Gå til innhold

Compaq CQ61 Three monitors (funker ikke)


lyne123

Anbefalte innlegg

Hei, har en compaq CQ61 laptop. Har hatt en ekstern skjer koblet til pc'n, men her en dag ville jeg koble til en skjerm til. Så jeg har en vga kabel fra pc'n til den ene skjermen også kjøpte jeg en hdmi til dvi kabel. Den ene enden med hdmi i koblet jeg i pc'n mens den andre enden med dvi i skjermen. Men da jeg gikk inn på skjermoppløsning inne på skjerm instillinger på pc'n min så så jeg den eksterne skjermen jeg har hatt koblet til pc'n min fra før av pluss laptop skjermen. Men den siste skjermen stod der som skjerm tre men den var koblet fra og var svart så jeg trykket på utvid skjerm under skjerm tre men da ble den skjermen som hadde koblet til fra før av mørk og den som var skjerm tre ble koblet til. Men jeg får ikke til å få begge skjermene på samtidig! Hvorfor går ikke dette? Er det pga skjerm kortet som ikke kan dra så mange skjermer? Noen som har hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok stor sannsynlighet for at skjermkortet bare støtter 2 samtidige skjermer. Du kan jo teste det med skru av laptopskjermen og kun vise innholdet på den ene eksterne, for deretter å utvide til den andre eksterne.

 

Det er vel Mobility Radeon hd4200 du har? Jeg har et fra generasjonen før (hd 3650), og den støtter bare to samtidige skjermer slik at jeg må skru av laptopskjermen for å ha to eksterne.

 

Laptopen min har to skjermkort der bare et er aktivt samtidig (intel for lavt strømforbruk og ATI for ytelse). Har lest at det skal være mulig å trikse slik at begge to skjermkortene er på samtidig og dermed gjør det mulig å kjøre 3 skjermer. Det er nok ikke mulig i din laptop fordi den sannsynligvis bare har et skjermkort. Du kan se i enhetsbehandling hvor mange skjermkort du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...