Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

P-Piller for større pupper!


Louboutin

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg har allerede bestemt meg for å begynne på P-piller igjen. Jeg gikk på diane før, men sluttet. Jeg fikk større pupper på diane (sikkert pga økt apetitt?) men de forsvant da jeg slutta. Lurer ganske enkelt på om det er noen merker som er kjent for å ha denne bivirkningen (større pupper) mer enn vanlig. Jeg er fullstendig klar over at alle reagerer forskjellig på P-piller, men har likevel lyst å spørre om det er noe spesielt jeg kunne prøvd, siden jeg skal begynne på det uansett - og jeg aner ikke hva jeg skal velge i jungelen av merker!!

 

Når jeg legger på meg legger det seg vel rundt magen (litt vanskelig å si siden jeg aldri har lagt på meg store mengder fett), men på diane gikk det ekstra mye på puppene noe det ikke gjør nå - så noe må det jo ha påvirket hormonene eller noe, og ikke bare generell vektøkning? Var jeg bare "heldig" med fettplasseringen første gangen, eller hva tror dere?

 

Jeg har ikke bruk for svar som "vær glad i den du er", osv, for jeg gjør ikke dette bare for å få større pupper, jeg gjør det uansett for beskyttelse og regelmessig mens, men siden jeg ikke vet hva jeg skal velge så er det greit å undersøke litt.

 

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell...du kan jo spørre helsesøster om hvilke merke som er mest bruk og hvilke bivirkninger som er mest vanlig?

 

Jeg kjenner en del som går på Yasmin... men helsesøster fortalte meg at hun ikke ville anbefale den. o.O Pga letter å få bivirkninger.

 

Microgynon er jo også et merke. :p

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en del som går på Yasmin... men helsesøster fortalte meg at hun ikke ville anbefale den. o.O Pga letter å få bivirkninger.

Seriøst? Trodde yasmine var den med minst bivirkninger. Har gått på den i noen år nå og har ikke merket noen bivirkninger.

 

Googlet raskt: Link

"- Yasmin er en trygg p-pille som ikke har flere bivirkninger enn andre p-piller."

Lenke til kommentar
Jeg får ikke diane lenger. De har sluttet å gi den ut hvis man ikke har alvorlige hudproblemer eller noe sånt. Synd for den fungerte perfekt! Fin hud + større pupper + regelmessig mens...

Åhh.. Sorry, det visste jeg ikke. Hva med noe annet enn p-piller? P-sprøyte f.eks.

 

Jeg aner ikke. Det var det hun sa. Eller...det var faktisk LEGEN på helsestasjonen som sa det. Og anbelfate microgynon istedenfor...for nybegynnere. 8P

Hmm.. Jaja, de lærde strides vel. :)

Lenke til kommentar
Gjest gjesth

Grunnen til at man kan få større pupper med P-piller vil jeg tro har noe med østrogennivåene i P-pillene å gjøre. Store mengder østrogen kan føre til større pupper, i hvert fall hos enkelte. Det har også andre bivirkninger som vektøkning, kramper og diverse andre effekter.

Lenke til kommentar
Har vært mye trøbbel med yasminbrukere, dama mi byttet merke etter all skriveriet.

Jeg har brukt Yasmine i 7 år, funker utmerket

Jeg gikk uten prevansjon i noen år for jeg reagerte på "alt". Men som jeg skrev ovenfor her, med Yasmine har jeg ikke hatt noen bivirkninger! :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder P-piller så er det vel ganske individuelt hvilke bivirkninger man får fra person til person. Så om noen klarer seg fint med Yasmin kan det hende andre får en del bivirkninger (på godt og vondt). Man burde vel prøve ut hva som passer best til seg selv. Jeg snakker selvsagt ikke av egen erfaring men av min samboers erfaringer :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder P-piller så er det vel ganske individuelt hvilke bivirkninger man får fra person til person. Så om noen klarer seg fint med Yasmin kan det hende andre får en del bivirkninger (på godt og vondt). Man burde vel prøve ut hva som passer best til seg selv. Jeg snakker selvsagt ikke av egen erfaring men av min samboers erfaringer :p

Det er derfor jeg synes det var merkelig av lege å si at Yasmine har mer bivirkninger av andre og det ble frarådet og bruke den.

Lenke til kommentar
Det at Yasmine KAN ha mere bivirkninger enn andre kan jeg skjønne at han sa, men han burde vel vite at kan ha ikke nødvendigvis er det samme som har. Det er det som er med leger, som alle andre, at de ofte har meninger om ting og tang :)

For å pirke, så var det ikke det Valvildi skrev. ;)

 

Edit: Men det med at de har meninger om ting og tang, er jeg veldig enig i. Har fått høre mye forskjellig om en ting fra ulike leger.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Hæ? Jeg svarte jo utifra ditt innlegg uten å se for mye Valvildis innlegg... jaja. Uansett.

Da diskuterte vi nok to forskjellige ting. Over her skriver Valvildi om en lege som har frarådet Yasmine pga mer bivirkninger. Det var det jeg reagerte på siden, som du skriver, man reagerer forskjellig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...