Gå til innhold

Trenger svar på noen spørsmål om flybilletter


Anbefalte innlegg

Siden siste gang jeg reiste med fly var fire år siden og siden jeg er ekstremt nevrotisk, spesielt ved reise, trenger jeg litt sinnsro.
Vi bestile flybilletter på nett via Airngo og vi fikk to papirer i posten.

På arket fra Airngo, står det at det er 1 kolli bagasje begge veier. Men på det andre arket, fra "Ticket Privatresr AB" står det "Baggage Allowance 0 pc" og så, under "excess baggage facility confirmed for (navn)".
Litt usikker på hva dette innebærer. Jeg bestilte 1 check-in kolli bagasje begge veier, og antar vi kan ta med carry-on bagasje utenom. Men nå freaker jeg lit ut. Har ikke lyst å ende opp på flyplassen kl 6 om morgenen og ikke kunne ta med oss greiene våre... :(

Og det andre spørsmålet er: Trenger jeg bare booking referansen for å hente billettene? Sist gang, men norwegian, scannet jeg en kode, hvis jeg husker rett.... Ingen kode på disse kvitteringene, så antar det er et annet system (dette er SAS)...

Hadde satt sikkelig pris på noe svar her siden jeg ikke helt klarer å puste før jeg finner ut av dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du sier dette er sas, der er det alltid 1 bagasje.

Nei, dette stemmer ikke lengre. Nå er det billetter hos SAS hvor de tar ekstra betalt for innsjekket bagasje, setereservasjon og for mat og drikke slik som Ryanair og Norwegian gjør.

 

 

Sjekk billetten på SAS.no for å se hva som er inkludert.

 

 

Ok. Takk. Jeg sjekket reservasjonen på sas.no og der står det:

 

Bagasje:  0 stk/pers

Betalte tilleggstjenester: 1 Bagasje

 

på den ene reisen, men ikke på hjemreisen... Hvordan er det mulig? Jeg betalte for bagasje begge veier...

 

Det står også:

 

Oslo - Paris

Bagasje 1 bagasje 478  NOK

Paris - Oslo

(blankt)

 

Betyr det at jeg må kjøpe ekstra bagasjeplass for returen?... Og betyr det også at carry-on bagasje er tillatt som vanlig?

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar

Innen Europa er det 2 forskjellige og helt uavhengige flighter på samme booking. De kan ha forskjellige klasser og forskjellige ekstratjenester (slik som bagasje). Det er altså fullt mulig å booke økonomi den ene veien og pluss den andre veien eller innsjekket bagasje for kun en av flightene. De kan ikke anta at du skal ha alt likt for begge flightene.

 

SAS har fortsatt 1 stk carry on inkludert i alle billetter, men i "Go Lite" er ikke innsjekket bagasje inkludert. Om du skal ha innsjekket bagasje lønner det seg sjelden å booke "Go Lite" og så betale ekstra for bagasje, da er det som oftest billigere å bestille vanlig Go som har inkludert innsjekket bagasje.

 

Om du er usikker på hva du har bestilt anbefaler jeg å ta kontakt med support hos SAS, fx. chatten som er åpen til 19:00.

Lenke til kommentar

Innen Europa er det 2 forskjellige og helt uavhengige flighter på samme booking. De kan ha forskjellige klasser og forskjellige ekstratjenester (slik som bagasje). Det er altså fullt mulig å booke økonomi den ene veien og pluss den andre veien eller innsjekket bagasje for kun en av flightene. De kan ikke anta at du skal ha alt likt for begge flightene.

 

SAS har fortsatt 1 stk carry on inkludert i alle billetter, men i "Go Lite" er ikke innsjekket bagasje inkludert. Om du skal ha innsjekket bagasje lønner det seg sjelden å booke "Go Lite" og så betale ekstra for bagasje, da er det som oftest billigere å bestille vanlig Go som har inkludert innsjekket bagasje.

 

Om du er usikker på hva du har bestilt anbefaler jeg å ta kontakt med support hos SAS, fx. chatten som er åpen til 19:00.

 

Tusen takk for alle svar. Satt på vent i 45 min, men fikk endelig snakket med noen på chat. Først fant de ikke noen bagasje booket, og så fant det allikevel. Bagasje var booket, men påståelig booket i ettertid så det dukker ikke opp på billetten på nett, men skal være i orden.

Håper bare ikke at flyplassen også ikke "finner" bagasjebookingen når vi skal reise :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...