Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Maling av hus.. Hvor mye koster det ?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte å la en ung gutt jeg kjenner få sommerjobb med å male huset mitt utvendig..

Det er snakk om vasking OG maling.. Samme farge som det er fra før av..(ikke fargeskifte)

Grønne vegger og hvite karmer og vindskeier etc..

Huset står på fin flat tomt.. Det er stående kledning nede, og liggende kleding oppe..

Ingen skraping er nødvendig.. (Ikke annet enn et og annet lite skrap på vannborda ved vinduer kanksje.)

Huset er malt med dekkbeis fra før, og skal males med det samme igjen..

 

Første etasje i selve huset er 3 av veggene murvegger.. Som ikke trenger maling.. Den siste veggen er nylig byttet, så den maler jeg selv, med visir og deretter dekkbeis..

 

Så til resten..

Andre etasje. ALT i liggende kledning.

Der er forsiden av huset ca 7x2m kledning - 3 vinduer = ca 10kvm vegg.

Venstre side. ca 8x2,4+mønevegg =ca 25kvm vegg, -2 viduer og ei verandadør= ca 22kvm vegg. HEr kan man stå på garasjetaket og male 70%, til mønet trenger man 4m stige..

Høyre side. Ca 24kvm vegg, ett vindu. Her trenger man 6m stige, men den står på flatt underlag.

Bakside. ca 13kvm vegg. Halvparten kan males uten stige(fra tak på bod) resten i 4m stige.

 

Til slutt er det garasjen. Den er stående kledning. 7x2,5+5x1+2=ca 25kvm vegg. 2 vinduer.. Alt males fra bakkenivå.

 

 

Kjenner altå en ung kar som kunne tenke seg noen tusenlapper og en sommerjobb i noen uker.. Han sa selv at han kanskje ikke jobbet så veldig raskt.. Så timepris er utelukket..

Har selv malt huset på ca 1 uke.. Inkludert vasking.. (Med tørketid holdt utenom..)

 

Hvor mye vil det koste å få dette vasket og malt ? Kun i arbeid.. Jeg kjøper maling, koster, såpe og slikt..

 

PS: Jo, dette er på sørlandet. Langt utenfor byggefelt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Ingen polakker..

Har en snekker som holder på her, og sønnen hans trengte en sommerjobb.. Derfor var jeg litt nysgjerrig på hva takstene lå på..

Har så langt funnet ut at 4-5.000,- er grei betaling for et så lite hus, hvor mesteparten kan gjøres stående på bakkenivå..

Jeg malte selv huset på en uke, sist jeg malte det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Vi er enige om prisen, så den siden av saken er grei.

Har også fristet han med bonus hvis han gjør en god jobb...

 

Jeg synes det høres fint ut. Malte en tomannsbolig for .. 10 år siden. (Altså 2 etasjer) Huset er maltmed vanlig maling. Da var det mye skraping involvert. Vi var to kompiser som da var 17-18 år gamle. Fikk 22 000.(Delt på to!) Holdt på ganske lenge da. (Flere uker ettersomj eg hadde en ... eller var det to? andre sommerjobber i tillegg!) Synes det er viktig at man ser på alderen.

Lenke til kommentar

Eksempel:

 

Betaling/antall timer = timepris

 

5000 / (7,5x5) = 133.

 

Det er en veldig god timesbetaling for en ungdom uten erfaring. Du nevner at han jobber sakte så om han bruker mange dager ekstra og han har gjort en god jobb kan det være på sin plass med en bonus som nevnt.

 

På sparket synes jeg timeslønn i denne settingen (arbeidstaker ung og ufaglært) bør kanskje ligge på 110-120 (sett at dette også er netto til lønnsmottaker). Om jobben er godt gjort noe høyere.

 

Å leie inn profesjonelle folk til dette arbeidet ville vel kostet 300-400 kr timen. De hadde sikkert også insistert på å bruke eget utstyr.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jepp.. Han gjorde en grei jobb. Men han var fryktelig treg..

Jeg måtte stadig vise litt hvordan han skulle gjøre det her eller der.

Samt, han var veldig ufokusert..

Så, det tok nesten 3 uker.. (Jeg brukte ca 1 uke selv, når jeg var frisk)

Men han fikk en sykkel til 4500,- Så han virket svært fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...