette også for Israel nekter plent å ta til fornøft og endre kurs...

Det er slike meninger som du og dine meningsfeller har som gjør at Norge er det landet i verden med det største jødehatet.

 

Regjeringen må også ta en stor del av skylden. Deres støtte til Palestinerne og Støres telefonsamtaler med terrororganisasjonen Hamas hjelper ikke på. At folk ikke kan skille mellom Myndigheter i Israel og jøder er skremmende!

 

http://youtu.be/DwdgimM4BDA

På slutten av 80-tallet var det en annen terroristorganisasjon som var den varme poteten i palestinsk politikk, nemlig PLO.

 

Norge har aldri vært noen utpreget stormakt innen militærmakt (kanskje med unntak av da vi var en del av Kalmarunionen, de siste årene før Svartedauen og under Vikingtiden), men i etterkrigstiden har vi for vår egen størrelse vært en stormakt innen stille diplomati.

 

På slutten av 80-tallet begynte de første samtalene med PLO, først gjennom kvasistatlige utdanningsprosjekter i Libanon og Israel, så med profesjonelle diplomater og tjenestemenn.

 

Resultatet av dette var til slutt Oslo-avtalen. Carl Bildt i Sverige nektet å gjøre det, fordi PLO var terrorister. Det samme kan man si om USA og resten av Europa. Uten dette stille diplomatiet hadde man aldri fått noen Oslo-avtale. Oslo-avtalen ble til fordi det fantes ett eneste vestlig land som tok det pragmatiske steget å snakke med PLO (Palme-arven var, som sagt, død).

 

Man kan diskutere om Oslo-avtalen var en fordel eller en ulempe, men jeg tror til syvende og sist at alle parter innerst inne foretrekker dagens situasjon foran den som dominerte på 80-tallet.

 

Lik det eller ei, Hamas er og blir en viktig del av palestinsk politikk. De er en maktfaktor vi ikke kan ignorerere, og derfor er det logisk og realpolitisk fornuftig å snakke med dem. Å snakke med dem betyr ikke å gi dem innrømmelser per se, men det kan åpne for innrømmelser på begge sider om en gir det tid. Det er det stille diplomati egner seg til. Vi kan ikke knuse Hamas, det har Israel forsøkt (de kan selvfølgelig prøve å knuse Hamas med samme midler som de i sin tid forsøkte å knuse PLO, men siden de forsøkte å gjøre det ved å finansiere og væpne Hamas tror jeg ikke det fremstår som en god strategisk ide), vi kan ikke ignorere dem, det har PLO og resten av verden forsøkt.

 

Det er de to midlene som er forsøkt, det har vært fiaskoer, og da er det ikke bare merkelig, men nærmest uforståelig at man ikke forsøker det en ikke har forsøkt.

 

Jeg aner ikke hva norske myndigheter sier til Hamas. Det er poenget. Når samtalene skjer i hemmelighet blir ingen nødt til å tape ansikt hvis de feiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel bytter norgesambassadør for å bedre omdømmet

 

Israelske medier mener kontroversielle Michael Eligal blir byttet ut med en arabisk druser for å bedre nordmenns inntrykk av Israel.

 

Ifølge den israelske avisen Yedioth Aharonoth forsøker utenriksminister Avigdor Lieberman med dette å riste av seg rasiststemplet Israel har fått i de skandinaviske landene med å utnevne druseren Naim Araidi og den arabiskkristne George Deek som hans nummer to.

 

Ifølge en fersk meningsmåling foretatt av det israelske utenriksdepartementet så anser nordmenn israelere som rasister, aggressive, ekstremister og mot fred.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8183498

 

Den israelske ambassaden avviser dette, men om det skulle vise seg å være sant, tror dere det vil føre til noen endring i forholdet mellom Norge og Israel? Etter all elendigheten Israel har stått bak og etter alle latterlige anklager og all kritikk de har kommet med mot Norge i det siste skal det nok langt mer til enn et ambassadørskifte.

Lenke til kommentar

Make no mistake, de er en gjeng med rasshøl som får Ariel Sharon og Bibi Netanyahu til å fremstå som kosegutter med et svært humanistisk og pasifistisk sinnelag, men noen løsning uten dem er utenkelig.

 

Tvert imot. Hamas og enhver annen militant organisasjon i denne konflikten blekner i forhold til grusomheter som Benjamin Netanyahu og spesielt Ariel Sharon!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...