Gå til innhold

For tung baggasje?


Anbefalte innlegg

Skal fly innenlands med SAS om ett par dager. Mistenker at baggen min er over 23 kg men er nødt å ha med alt som er i baggen så kan ikke ta ut noe.

 

Hva skjer hvis man forsøker å sjekke inn en bagasje som er over 23 kg? Må man betale der og da, eller kommer det regning i posten på ekstra bagasje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Spørs hvor mye over den er.

 

Mine erfaringer med SAS er at du må overskride den grensa med +5 kg for at de skal orke å bry seg. 

 

Enten kan du ta med deg en ryggsekk med plass til litt ekstra som håndbagasje, for å fordele vekta litt. Eller så kan du ta sjansen og i verste fall ende opp med å betale gebyr for overvekt der og da.

Lenke til kommentar

Har også en liten sekk som håndbagasje. Den er også stappet full. Grensa er 8 kg på håndbagasje, men kan faktisk hende håndbagasjen er nærmere 10 kg eller litt over. Blir håndbagasjen veid i samme slengen når de kjører den gjennom røntgen-maskinen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

De veier aldri bag i sikkerhetskontrollen.

 

I verste fall kan det hende at personen i skranken reagerer på at bagen ser stor og tung ut, men her snakker i ren teori..

 

Jeg har ofte med meg tung koffert, kan ikke huske sist gang jeg ble bedt om å betale noe. 

Lenke til kommentar

Overvekt må betales der og da - men jeg har samme erfaring som ThomasM at SAS er noe mer slepphendt med slikt en en del andre. Ryanair (som er det eneste selskapet jeg har måtte betale overvekt på) har en ikke sjans på - et gram over der så må en betale dyrt.

 

Men vil du være sikker så kan du bestille overvekt på sas sine nettsider i forkant - aldri gjort det, men tror ikke det er fryktelig dyrt.

 

Håndbaggasje har jeg aldri opplevd vektkontroll av så lenge den er innenfor de fysiske eksterne mål. Så lenge du ikke demonstrativt viser frem hvor tung den er, så burde det være nokså problemfritt.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Har flydd med en bag og en koffert som håndbagasje med sas uten at noen har brydd seg, men jeg var forberedt på å betale det de ville ha for å få det med meg :)

Håndbagasje blir ikke veid i sikkerhetskontrollen, de bryr seg ikke hvor mye du har med kun hva du har med. Hvor mye er det flyselskapet som bryr seg om.

 

Men, det går gjerne bra, jeg ville ikke bekymret meg :)

Lenke til kommentar

LItt avhengig av hvor mye tyngre den er kan det godt hende at det lønner seg å bare kjøpe et ekstra kolli og sjekke inn en ekstra bag. Koster vel 220 kroner hvis du kjøper på forhånd, og da har du ny kvote på 23 kg for det kolliet også. Skal ikke altfor mange kiloene til før det lønner seg kontra å betale overvekt.

Lenke til kommentar

Skal fly innenlands med SAS om ett par dager. Mistenker at baggen min er over 23 kg men er nødt å ha med alt som er i baggen så kan ikke ta ut noe.

 

Hva skjer hvis man forsøker å sjekke inn en bagasje som er over 23 kg? Må man betale der og da, eller kommer det regning i posten på ekstra bagasje?

 

Min datters bag veide faktisk 25,5 kg og den kom igjennom uten at vi måtte betale ekstra for det. Men det var fra en utenlandsk flyplass :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...