Gå til innhold

Multicom Kunshan P150S/P170S tråden


Anbefalte innlegg

Eg har spillt en runde med crysis 3 på high i 1 time på asus g73sw (680m:)). Og det var deilig med nesten ingen lyd fra vifter :). Max temp på gpu 84 cels. Cpu sikkert mye lavere en gpu.

Har lest på asus rog forum at de slepper g750 modell med 780m.

Men trur ikke på det så lenge de ikke finnes i butikk hyller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GT 750M er god bit kraftigere enn GT 650M, særlig DDR5-varianten (som er i W650s). Det er kraftigere enn GTX 660M, nærmer seg GTX 670M. Haswell-prosessorer med den beste integrerte grafikken, Iris Pro, har ikke kommet ennå - men det er uansett ett hakk svakere enn det GT 650M er/var.

 

Når Iris Pro har innfunnet seg, kan vi vel si at det er lite poeng med noe svakere dedikert grafikkort enn GT 650M/750M. Men jeg tror ikke Iris Pro blir å finne i noen av disse Multicom-maskinene; de er beregnet på kunder som krever litt mer av grafikken, og vil ha dedikerte grafikkort uansett. Men jeg har hørt rykter om en Clevo 14-tommer som er i anmarsj - kanskje den ....

 

Hmm. Takk for svar. Prisen på W650s ser bra ut og grafikkortet er sikkert bra nok til mitt bruk (er viktigere med en bra skjerm enn å kunne spille spill på høyest mulige instillinger). Men jeg er skeptisk til ting som viftestøy på disse maskinene. Har hatt en tidligere Multicom-modell og viftestøy var noe som plaget meg der.. Finnes det noen tester av noe tilsvarende W650s enda?

Lenke til kommentar

Jeg "tror" (les: vet) at spillytelsen er så god som det går å få det i en bærbar :wee:. Med unntak av et par ekstreme maskiner som kommer til å få 2 stk.GTX 780M i SLI, selvsagt. Jeg tror også at du ikke vil finne like høy ytelse i noen modeller fra andre produsenter, med unntak av Alienware. Det er ingen andre produsenter som putter disse aller kraftigste skjermkortene inn i en bærbar. Hvis ikke Asus plutselig skulle finne på å ta opp konkurransen da. Men i flere år nå har produsenter som Asus, MSI og Toshiba holdt seg unna de aller kraftigste kortene, de satser mer på nest høyeste hylle, for å si det sånn.

 

MSI GT70 kommer også med GTX780M, samme skal visstnok Asus G750 etterhvert.

 

Asusen har jeg god tro på at klarer et langt lavere støynivå enn MSI/Clevo grunnet mye større dimensjonert kjølesystem, men det kommer nok til å skille minst et par tusenlapper på asus og clevo for samme specs, så får man selv vurdere om støynivået er SÅ viktig.

 

MSI GT70 er forøvrig også testet av notebookcheck, men ikke oversatt til engelsk enda. Tysk test: http://www.notebookcheck.com/Test-MSI-GT70H-80M4811B-Notebook.93289.0.html

 

Forskjeller i forhold til clevoene:

Positive forskjeller:

Mye bedre høyttalersystem

Bedre batteritid

En tanke lavere støynivå.

 

Negative forskjeller:

Blir varmere ved stresstesting som indikerer dårligere kjøling. Naturlig når MSI bare har en vifte/ribbe mens clevo har to.

Lenke til kommentar

Hmm. Takk for svar. Prisen på W650s ser bra ut og grafikkortet er sikkert bra nok til mitt bruk (er viktigere med en bra skjerm enn å kunne spille spill på høyest mulige instillinger). Men jeg er skeptisk til ting som viftestøy på disse maskinene. Har hatt en tidligere Multicom-modell og viftestøy var noe som plaget meg der.. Finnes det noen tester av noe tilsvarende W650s enda?

 

Ja notebookcheck sin test av forrige modell, W650S er omtrent identisk med forrige modell, så byggemessig/støymessig er det nok minimale forskjeller: http://www.notebookcheck.net/Review-Nexoc-M512-Clevo-W650EH-Notebook.93332.0.html

 

Verdt å merke seg at W650 er minst like støyende som P150/P170 under normal last, er kun under ekstrem last (furmark osv) at de kraftigere modellene støyer mer. Også verdt å merke seg at kabinettet blir svært varmt under belastning. Jeg er skeptisk til om det er et godt valg for å si det slik.

Lenke til kommentar

Hmm. Takk for svar. Prisen på W650s ser bra ut og grafikkortet er sikkert bra nok til mitt bruk (er viktigere med en bra skjerm enn å kunne spille spill på høyest mulige instillinger). Men jeg er skeptisk til ting som viftestøy på disse maskinene. Har hatt en tidligere Multicom-modell og viftestøy var noe som plaget meg der.. Finnes det noen tester av noe tilsvarende W650s enda?

 

De pleier å være veldig tidlig med tester av nye Clevo-modeller hos Notebookcheck.net, Følg med der. Ellers er det beste stedet for informasjon, lenker til tester osv. Clevo-forumet hos Notebookreview.com.

 

PS. Den W650'ern Notebookcheck har en test av, er med forrige generasjon i5 prosessor, svakere skjermkort, og uten IPS-panel, lav oppløsning osv. Tror ikke man skal trekke alt for kjappe konklusjoner ut av den testen, egentlig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg "tror" (les: vet) at spillytelsen er så god som det går å få det i en bærbar :wee:. Med unntak av et par ekstreme maskiner som kommer til å få 2 stk.GTX 780M i SLI, selvsagt. Jeg tror også at du ikke vil finne like høy ytelse i noen modeller fra andre produsenter, med unntak av Alienware. Det er ingen andre produsenter som putter disse aller kraftigste skjermkortene inn i en bærbar. Hvis ikke Asus plutselig skulle finne på å ta opp konkurransen da. Men i flere år nå har produsenter som Asus, MSI og Toshiba holdt seg unna de aller kraftigste kortene, de satser mer på nest høyeste hylle, for å si det sånn.

Origin har vel også temmelig kraftige bærbare (og stasjonære for den saks skyld)? Prisen er vel en annen sak, men du kan få mye ytelse der.

http://www.originpc.com/

Endret av Grreven
Lenke til kommentar

Ja godt du nevnte det thomit, cdon.no skal også komme med nye thor modeller i løpet a juni, kan være verdt å vente på for å se om prisene er bedre enn hos multicom. Thor "einride" modellen som nå er utgått kunne man få til samme/litt lavere pris enn tilsvarende hos multicom ihvertfall.

Lenke til kommentar

Noen gode bilder av P157SM, P177SM og P375SM her. Klikk på dem for å gjøre dem større. P375 vet jeg ikke hva er, skal vi tippe at det er arvtageren etter P270, altså en maskin med 2 grafikkort/SLI? Ser virkelig ut som om denne designserien er for dem som liker tivolilys og juggel. Alienware light. Bra de har beholdt det gamle designet på P150S/170S. Men forhåpentligvis går det vel å slå av hele sulamitten.

 

Redigert: P375SM er ganske riktig en maskin med SLI/CrossFire muligheter ja. Samt mulighet for 120Hz/3D skjerm. Støtter ikke Optimus, men har Thunderbolt, er de opplysningene jeg kan finne i farten.

 

Litt benchmarking av P177SM med 4700MQ og 780M. Og av P375M med 780M SLI.

 

PS. Ikke bry dere om den siste M'en i modellnavnene. Det er Clevo's fulle modellnavn på maskinene; Multicom har bare rett og slett kuttet ut den siste bokstaven.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til her, hva tenker dere om P177S kontra P157S? Skal transportere PCen litt rundt, tenker kanskje at 17 tommer blir alt for kraftige saker! :new_woot: Har på følelsen at svært mye mobilitet forsvinner når man går fra 15" til 17".

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har tenkt å bruke laptopen underveis, på tog/bane/fly/buss ... så er det stort sett ikke noe større problemer med en 17-tommer enn med en 15-tommer, etter min mening. Blir veldig trangt på en skolepult, dog. Og ser rimelig teit ut på et kafébord ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

MSI GT70 kommer også med GTX780M, samme skal visstnok Asus G750 etterhvert.

 

Asusen har jeg god tro på at klarer et langt lavere støynivå enn MSI/Clevo grunnet mye større dimensjonert kjølesystem, men det kommer nok til å skille minst et par tusenlapper på asus og clevo for samme specs, så får man selv vurdere om støynivået er SÅ viktig.

 

MSI GT70 er forøvrig også testet av notebookcheck, men ikke oversatt til engelsk enda. Tysk test: http://www.notebookc...ok.93289.0.html

 

Forskjeller i forhold til clevoene:

Positive forskjeller:

Mye bedre høyttalersystem

Bedre batteritid

En tanke lavere støynivå.

 

Negative forskjeller:

Blir varmere ved stresstesting som indikerer dårligere kjøling. Naturlig når MSI bare har en vifte/ribbe mens clevo har to.

 

Det blir spennende å se om Asus faktisk klarer å beholde fordelen de har hatt på det der med støynivå, når de faktisk må dimensjonere kjølingen/viftene for like kraftig hardware som det Multicom-maskinene har/har hatt. Og om de i så fall klarer å holde temperaturene på et like greit nivå. Jeg har en mistanke om at de klarer det, og da blir jo det selvfølgelig Asus' salgspunkt nummer 1 i forhold til Multicom og MSI. Kanskje vil vi se Toshiba komme med en Qosmio-modell med GTX 780M også?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Noen gode bilder av P157SM, P177SM og P375SM her. Klikk på dem for å gjøre dem større. P375 vet jeg ikke hva er, skal vi tippe at det er arvtageren etter P270, altså en maskin med 2 grafikkort/SLI? Ser virkelig ut som om denne designserien er for dem som liker tivolilys og juggel. Alienware light. Bra de har beholdt det gamle designet på P150S/170S. Men forhåpentligvis går det vel å slå av hele sulamitten.

 

Redigert: P375SM er ganske riktig en maskin med SLI/CrossFire muligheter ja. Samt mulighet for 120Hz/3D skjerm. Støtter ikke Optimus, men har Thunderbolt, er de opplysningene jeg kan finne i farten.

 

Litt benchmarking av P177SM med 4700MQ og 780M. Og av P375M med 780M SLI.

 

PS. Ikke bry dere om den siste M'en i modellnavnene. Det er Clevo's fulle modellnavn på maskinene; Multicom har bare rett og slett kuttet ut den siste bokstaven.

 

Satan... for et forferdelig design, lever de på 80-tallet, eller? Synd det skal være så vanskelig å finne noe bra mellom ultrabooksene og disse. Jeg vil ha performance, bra skjerm OG rent design i en maskin rundt to kilo, som et såogsi støyfritt. Hvor vanskelig kan det være!? :-P Uff, ender vel opp med en Macbook pro...

Lenke til kommentar

Selve designet i seg selv synes jeg er helt ok, og bedre og renere enn enkelte av konkurrentene. Kan bare styre meg for lyseffektene. Liker den gummiaktige overflatefinishen godt, med unntak av på selve touchpad'en - det er en bommert.

 

MacBook Pro er langt i fra støyfri når det forholdsvis moderate skjermkortet i den må jobbe på spreng for å kunne spille noe særlig på den i det hele tatt. Da høres viften veldig godt. I tillegg kan det bli litt i overkant varmt for komponentene inni, da kjøling og vifter egentlig er litt underdimensjonert for denslags. Man må holde et våkent øye på temperaturene når man spiller på en MacBook.

Dessuten, maskiner med så kraftig hardware som dette kjøles ned skikkelig. Til det trengs mye kobber. Derfor får du ikke laptoper med en slik ytelse ned i to kilo.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Optimus kan ikke slås av nei.

 

På asus sin G750 serie er visstnok nvidia skjermkortet alltid aktivt (optimus ikke støttet), med de følger det gir i form av dårligere batteritid og høyere varmeutvikling ved lav last. Test av Asus G750 med GTX770M på notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Preview-Asus-G750JX-Notebook.93319.0.html

 

Dette kompenseres dog mye for med et stort 88WHr batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...