Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

halla folkens har akkurat kjøpt meg denne telefonen, men jeg lurte på en ting, på min nokia n82 kunne jeg faktisk logge på logmein.com men var sick vanskelig og få gjort en shit, altså fjernstyrt pcen min :p.

 

har noen noen erfaringer med dette på n900 ? :D regner med at det kanskje er litt enklere med denne med touchscreen og litt større skjerm, større prossesorkraft, egentlig alt :D

Jeg har aldri prøvd logmein.com på N900, men jeg har kjørt Remote Desktop opp mot Windows-maskiner og VNC på Ubuntu-maskiner. Begge deler fungerer glatt og er absolutt brukbart på skjermen. Har du en god nettlinje er det nesten litt uvirkelig hvor kjapt det faktisk går.

 

Det ser ut som om logmein.com bruker Java, noe som ikke fungerer helt på N900 ennå, men et kjapt søk på talk.maemo.org viser at en del har prøvd det samme som deg, og noen har fått det til å fungere: http://www.google.com/search?q=site%3Atalk.maemo.org+logmein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...) på min nokia n82 kunne jeg faktisk logge på logmein.com men var sick vanskelig og få gjort en shit, altså fjernstyrt pcen min :p.

 

har noen noen erfaringer med dette på n900 ?

 

Det går helt greit å kjøre VNC, men det er litt klønete dersom man har 2 x 1920 x 1600 desktop på skjermen, å skulle representere dette på 800 x 460 pixler. Du får normalt bare opp første skjermen, og dersom du maksimerer programmene så må du scrolle hele tida. Når jeg bruker desktop-nettleseren eller epostprogrammet gjennom VNC, så tilpasser jeg størrelsen på programvinduene til mobilen.

 

Det hadde vært svært kjekt om zoom ble implementert i VNC-klienten.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hallois gutter,lenge siden sist)

Da jeg sa høyt at jeg skulle selge telefonen min, har den rett og slett død.

Virker som vår N900 har følelser :) . Det som skjedde var at jeg satt på trappa og snakket med kompisen at jeg skal selge den imorra i det vi snakket så jeg at den slo seg av på en merkelig måte. Greit tenkte jeg,batteri, men da jeg koblet den til laderen, stod den bare og vibrerte inni mellom uten å lade. Etter jeg prøvde allt på wiki o.s.v, lånte jeg en bateri hos kompis og prøvde å flashe den. Flashinga gikk glatt(på pc skjermen) men telefonen er fortsatt død. Har flashet med både 2009 og 2010 global firmware til ingen nytte.

Trykker på power knappen, skjermen lyser "nokia" 10 sekunder - dead.

Må fikses,kjøpt i usa. Noen tips? Takker og bukker på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Trykker på power knappen, skjermen lyser "nokia" 10 sekunder - dead.

 

Det gjør min også - om jeg prøver å skru den på med laderen tilkoblet. Lad opp batteriet, ta ut laderen og så skru den på (hold inne power-knappen til den gir fra seg et lite rist) pleier å fungere.

Lenke til kommentar

Trykker på power knappen, skjermen lyser "nokia" 10 sekunder - dead.

 

Det gjør min også - om jeg prøver å skru den på med laderen tilkoblet. Lad opp batteriet, ta ut laderen og så skru den på (hold inne power-knappen til den gir fra seg et lite rist) pleier å fungere.

Hehe skulle gjerne vært i din situasjon, men nei det her er laanggt vanskeligere. Den gir rist men slår seg av igjen,batteri er nyladet.

Endret av alik
Lenke til kommentar

Tror ikke de bryr seg om flashinga, og ikke at de vil kikke etter det heller. Tror derimot de kan velge å gjøre seg vanskelig på USA-import, men jeg vet ikke hva Nokia tenker om det. Noen firma har jo world guarantee.

 

Er du sikker på at du ikke klarer å tvinge telefonen i en usb/flash modus?

Lenke til kommentar

Da ringte jeg just nokia og forklarte problemet, men da de hørte at den var kjøpt i usa - var det ikke noe mer å snakk om. "Vi dekker bare den europeiske garantien blabla" og jeg må betale for at de skal fikse den. Elendig. Nokia er nokia om det usa eller europa eller asia,litt teit at så stor firma har slike regler...

 

Jeg har tvunget den til å flashe og kjørt vanilla rett etter uten at den rekker å starte(selvf.med holde inne U knappen)

Da den var fortsatt dø ,ga jeg opp, men etter en time koblet jeg den

til laderen og fikk ingen signal. Fjernet laderen,tok ut batteriet,satt

inn, startet m power knappen etter hvert uten at den viste nokia hender kom jeg på regionale instillinger og tlf virket. Det som var rart at lyset blinket selv om den var ikke koblet til laderen. Da restarte jeg den videre er det samme historie,den vil ikke starte.

Endret av alik
Lenke til kommentar

Når jeg sa at jeg tviler på at de ville dekke det gratis, var det helt uten tanke/erfaringer med Nokia spesifikt, men fordi det er sånn med nesten alle firma. Det er heller ikke sant at Nokia er Nokia uansett, det er helt seperate firmaer som hver må ordne sine egne overskudd - men er (som regel kun delvis) eid av et moderfirma, eller et helt sett med firmaer som eier hverandre.

 

Det er svakere forbrukerlovgivning i USA enn i Norge (og det er innebakt i prisene her, man får det man betaler for), men her er det i alle fall sånn at dersom du kontakter firmaet du bestilte en vare hos, vil du (noen ganger? ofte?) få et forhåndsfrankert skjema sånn at du slipper å betale frakten. Hvis du får det samme fra firmaet du kjøpte fra, hjelper det vel litt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Fikk akurat min n900 i posten og fikk brukt den i 20 min før jeg skulle opdatere til nyeste maemo software, men nå har den hengt seg totalt opp i oppdateringa av det. Når den installerer står det bare Installing Software update. Please do not interrupt, og etter at det har stått i ca 20 sek så bare starter den på nytt, noen som vet hva som kan være problemet ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare nevne at etter å ha brukt Nokias FCamera litt i ferien, er jeg veldig imponert. Jeg anbefaler alle å bruke FCam-driverene og FCamera i stedet for det originale kameraprogrammet. Ikke bare fordi man kan bruke manuelle innstillinger på ISO mm, ikke fordi man kan lagre til RAW, men fordi bildene faktisk blir that much better.

 

Hvis dere på noe tidspunkt bruker det originale sketch-programmet, finnes det et langt bedre alternativ der også: myPaint. myPaint minner om en eldre versjon av Corel Painter, og er såpass bra at jeg også installerte det på min hovedPC der jeg allerede har Painter X og et Wacom tegnebrett.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne lille herligheten,en har noen spørsmål jeg håpe å få svart på.

 

1. Er det mulig å kjøre Apache samt MySQL lokalt på den? Som i at jeg kan programmere på trikken uten internett?:) -> Hvordan er Easy Debian med tanke på performance, blir mobilen mye tregere? Går batterilevetiden kraftig ned?

 

2. Har den god støtte for SSH og SVN?

 

3 .Hvordan er PDF leseren? Er den såpass god(samt stor nok skjerm) til at jeg kan lese lecture notes på?

 

4. Mulig å programmere på den? Eller blir det veldig knotete?

 

5. Mulig å gjøre skolearbeid me den? som skrive oppgaver etc.?

 

 

Og sist men ikke minst, er det smart å gå for denne nå? Den begynner jo å dra på ... månedene, men i mobilverden går ting relativt fort.. Hvordan blir det me meego, vil fokuset skifte over på mer brukervennlighet/ mindre "leking" for oss?

 

Må si at jeg sikler mer og mer. :)

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...