Gå til innhold

Hjelp til oversikt Photoshop CC


Anbefalte innlegg

Hei der ute :)

 

Jeg hadde tenkt å få litt oversikt over de ulike programmene i Photoshop CC's ulike pakker, men må si at det er en ting jeg blir oppgitt over. Nemlig at jeg ikke klarer å finne ut hva Adobe Bridge koster. Det står jo at dette er et separat program som må lastes ned separat, men hva koster det?? (Ja, jeg vet at det er en free trial-periode på programmet)

 

Jeg har googlet og googlet, både på norsk og engelsk, men nada, zero, null. Selv når jeg prøver å finne ut av det ved å trykke på nedlasting av programmet, får jeg først ditten og datten jeg må svare på, men altså ikke et kløyve ord om pris.

 

Så, er det noen der ute som kan svare meg på dette?

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bridge er "gratis" og følger med der det er relevant. Tidligere fortsatte Bridge å virke selv om du bare hadde en utgått trial-versjon, men lenge siden jeg har prøvd det. Kjøper du Photoshop eller abonnerer på en pakke som inneholder Photoshop vil i hvert fall Bridge følge med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar, Jod-R og se# :)

 

Først trodde jeg ingenting, så trodde jeg det var gratis for så å se at det var en trial-versjon på nett. Synes Adobe mildt sagt er noe diffuse her.

 

Anyway ... Hvis ingen har noen innvendinger eller andre forslag, slår jeg nok til på den billigste pakken deres (Photoshop+Lightroom), og får med meg Bridge "på kjøpet". Videoredigering synes jeg ikke er så interessant da det er fotografering jeg er mest fascinert av.

 

Ha en fin dag, begge to :)

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Hvis du har lightroom så tror jeg virkelig ikke du kommer til å trenge bridge. 

 

Henning

 

Hei HSP alias Henning, og takk for svar :)

 

Har hørt litt forskjellig hva gjelder Lightroom vs Bridge. Jeg holder på å ta et internettkurs innen fotografering, og der anbefaler kurslederen både Bridge og Lightroom. Han ga oss en liten gjennomgang av Bridge nå sist kurstime, og jeg ble virkelig fascinert av programmet og mulighetene. Vi skal gå Adobe-programmene litt nærmere i sømmene neste kurstime, og da vil han ta for seg hvordan de ulike programmene utfyller hverandre.

 

Iom at Bridge er gratis, så tenkte jeg at jeg like godt kunne få det med meg og så heller se hvordan det er i forhold til Lightroom.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Hei

Joa for all del. Jeg brukte bridge før jeg fikk lightroom og har store problemer med å se hvilke funksjoner i bridge man trenger som ikke finnes i Lightroom. Men oppdater gjerne når du har testet litt, for det er alltid interessant å bedre arbeidsflyten.

 

Henning

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har LR, men bruker ofte Bridge fortsatt for å se kjapt på bilder som ikke er importert ennå, og av og til også bilder som er importert.

 

Kurslederen sa også noe om at han brukte begge programmene, men det ble lite om hvorfor det denne gangen, og mer om hvordan bruke Bridge. Han skulle komme mer inn på de andre programmene og forskjellene neste kurstime.

 

Tips og anbefalinger teller mye, men egne erfaringer og smak er er det som til syvende og sist teller mest ;)

Lenke til kommentar

Hei

Joa for all del. Jeg brukte bridge før jeg fikk lightroom og har store problemer med å se hvilke funksjoner i bridge man trenger som ikke finnes i Lightroom. Men oppdater gjerne når du har testet litt, for det er alltid interessant å bedre arbeidsflyten.

 

Henning

 

Skal prøve å huske det, Henning :)

 

Har vært lite med tid og overskudd den siste tiden, så det kan nok drøye litt før jeg kan komme tilbake med mine erfaringer her :hm:

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

I og med at det er forskjellig filosofi bak designet i Adobe Bridge og Lightroom, så oppfører de seg ganske forskjellig. Så det kan lønne seg å prøve ut begge deler, for å finne ut hvilket man liker best.

 

Skal gjøre det, tomsi42 :)

 

Håper bare at jeg får mer tid framover enn det jeg har hatt den siste tiden. Rekker knapt å komme meg ut å få knipset bilder for tiden :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...