Gå til innhold

msi gt 70 touchpanel og lys fungerer ikke.


hannis-91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en msi gt70 Dominator pro. den har ett touch panel rett over keyboardet med forskjellige funksjoner. den har sluttet og fungere + at keyboard lyset har sluttet og virke. det kjøres via Steelseries engine og når jeg prøver og starte opp programmet kommer følgende melding " please connect a steelseries engine - compatible device to start".

 

har googlet og styrt på i 5-6 timer og får det ikke til å fungere. har reinstallert SSE og SMC. har prøvd å oppdatere EC firmware. noen som har noen tips og triks for å få det til å fungere igjen?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt litt lignende problemer med min bærbar. Står touch panelet noe ut fra bærbaren? 1 millimeter kan være nok. På undersiden av touch panelet, inni laptopen, på min så er det slik at hvis den skruen som er skrudd fast der går helt inn så blir touch panelet løftet litt opp. Vet ikke helt hvordan det hadde seg, men touch panelet fungerte igjen da jeg rett og slett skrudde ut skruen betraktelig og lot den stå halvveis i. Ble god som ny igjen.
Har forøvrig ikke peiling på hvordan dette er på den du har.

Lenke til kommentar

Har hatt litt lignende problemer med min bærbar. Står touch panelet noe ut fra bærbaren? 1 millimeter kan være nok. På undersiden av touch panelet, inni laptopen, på min så er det slik at hvis den skruen som er skrudd fast der går helt inn så blir touch panelet løftet litt opp. Vet ikke helt hvordan det hadde seg, men touch panelet fungerte igjen da jeg rett og slett skrudde ut skruen betraktelig og lot den stå halvveis i. Ble god som ny igjen.

Har forøvrig ikke peiling på hvordan dette er på den du har.

http://www.msi.com/product/nb/GT70-2PE-Dominator-Pro.html#hero-overviewdet er det panelet som ligger nærmest skjermen. ved startknappen. det som er problemet er at jeg ikke får connection med Steelseries engine. så tenker det kan være noe software som ikke er helt som det skal. er heller ikke ekspert når det kommer til dette, som du sikkert skjønner :p

Lenke til kommentar

 

Veldig basic spørsmål... Har du oppgradert windows-versjon nylig?

nei, det har jeg ikke. men fikk den akkurat tilbake fra service, så det har kanskje gjort det? det er win 8.1

 

får ikke svar fra de, så derfor skrev jeg her.

 

Jeg har actionknapper selv og den forhåndsinnstallerte driveren støtter kun w7, må lete litt for å finne driveren til w8... Finn uthva programmet heter og finn en driver for W8.1, dette fikset iaf alt til min, inkludert selvlysende tastatur :)

(fungerer da ikke til windows 8/8.1 tror jeg er grunnen :))

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Lys fra tastaturet - skal være en egen flat kabel fra undersiden på tastaturet til hovedkortet inne i bærbaren. Den er circa 0.5 cm bred, tastatur kabelen er ..2.8cm bred :p Iaf her. De er begge helt flate.

ja, det oppsto etter service.. har bare hatt problemer med datamaskinen. fikk den tilbake for femte gang siden juli. måtte komplett og infocare brenne i helvete! :p Aldri kjøp derifra!

Lenke til kommentar

Lys fra tastaturet - skal være en egen flat kabel fra undersiden på tastaturet til hovedkortet inne i bærbaren. Den er circa 0.5 cm bred, tastatur kabelen er ..2.8cm bred :p Iaf her. De er begge helt flate.

 

nå oppdaterte jeg til en annen EC firmware en jeg egentlig skulle ha ifølge instruksjonen. da funket tastatur lyset og touchpanelet. men Steel series engine finner ikke tastaturet. tenkte jeg skulle oppdatere BIOSen men inne på msi.com så finner jeg ikke ut hvilken bios jeg skal ha.

 

jeg har E1763IMS.50k

 

den ligger ikke der, og det står ikke hvilken bios jeg skal ta :S?

 

http://www.msi.com/support/nb/GT70-2PE-Dominator-Pro.html#down-bios&Win8.1%2064

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk tør å sende maskinene sine inn til service. Kunne ikke falt meg inn, da skal jeg jaggu stole på vedkommende. Men ok.
Såvidt jeg kan se ligger bios for den laptopen du har her: http://www.msi.com/support/nb/GT70-2PE-Dominator-Pro.html#down-biossom er jo den linken du også linker til ja.
Kjører du windows 8.1 så tar du den øverst. Har du raid aktrivert tar du den nest øverst.
Grunnen til at de linker til begge er vel fordi maskinene kommer nok i en konfigurasjon med raid aktivert, slik at for systembyggere blir det lettere. Begge bios'ene er nok samme build, bare annerledes innstillinger satt som standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...