Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har for dårlig hastighet med mitt nåverende ruter


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har oppdaget at min trådløse ruter ikke funker så bra som jeg hadde trodd, har 300M Wireless N Gigabit Router

Model No. TL-WR1043N / TL-WR1043ND. Og på min stasjonære har jeg en Tp-link wireless N adapter. Har linje på 70Mbps og har testa hastigheten på itavisen og får mellom 15-20Mbps. Har testa med en bærbar pc direkte i modemet og fikk rundt 60+Mbps.Har testa med bærbar nærmere ruteren og får det samme, først fikk jeg rundt 40Mbps med bærbaren (Litt usikker på om jeg hadde koblet eternet kabel i ruteren da jeg testa), og da jeg satte passord på det trådløse og alt var oppe igjen fikk jeg rundt 20.

 

Har prøvd å starte ruteren og modemet i forskjellig rekefølge i håp om at det var noe der, men får rundt det samme resultatet.

 

Men det kan virke som ruteren har blitt for dårlig/gammel for nåtidens hastigheter. Med det netverkskortet jeg har i stasjonære får jeg et sted mellom 2-3 i signal styrke, og jeg er i samme etasje med 1 vegg i mellom og kanskje 12 meter unna ruteren. Bærbaren jeg testa med hadde full signal styrke, men får rundt samme resultat på speedtest.

 

Har jeg for dårlig netverkskort i tilegg? Hva slags wifi ruter kan klare å gi meg den hastigheten jeg skal ha? Litt synd å måtte ha 20Mbps i nedlasting når man skal ha rundt 70Mbps. Håper noen kan fortelle meg om en ruter som kan oppfylle mitt ønske:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...