Gå til innhold

Advarsel mot mediebyråer som 180.no og annonseringstjenester


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Startet nettopp et foretak og ble kontaktet av en haug med tilbydere. Blant annet 180.no og isystem.

Inngikk en avtale med isystem som jeg signerte en avtale på. Minutter etter ble jeg ringt opp av 180.no som sa at isystem ikke kunne tilby meg Google Adwords pakken jeg signerte avtale på. De sa at selskapet var svindel og sa de kunne hjelpe meg ut av avtalen hvis jeg ringte kundeservice.

Nå sitter jeg her med to inkassovarseler fra begge selskapene og føler meg svindlet av begge parter.

 

Skriver dette som en advarsel til andre som kommer i kontakt med disse selskapene. Ikke hør på hva de sier og hold dere langt unna. Synes det er trist at firmaer lurer andre på denne måten. Nå går dette utover feriebudsjettet til meg og famielen på 3.

 

God sommer og vær på vakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringsmessig så er "synliggjør på web" og "Lovpålagt HMS-kurs" folkene de første som ringer når et foretak er registrert. Jeg tror mange av dem spekulerer i at angrefrist ikke gjelder for næringskjøp og tar kontakt med ferske bedriftseiere og pusher på salg.  

 

Synd for deg at du ble fanget, men nå er du en erfaring rikere (og det er bra du deler din erfaring så andre ikke gjør det samme)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg ble også utsatt for dette da jeg startet eget firma. Selv om jeg sa nei til 180 fikk jeg faktura fra disse såkriminelle luringene.

 

Jeg skrev deretter denne eposten til dem pluss kopi til Lindorff, som samarbeider med denne bedriften, noe som sier litt om Lindorff spør du meg (Jeg trodde de var seriøse)

 

Til den det angår.

 

Jeg ble for en tid tilbake oppringt av en selger fra dere. Han skulle sjekke om opplysningene dere hadde stemte. Jeg sa at jeg ikke ønsket å bli oppført hos dere. Han ville allikevel «bare» høre om alt stemte.

 

Jeg har ikke bestilt noe hos dere og ikke bekreftet eller på noen måte gitt beskjed om at noe er bestilt. Jeg kan ikke se at jeg juridisk på noen måte kan knyttes til noe som er oppført på den fakturaen. Jeg har på ingen måte inngått en avtale og heller ikke bekreftet noen leveringsvilkår på baksiden av deres faktura, ingen av disse er oppfylt/inngått fra vår side. Vi har aldri vært og kommer aldri til å bli kunde hos dere. Vårt firma ønsker heller ingen avtale/samarbeid av noen slags med dere (180.no eller nettkatalogen.no). Bare slik at det er helt klart  vi ønsker absolutt INGEN forhold av noen art til dere og krever at dere sletter oss fra alle register/lister eller «kontaktlister» dere har! Vi er i motsetning til dere et seriøst firma og våre verdier gjennspeiles på ingen måte i fremgangsmåten hos dere, noe vi legger stor vekt på hos en potensiell samarbeidspartner.

 

Jeg er også meget overrasket over at Lindorff opplagt indirekte kan knyttes til denne katalogsvindelen?

 

Dette kan heller ikke være en lovlig fremgangsmåte. Jeg vil derfor selvsagt at dere skal frafalle faktura nr xxxxx med øyeblikelig virkning. Dette er en innsigelse på kravet, så dere kan ikke sende den til inkasso, da dette i følge Norsk lov ikke kan utføres. Om dere ikke frafaller kravet, krever jeg at dere straks sender saken til forliksrådet. Jeg vil der gi den samme skriftlig beskjed som dette. Derfor skal dere gi oss umiddelbar skriftlig tilbakemelding på at kravet er slettet.

 

 

Samme dag fikk jeg denne:

 

Hei

 

Etter en gjennomgang av våre kundesystemer har vi valgt å kreditere faktura. En kreditnota vil om kort tid oversendes pr post.

 

mvh

180.no Nummeropplysningen AS

 

Jeg håper du og andre kan bruke denne teksten slik at de i hvert fall må møte i forliksrådet. I og med at det er mange saker av samme karakter så vil du nok ligge godt an. Viktig er det som står i bold teksten. Håper du får kvitte deg med inkassoene på denne måte. Du har ikke noe å tape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...