Gå til innhold

Noen som har erfaring med flyplassen på Alicante?


2+4=6

Anbefalte innlegg

Heisann ! :)

Jeg reiser førstkommende lørdag med ei venninne til Alicante,blir der i 3 uker.

Venninnen min reiser ned for vinteren mens jeg da reiser hjem,jeg har aldri reist alene hjem fra ferie noengang så er litt spent på det.Noen som har erfaring med flyplassen på Alicante? Er den vanskelig å finne frem på osv.Grunnleggende tips mottas også med takk,alt hjelper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann ! :)

Jeg reiser førstkommende lørdag med ei venninne til Alicante,blir der i 3 uker.

Venninnen min reiser ned for vinteren mens jeg da reiser hjem,jeg har aldri reist alene hjem fra ferie noengang så er litt spent på det.Noen som har erfaring med flyplassen på Alicante? Er den vanskelig å finne frem på osv.Grunnleggende tips mottas også med takk,alt hjelper :)

 

Så og si alle flyplasser er bygget opp på samme måten ang skilting, følg skilt og alt vill gå fint. Denne flyplassen er ikke noe verre enn gardermoen eller lignende :) 

Lenke til kommentar

Er helt grei som Salvesen skriver. Flyplassen er like stor som Gardermoen, og så lenge du er der en time før skal ikke du miste flyet. De gangene jeg har reist hjem fra Alicante har jeg fått gate i området C40-C50, og gatenummer har blitt gitt rundt 30 min før avgang, og du rekker dit med god margin.

Lenke til kommentar

Sjekk for det første at flyplassen er Murcia - San Javier da det er er annen som også går under navnet Murcia Airport.

 

Det er veldig dårlig med offentlig transport fra flyplassen Murcia - San Javier. Jeg kan ikke huske å a sett noen busser eller skilt om busser der. Taxier kan du heller ikke regne med at det er lett å få tak i der og finner du en taxi der er det ikke sikkert de er interessert i å bruke et par timer på en langtur.

 

Og skal du helt til Alicante by så er det langt og dyrt. Regn med minst 130 euro. Dette er som å fly til Torp og ta taxi til Oslo. Bestiller du taxi på forhånd så er du sikker på at det er Taxi der når du skal ankomme, at de er villige til å kjøre deg en så lang tur og det er vanligvis billigere å bestille på forhånd. Utfordringen er hva som skjer om flyet er forsinket.

Lenke til kommentar

Leiebil blir raskt et billigere alternativ enn taxi for slike avstander, men husk at det koster ekstra å hente og levere på flyplass og at det også koster ekstra å levere ett annet sted enn hvor du henter. Og sjekk parkeringsmulighetene der hvor du skal være i Alicante. Om du kjører motorveien er det også endel bompenger.

 

Du hundrelappene du trodde du skulle spare ved å fly til Murcia blir raskt veldig dyre...

Lenke til kommentar

Flyplassen Murcia - San Javier: Små forhold, vil sammenligne med flyplassen på Florø. Du må selv sørge for transport til og fra flyplass. Ligger laaaangt unna Alicante, men kan være et greit alternativ om du skal til Torrevieja.

 

Alicante Flyplass: Overdimensjonert flyplass like ved Alicante by. Veldig god plass overalt og grei skilting slik at man ikke går seg bort. Den eneste situasjonen hvor det ikke gis god info for er om du har mellomlanding/flybytte på vei fra Norge for da blir din bagasje sendt til en en helt egen sal for ikke-Eu og ikke det båndet hvor flyet står listet. De gir ingen info om dette avviket, og de fleste får først vite om det når de skal rapportere at de savner bagasjen som ikke kom med flyet. Som nevnt ovenfor kan det være litt kronglete å kjøre rett til flyplassen, men det er godt tilbud av taxi. Det er ingen bane til flyplassen og det er et par busser til forskjellige byer, men de er veldig irregulære og med få avganger så det må sjekkes på forhånd. Det er mye avvik og spesial-datoer, så sjekk skikkelig om du skal med buss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...