Gå til innhold

Ødelagt minnekortleser i Canon 70D


Anbefalte innlegg

Hei. Har noen andre erfaringer med at kortet ikke vil sitte men kommer ut igjen fra minneleseren i kamera, her Canon 70D.
Det tok 5 uker før verkstedet meldte at jeg hadde ødelagt minneleseren med et defekt kort. De ville ikke ta det på reklamasjon eller reparere det før jeg godtok og betale 4500,- da hele hovedkortet måtte skiftes. Verkstedet hevder og at det ikke er bevegelige deler i minneleseren som kunne ødelegge kortet, noe jeg oppfatter som merkelig siden en trykker inn både for å feste det og få det ut igjen. 
Jeg føler meg ikke ansvarlig for skaden her men er interessert i hva andre eventuelt har opplevet på området og takker for eventuelle innspill. Hilsen: Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Verkstedet hevder og at det ikke er bevegelige deler i minneleseren som kunne ødelegge kortet, noe jeg oppfatter som merkelig siden en trykker inn både for å feste det og få det ut igjen. 

...

 

Det høres merkelig ut at et defekt kort skal kunne ødelegge minnekortleser. Og det er opplagt bevegelig del i leseren siden kortet kommer ut av seg selv når man trykker på det. Må jo være en eller annen form for fjærbelastet mekanisme. Det som kanskje kan skade mekanismen er hvis du setter kortet i feil vei og trykker hardt, men siden jeg ikke har testet det (og ikke ønsker å gjøre det heller) blir det spekulasjon. Jeg vet selvsagt ikke hva du har gjort og har ingen mening om det. Men har du ikke mishandlet kortleseren må jo dette være en reklamasjonssak. Jeg ville startet med å ta det opp med de i butikken hvor du kjøpte og får de til å forklare hvordan en sd-kortleser kan fungere uten bevegelige deler.

Lenke til kommentar

Kanskje de hevder at "de bevegelige delene ikke kan ødelegge kortet". Og ikke at "det er ikke bevegelige deler". 

 

Men jeg googlet litt etter lignende feil, for mange ganger får man flere treff om det er et kjent problem med kameraet. Jeg fant bare en lignende, men kanskje du finner flere om du bare finner de riktige ordene å google.

 

http://www.dpreview.com/forums/post/54620582

 

Han fikk vite feilen etter å ha levert det til rep., men det står ikke noe om det var garanti.

 a piece  of the SD card broke off when I ejected the card 

 

Lenke til kommentar

I 99% av disse tilfellene er det snakk om kommunikasjonspinner som har blitt skadet av at noe annet har kommet inn i leseren mellom disse og minnekortet. Det er ikke så vanlig på SD-kort, men i butikk ser jeg det hele tiden på CF-kort.

 

...og det er "aldri kunden sin feil".

 

På SD-kort har jeg sett det oftest med billige minnekort, hvor plast fra kortet har knekt av og lagt igjen i leseren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...