Gå til innhold

båttur til danmark


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med å kjøre båt over til danmark? vurderer å ta turen. båten er en 20 fots bowrider fra askeladden med 115 hk motor. er dette en ok helgetur hvis det er godt vær, eller er det livsfarlig? er klar over at det tar en 4 timer å kjøre med fart på 20 knop og bensintanken skulle holde på 140 L. har hørt om folk som mister livet , men også om folk som kjører lett over med en 12 fots rib og også 11 fots with. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor farlig det er eller om du mister livet er avhengig av været. Er det smul sjø (noe det ofte er om sommeren) blir det en mye lettere overfart enn om høsten eller vinteren hvor det er langt dårligere vær. 

Jeg vil uansett anbefale deg å sjekke værmeldingene nøye før du stikker. Ha med ekstra bensin, VHF og annet sikkerhetsutstyr sånn i tilfelle. 

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som har erfaring med å kjøre båt over til danmark? vurderer å ta turen. båten er en 20 fots bowrider fra askeladden med 115 hk motor. er dette en ok helgetur hvis det er godt vær, eller er det livsfarlig? er klar over at det tar en 4 timer å kjøre med fart på 20 knop og bensintanken skulle holde på 140 L. har hørt om folk som mister livet , men også om folk som kjører lett over med en 12 fots rib og også 11 fots with. 

 

Jeg ville ikke ha tatt å kjørt en båt over til Danmark. Jeg ville heller tatt colorline eller en bilferge over. Det er isåfall det beste vel? 

Lenke til kommentar

 

Jeg ville ikke ha tatt å kjørt en båt over til Danmark. 

 

det er svært mange som kjører over til Danmark og Sverige i løpet av sommeren med egne båter. 

 

 

Det visste jeg ikke. Men da må de kjøre ganske langs kysten. Gjerne mot Sverige og over derfra til Danmark? Det kan være veldig sjø over fra Norge til Danmark. Har reist fra jeg var lite barn hvert år til Danmark opp gjennom tidene. Og det har tiltider vært utrolig høye bølger. Glemmer ikke den gangen vi tok en hurtigbåt fra Hirshals til Kristiansand. Da fikk vi varsel om at det var ekstremt høye bølger og det var midt på sommeren. 

 

Men båttur er en herlig opplevelse i fint vær :) 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Det er viktig å følge med på værmeldingen men det er ofte smul sjø også, noe som gjør overfarten enklere. 

Er det en spesiell rute de kjører? De kjører vel ikke samme vei som colorline går? Rett over sjøen fra foreks Kristiansand til Danmark, Oslo til Danmark? Der er det vel langt mer sjø..... 

Lenke til kommentar

Mange som seiler Oslo -> Skagen flere ganger i året. Dette er jo dog gjerne litt større båter. 

 

Okey :) Må være artig å ha en stor cruiser ;). Men det er dyrt, men hadde jeg hatt råd til det så hadde jeg gjerne ville hatt båt. Det er mye vedlikehold i å ha båt da. Men man kan få seg noen flotte turer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...