Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes telefonen min laster ned og oppdaterer apper 24/7. 

 

Noen som vet om det finnes en enkel måte og se en oppdatering statistikk/historikk for hver apper, når og hvor ofte den oppdateres osv. 

Oppdatert alt av apper bare i forgårs, nå er det nettopp "62 apper som er oppdatert" igjen. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Håper android også får nvme og smartslc som nye iphonen har. Prøvde en demo modell i dag, og den er seriøst lynrask til å åpne apper og websider. Du får "burst speed". Altså at den leser og skriver veldig fort til å begynne med, før det dabber ut, men på en tlf, bruker man sjelden å lese/skrive over lengre perioder.

 

Håper ikke bare fokuset fremover blir raskere CPUer, når det er andre ting som får tlf til å virke raskere. For å sette det i perspektiv. Hvis jeg har en 8core extreme cpu i min stasjonære men en 5400rpm spinndisk, så vil jo den føltes tregere enn en dual core med en rask ssd.

 

77664.png

77665.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

attachicon.gifScreenshot_2015-09-18-08-40-05.png

 

Finnes det enkle måter å gjøre dette på min z3 compact? Kjører siste Android fra Sony.....

Du har jo spurt flere ganger om dette med "flytt til SD", og endelig har jeg støtt på det selv, med et Gameloftspill på 1,5gb - mesteparten av spillet ligger i én fil, en OBB-fil - og den kan ikke flyttes. Det som flyttes er ergo bare piss i havet. Feilen ligger ikke hos Android, men utvikler.

Eneste måten å komme rundt det på er root, og deretter "GLtoSD", "Link2SD" eller annen app som kan simulere(linke) filen fra minnekortet til interminnet, for å "lure" spillet.

 

Tidligere har jeg hatt apper som tar max 100mb, nå skjønner jeg plutselig din tidligere frustrasjon :p

 

http://www.dinside.no/934862/android-faar-full-stotte-for-minnekort

 

Dette vil vel kunne løse dette lille problemet mitt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Syntes telefonen min laster ned og oppdaterer apper 24/7.

 

Noen som vet om det finnes en enkel måte og se en oppdatering statistikk/historikk for hver apper, når og hvor ofte den oppdateres osv.

 

Oppdatert alt av apper bare i forgårs, nå er det nettopp "62 apper som er oppdatert" igjen.

Prøv appen Changelog

 

 

Ga ikke helt den informasjonen jeg var ute etter, men var uansett en nyttig app, fin oversikt over endringene :)

Lenke til kommentar

Må man selv slå av/på doze i Marsmallow? Evt. hvor? Hva med app. standby?

Nei, men apputviklere kan stikke kjepper i hjulene på disse funksjonene: http://arstechnica.com/gadgets/2015/10/android-6-0-marshmallow-thoroughly-reviewed/9/

 

App standby skal man kunne slå på selv for potensielt vilkårlige apper i utviklerinnstillingene.

Nå er det altfor tidlig å si hvordan disse funksjonene vil fungere og utvikle seg fra 6.0 og utover.

Lenke til kommentar

 

Må man selv slå av/på doze i Marsmallow? Evt. hvor? Hva med app. standby?

Nei, men apputviklere kan stikke kjepper i hjulene på disse funksjonene: http://arstechnica.com/gadgets/2015/10/android-6-0-marshmallow-thoroughly-reviewed/9/

 

App standby skal man kunne slå på selv for potensielt vilkårlige apper i utviklerinnstillingene.

Nå er det altfor tidlig å si hvordan disse funksjonene vil fungere og utvikle seg fra 6.0 og utover.

 

Såvidt jeg kan se er App standby på som default for alle apper. Korrekt?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...