Gå til innhold

Innlegg.no fyller ett år! (tirsdag 2. februar)


Anbefalte innlegg

Idag er det altså ett år siden forum.gamer.no ble opprettet. Mye har skjedd siden den gang, for eksempel har vi fått domenet Innlegg.no, og Gamer.no har delt sitt forum med andre nettsider eid av A-pressen for at dette skal være en felles diskusjonsarena som deles av mange forskjellige nisjesider.

 

Les mer om Innlegg.no her.

 

Vi håper det neste året blir like bra - og helst bedre! :) Les nederst om hvordan du kan bidra med tilbakemeldinger.

 

Historie:

Nåværende forum.gamer.no ble startet av Gamer.no-redaksjonen ledet av Tor-Steinar Tangedal (TST) 2. februar 2009 etter at det ble kjent at de den 29. januar samme år avsluttet samarbeidet med Tek.no-nettverket grunnet uenigheter. Dette resulterte blant annet i at Gamer.no ikke lenger kunne knytte seg opp mot diskusjonsforumet Diskusjon.no. (Kilde: Gamer.no, Tek.no).

 

9. mars 2009 ble det kjent at Mediehuset Digital overtok driften av Gamer.no - inkludert deres ferske forum. Fem måneder senere - den 10. august - gikk Gamer.no over til å være heleid av Mediehuset Digital.

 

Før dette, i midten av mai, ble forum.gamer.no det nye tilholdsstedet for diskusjoner relatert til de to søstersidene Teknofil.no og Mobilen.no og fikk dermed samlingsdomenet Innlegg.no. Treningsmagasinet.no ble bare noen få uker senere en del av det gode selskap. Treningsmagasinet.no drives av SportMedia og SportMedia eies i likhet med Mediehuset Digital av A-pressen.

 

Du kan ellers se gjennom kategorien "Forumkunngjøringer" for å finne ut mer om hvordan selve forumet har endret seg siden starten!

 

Mer om Gamer.no sitt arbeid med å få på plass nytt design, publiseringssystem og forum etter bruddet - samt kommentarer rundt dette - kan leses i arkivet til Gamer.no-redaksjonen sin blogg; bakgrunnen.gamer.no. Sjekk ut arkivet for januar og februar.

 

Artikkeltråden som ble postet på Diskusjon.no fikk veldig mange poster, den kan leses ved å klikke her..

 

Litt statistikk:

Dette er statistikk samlet med Google Analytics, riktignok ikke helt fra starten. Men burde likevel gi et godt inntrykk av hvordan våre brukere fordeles mellom nettlesere, operativsystemer og skjermoppløsninger.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Vi har allerede en skriftlig nettleserkrig her på forumet, men hvordan er egentlig de harde fakta? Selve fordelingen av nettleserne? Det ser vi her:

SwagNovember.jpg

Nesten halvparten av leserene her på forumet benytter seg av Firefox som nettleser, en fjerdedel av trafikken blir vist i Internet Explorer. Rundt 13% bruker Opera, noe som er veldig bra sammenlignet med de internasjonale tallene. Chrome står for nesten 10% av nettlesertrafikken, mens de resterende 4-5% prosent er fordelt på diverse nettlesere.

 

Når det kommer til operativsystemer hersker det ingen tvil. Windows er på topp med sine 92%. Macintosh har 5.50%. Siden Innlegg.no stammer fra Gamer.no kan det være verdt å merke seg at Playstation 3 står for 0.25% av trafikken, mens Wii står for 0.01%.

 

 

Innenfor den store grenen av Windows sine operativsystemer ser vi ut at det er Vista og XP som er mest brukt.

IMG_0169.JPG

 

I skjermoppløsninger er det 1280x800, 1680x1050 og 1280x1024 som er mest brukt, til sammen litt over halvparten. 16% av medlemmene våre har en skjermoppløsning i full-HD eller høyere.

desktop_10.11.2004_1.jpg

 

Men hvor kommer egentlige alle medlemmene og våre øvrige besøkende fra? Et visst inntrykk får vi ved å ta en kikk på dette bildet:

 

Tre fjerdeler av de som er innom kommer fra henvisningssider. Dette er for eksempel Gamer.no og Teknofil.no. 8.5% av trafikken kommer ved at noen direkte skriver inn url-en til forumet i adresselinjen, mens 17.5% kommer fra søkeresultater gitt av f.eks Google.

 

 

Siden starten har det kommet 273 000 innlegg og Innlegg.no har fått 5555 registrerte brukere. I snitt tilsvarer det 748 innlegg, og 15-16 nye brukere daglig. Nå er det riktignok verdt å merke seg at aktiviteten her var ekstrem helt i starten, som en følge av den nødvendige nyoppstartingen til Gamer.no, men dette ser etterhvert ut til å ha stabillisert seg.

 

 

Gi oss tilbakemeldinger!

Selv om Innlegg.no er ett år gammelt stopper det naturligvis ikke der, men et diskusjonsforum kan ikke fungere uten fornøyde brukere. Vil derfor minne dere på deres muligheter til å gi tilbakemeldinger. Hva mener dere må til for å forbedre forumet i det neste året som kommer, hva er bra, hva er dårlig? Konstruktiv kritikk taes imot. ;) Dere kan komme med kommentarer rundt dette denne tråden, i tilbakemeldingskategorien eller du kan sende en e-post til [email protected]. I tillegg til dette kan du sende en e-post til [email protected] dersom du er misfornøyd med noe av modereringen. Du kan også ta i bruk den nye kategorien "Private tilbakemeldinger", mer informasjon om den finner du her.

 

 

Da er det bare å avslutte med; Gratulerer Innlegg.no! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei nei, dere tar alle helt feil. Synes jeg husker det bare er et par måneder siden forumet var oppe? :rolleyes:

Hehehe, tiden går fort. Det tidligste eksisterende innlegget ble faktisk postet for akkurat ett år siden. Sjekk dato og tid på disse to innleggene ;)

 

 

How bout them Knicks?

 

 

First.

*snip* førsteposten i dennet tråden
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at en helt år på forumet har gått. Det virker som det var i går jeg registrerte meg og startet med kommenteringen, derfor ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg leste tidligere at forumet er et helt år!

 

Det har vært et fantastisk år med store diskusjoner, krangler og koselig prat i SO tråden. Forumet har vært en daglig nettside jeg har vært innom og jeg takker dere alle for å bidra til en herlig stemning innad i brukerne, og jeg gleder meg til neste år med alle dere kjære medmennesker her på forumet, og jeg håper aktiviteten økes til det nivået det var de første månedene etter at forumet ble etablert.

 

Gratulerer alle sammen!

Lenke til kommentar

Gratulerer masse med dagen. Som de fleste andre her synes jeg at tiden har gått fryktelig fort, men det er jo nødvendigvis ikke negativt!

 

Det er helt supert det dere har fått til, og jeg håper at Innlegg.no/gamer.no fortsetter å utvikle seg i like stor fart den neste tiden! :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...