Gå til innhold

Innførsel av sigarer - kvote?


Arne

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg reiser innom flyplassen i København om ikke lenge, og vil derfor handle med meg litt sigarer, dvs. så mye som mulig.

 

Jeg ser at prisene på tax-free i Danmark er DRASTISK mye lavere enn sigarbutikker i Norge. For eksempel kan man kjøpe en 25-kasse med Montecristo No. 4 for ca 1200 norske kroner, noe som er svært billig.

 

Ut fra wikipedia finner jeg at Montecristo No. 4 veier ca 8-9 gram. På toll.no står det at man kan ta med seg 250 gram tobakksvarer inn i landet. Det betyr at 25 sigarer vil veie ca 225 gram. Poenget mitt er at disse kommer i en fin eske av tre som jeg gjerne vil ha. Og den gjør at hele pakken veier over 250 gram. Hvis jeg evt. skulle bli tatt i blindtest på Flesland, vil de veie hele kassen og konkludere med at jeg smugler, eller vil de ta ut sigarene og veie de?

 

Det er lenge siden jeg har brukt forumet, og vet ikke hvordan reglene stiller seg i forhold til tobakk. Jeg vil understreke at jeg med dette ikke oppfordrer til bruk av tobakk, spesielt ikke blant mindreårige. Dette er kun et spørsmål om fortolling av lovlige varer for voksne.

 

Med vennlig hilsen

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tobakksvarer

200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer, og

 

* 200 blad sigarettpapir.

 

For å innføre tobakksvarer må du være over 18 år.

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO

 

Med andre ord , sigarer går under 250 gram andre tobakksvarer

 

 

 

1 stykk Montecristo No4 veier 8,46 gr.

 

8,46 gr x 25 stk = 211,5 gram

 

Så du kan med loven i hånd kjøpe med deg en slik eske og litt til :)

Lenke til kommentar

Men, vil de ta sigarene ut av boksen før de veier de? Eller bruker de standardvekter for sigarene og bare ganger med ant. sigarer?

 

Og hvis jeg evt. skulle komme i skade for å ta med noen gram over, må jeg betale forenklet forelegg på alle sigarene, og alt vil bli beslaglagt? Eller bare det over grensen?

Lenke til kommentar

tass inn der det står det står varer og klarere ellerno og si at du har med deg 211 gram tabakk men boksen veier endel så kan dere klarer dette med saånn lapp på ellerno.

 

EDIT:(kjappa meg litt siden jeg skulle spise) men hvis du går inn der for og deklarere varer og si at du har med deg sigarer på 211g men de ligger i en svært tung eske, og kan dere klarere varene uten esken så det blir riktig.

 

litt lenge siden jeg har vært på reise fot så husjer ikke systemet så godt.

Endret av hursay
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Er det lov å ha med seg sample med whisky? Uten merke? Tenkte å overraske søsteren min med litt gammel whisky, bare noen cl kanskje 5.

 

Vi er 3 personer... 1liter brennvin, tre små sigarer, 5 porsjonsnus en pakke sigg, 2*20cl whisky, en flaske champagne og et brett øl. Kan vi ha med no mer da? Skulle hatt litt mer vin. Vi kjører en ekstra bil med tre personer til. Usikker på hva de kjøper men vet de skal ha et brett øl.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...