Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen vært i Kalymnos i Kos? Isåfall, er det noe sentrum der? resturanter, utesteder, butikker osv? Eller må vi reise et annet sted hvis man skal spise, shoppe eller ut på et utested?

 

Skal dit i september, og aldri vært der før :-) Gi meg gjerne tips om hva man bør se når man er der eller om det skjer noe i nærområdet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kalymnos er en egen øy. Reiste dit for 10 år siden og fløy da til Kos. Så var det buss ned til en liten havn, vente lenge på båt og så buss igjen på den andre siden. Det var ganske så kronglete og varmt. Det er nå en egen flyplass på kalymnos, men jeg vet kjenner ikketil status for denne. Vi hadde ikke lyst på reprise grytidlig så vi tok et hotell på Kus de siste dagene, det ga også mulighet til å oppleve Kos.

 

Vi likte Kalymnos og traff på flere grekere i utlendighet som dro dit for å feriere da det enda ikke var for mye turisme der. I havnen hvor ferger og slikt kommer inn og som bare heter Kalymnos var det noen restauranter noen butikker, svampeselgere og god stemning. Ganske standard opplegg for gresk småby.

 

På nord-vestsiden tok det derimot helt av og om kvelden stengte de av veien gjennom byen og satte ut bord og spiste og danset i gatene. Sa hei til noen nordmenn som bodde der og som rett etterpå fikk masse presseoppslag i Norge om noen vågede mobil-bilder de hadde tatt i rommet de hadde der.

 

Kos var en skikkelig nedtur etter Kalymnos. Turismaskin og masse fulle folk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønne rikke helt hvordan de skal få presset inn en flyplass på Kalymnos. Jeg har også vært der og likte meg veldig godt på øyen. 

 

Så bra! Er det noen form for uteliv der eller? :-) Eller noen steder du anbefaler meg å sjekke ut?

Lenke til kommentar

Kalymnos er en egen øy. Reiste dit for 10 år siden og fløy da til Kos. Så var det buss ned til en liten havn, vente lenge på båt og så buss igjen på den andre siden. Det var ganske så kronglete og varmt. Det er nå en egen flyplass på kalymnos, men jeg vet kjenner ikketil status for denne. Vi hadde ikke lyst på reprise grytidlig så vi tok et hotell på Kus de siste dagene, det ga også mulighet til å oppleve Kos.

 

Vi likte Kalymnos og traff på flere grekere i utlendighet som dro dit for å feriere da det enda ikke var for mye turisme der. I havnen hvor ferger og slikt kommer inn og som bare heter Kalymnos var det noen restauranter noen butikker, svampeselgere og god stemning. Ganske standard opplegg for gresk småby.

 

På nord-vestsiden tok det derimot helt av og om kvelden stengte de av veien gjennom byen og satte ut bord og spiste og danset i gatene. Sa hei til noen nordmenn som bodde der og som rett etterpå fikk masse presseoppslag i Norge om noen vågede mobil-bilder de hadde tatt i rommet de hadde der.

 

Kos var en skikkelig nedtur etter Kalymnos. Turismaskin og masse fulle folk.

 

Gleder meg allerede! Har du noen tips om hva jeg bør sjekke ut mens jeg er på øya?

Lenke til kommentar

Kalymnos er ikke stedet å dra om du ønsker å få med så mange severdigheter som mulig eller å ha så full timesplan som mulig, dette er helt i den andre enden av spekteret. Vi hadde likevel en båttur hvor vi var innom et par om mulig enda roligere steder og også et sted hvor det var en en grotte hvor det var noen som sang og hvor det var utrolig varmt og klamt.

 

En tur til Bodrum klarte vi også bruke en dag til. Det var en sann lidelse med køer, kontroller, innlagte stopp på "fabrikkutsalg", innkastere og innpåslitne selgere. Det var virkelig deilig å "hjem" til Kalymons igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...