Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hellerud skole - bra eller dårlig miljø?


Anbefalte innlegg

Jeg går i stovner vgs, og har tenkt til å bytte skole til Hellerud neste år.

Så da er spørsmålene:

1. Dere som kjenner til skolen: hva syns dere om den? Ville dere anbefalt noen å begynne der?

2. Hvilken skoler av stovner og hellerud har best miljø, mener dere?

3. Er det noen andre skoler i nærheten av disse områdene som er bedre (lære mer og bra skolemiljø) enn disse to? bør ikke være så langt unna, kan heller ikke akkurat gå til en skole som er langt i byen hver morgen..

 

Snittet mitt ligger på ca. 3,7-3,9, men skal forbedre.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok mange vil være enige når jeg sier at de fleste skoler har bedre miljø enn Hellerud og Stovner. Nå går ikke jeg selv på en av de skolene, men ut i fra hva jeg har hørt, er ikke Hellerud det beste valget hvis man ikke trives på Stovner. Skal ikke si noe sikkert, men jeg har inntrykk av at miljøene på de to skolene er noenlunde like.

 

Allikevel: Om man trives eller ikke på en skole henger også nøye sammen med hva slags miljø du trives i og hvilke personer du trives med. Hvorvidt et miljø er bra, kan være veldig individuelt. Selv om du ikke trives på Stovner, kan jeg skrive under på at det er noen (selv om det er få) som trives på skolen. Spør deg selv hva slags miljø du ønsker, hvem du ønsker å omgås med og hva slags hverdag du ønsker. Deretter kan du spørre litt rundt (spør gjerne mange personer slik at du får med ulike synsvinkler) og finne ut om noen skoler passer med din definisjon på hva et godt miljø er.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei der!

Jeg var selv veldig engstelig når det kom til Hellerud vgs, men nå idag så angrer jeg ikke et sekund på denne skolen! Hellerud følger elevene tett på, og forsørger slik at alle elever får akkurat den hjelpen og motivasjonen de trenger. Jeg går studie med elever med flerkulturelle bakgrunner. Hellerud kan slett ikke sammenlignes med Stovner! Matte lærerne er veldig dyktige og elevene holder seg etter regler som blir gitt og følger dem, i tillegg til det så har folk der veldig lyst til å bli kjent med alle som kommer nylig. Jeg ville aldri byttet til noen andre skoler om jeg selv hadde 5 i snitt. For meg er reiseveien 7 min, og jeg har det så bra der både med elever og lærere. Aldri benytt sjansen til å tro på ryker og påstander andre mener stemmer, fordi du vet aldri før du har opplevd det selv! Jeg ville selv aldri gått på en skole som hadde vært tørr, hvor ingen snakker og null utenlandske. Fargerikt er lærerikt og best! Anbefaler Hellerud! Akkurat nå så er det få plasser igjen, såå bare å løpe å søke! 

Endret av ((((((:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...