Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satan... for et forferdelig design, lever de på 80-tallet, eller? Synd det skal være så vanskelig å finne noe bra mellom ultrabooksene og disse. Jeg vil ha performance, bra skjerm OG rent design i en maskin rundt to kilo, som et såogsi støyfritt. Hvor vanskelig kan det være!? :-P Uff, ender vel opp med en Macbook pro...

 

Gigabyte sine ultrablade maskiner ser lovende ut:

 

 

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4626#sp

 

GTX765M, i7 haswell, tynn og lett, hurtig utskiftbar optisk enhet slik at man kan ha en hdd der også! (da blir det totalt 2 x HDD + 2 x mSATA muligheter for 15" modellen), bakbelyst tastatur, pent utseende, fullhd IPS skjerm.

HVIS de også klarer holde nede støynivået og kommer til norge, da vil jeg slite med å ikke trykke kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gigabyte sine ultrablade maskiner ser lovende ut:

 

 

http://www.gigabyte....spx?pid=4626#sp

 

GTX765M, i7 haswell, tynn og lett, hurtig utskiftbar optisk enhet slik at man kan ha en hdd der også! (da blir det totalt 2 x HDD + 2 x mSATA muligheter for 15" modellen), bakbelyst tastatur, pent utseende, fullhd IPS skjerm.

HVIS de også klarer holde nede støynivået og kommer til norge, da vil jeg slite med å ikke trykke kjøp.

 

Oioioi. Dette begynner å ligne på noe. Noe idè om pris evt. tilgjengelighet i Norge?

Lenke til kommentar

Finnes knapt noen som tar inn gigabyte maskiner til norge, mulig de ikke finnes med norsk/skandinavisk tastatur?

 

Priser her til lands blir det vnaskelig å si noe om, men ett sted mellom 10k og 12k ville jeg tippe. Forgjengeren hadde svakere specs og kostet 9-10k.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Optimus kan ikke slås av nei.

 

På asus sin G750 serie er visstnok nvidia skjermkortet alltid aktivt (optimus ikke støttet), med de følger det gir i form av dårligere batteritid og høyere varmeutvikling ved lav last. Test av Asus G750 med GTX770M på notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Preview-Asus-G750JX-Notebook.93319.0.html

 

Dette kompenseres dog mye for med et stort 88WHr batteri.

 

Hva er egentlig grunnen til at ASUS ikke støtter Optimus på G750, er vel ikke noen grunn til å la være å gjøre det?

 

Og angående Gigabyte maskinen (som for øvrig ser veldig lekker ut!) selges den gamle i noen par butikker her i landet (http://www.prisjakt.no/product.php?p=1383281), så er vel kanskje håp om at noen tar dem inn? :)

Lenke til kommentar

Det finnes ulemper med Optimus, selv om de aller fleste barnesykdommene nå er luket ut. Dessuten vurderer vel Asus det slik at det ikke egentlig er noe stort behov for Optimus i en slik maskin som er beregnet på spillefolket ... disse maskinene blir vel heller sjeldent brukt på batteridrift. Hadde ikke gjort meg mye om Clevo hadde valgt samme politikk. Eller hadde hatt en knapp der man kunne velge å sjalte ut hele Optimus-systemet.

 

PS. Nå skal vi passe oss for å gjøre denne tråden om til en Gigabyte-tråd, gutter ... selv om maskinen er aldri så bra.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at ASUS ikke støtter Optimus på G750, er vel ikke noen grunn til å la være å gjøre det?

 

 

Hovedgrunnen er nok at asus vil kunne tilby 120Hz/3d skjermer. Optimus + 3d/120Hz fungerer ikke per i dag, så for å slippe å ha 2 hardwareutgaver av samme maskin, en med optimus støtte uten 120Hz mulighet og en uten optimus med 120Hz mulighet har de gjort det slik.

 

Dette "problemet" vil nok ikke kunne omgås før intel kommer med 120Hz/3D støtte på sine integrerte GPU'er, da det er switchinga mellom intel GPU/60Hz og dedikert GPU/120Hz/3D som ikke er mulig.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

NTSC (National Television System Committee). Er ikke noe en skjerm er med eller uten, det er en standard som setter krav til hvort stort fargespekter som dekkes, bl.a.

90% NTSC betyr altså at 90% av fargerommet som er spesifisert etter NTSC-standarden dekkes. 90% eller 95% NTSC betyr at det er et relativt stort fargerom som dekkes - det er mer vanlig med verdier på 65% til 80%. Det er ikke noe viktig poeng for den vanlige pc-brukeren, eller spilleren, men det har større betydning for de som driver med semi- eller helproff bildebehandling. Fotografer etc. Skjermer med så høyt fargerom stiller også høyere krav til kalibreringen - en skjerm med så høyt fargerom som ikke er kalibrert skikkelig, vil fort gi et dårligere resultat enn en "normal" skjerm, med mer ukorrekte farger, fargebalanse og fargetemperatur.

 

Det finnes flere standarder for fargegjengivelse og fargerom i skjermer - sRGB, Adobe RGB etc.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Vel, designet er jo også litt forskjellig. Testerne hos Notebookcheck.net merket seg også at det var større unøyaktigheter i sammenføyningene i kabinettet på P1x7S-modellene i forhold til P1x0S. Men det kan jo godt være bare deres testmaskin som var sånn.

 

Og så ser jeg at det har blitt ryddet opp på nettsidene til Multicom. Mye bedre. Selv om jeg ikke ville ha plasert W-serien i kategorien gaming, men det får så være. De passer bedre under kategorien "kraftig laptop/arbeidsstasjon".

Og hvor skal de plassere etterfølgeren til P570, hvis de tar inn den? Den er jo både den kraftigste bærbare arbeidsstasjonen som finnes, samtidig som den er den kraftigste bærbare gaming-maskinen som finnes ... :)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Sitter med fingeren på bestillingsknappen for dette så jo bare rått ut. Den gamle stasjonære trenges å byttes ut og jeg har egentlig ikke plass til stasjonær i leiligheten min lengre. Den kan jeg jo lage HTPC av. Ser at den ikke er ventet på lager før 20.Juni så blir nokk å vente et par dager før jeg evt bestiller. Tenkte jeg skulle kjøpe 17 tommeren men er ennå veldig usikker. Jeg kan jo kjøpe et nettbrett for å ta med på reise og det er jo i utgangspunktet en veldig stor PC uansett hva man velger.

 

Er det i det hele tatt noen forskjell ang kjøling og støy på de forskjellige størrelsene?

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Bråker Clevo 150SM mer enn en Macbook pro? For den synes jeg er skrekkelig bråkete :(

 

Hvilken macbook pro? :p Hvis det er snakk om 15" modellen som er på markedet nå så er svaret: ved spilling ganske likt, ved stresstesting som utnytter komponentene maks så bråker clevo mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...