Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å få barn med noen du ikke vil.


Anbefalte innlegg

Hei folkens. Sitter tårevåt her jeg skriver, og håper dette er i riktig forum.

 

 

 

Litt forhistorie. Har holdt på med ei jente som ikke er av "beste" kaliber psykisk, for å si det slik.
Likevel veldig trivelig jente
Hun der i midten av tjueåra, jeg er i slutten av tjueåra.
Jenta har en sykdom som gjør at ho sliter veldig, VELDIG med å bli gravid, og av en eller annen grunn har hun nektet hele livet på å bruke beskyttelse.

La oss fortsette.

Jeg møtte henne på slutten av fjoråret. Kjemepgøy jente som var digg å henge med, men med mere bagasje enn meg og alle jeg kjenner til sammen. Uten å gå i for mye detaljer, kan jeg nevne ting som "hadde ikkje gjort meg noe om jeg døde" og lignende. Regelrett på bærtur.

Vi har hatt samleie fra og til i det siste, da jenta som sagt er kjempekos når den mørke siden ikke dukker opp. Så skjedde selvfølgefettelig det som må skje. Helvette. Jenta er nå gravid. Over 20 sexpartnere (ifølge henne) tidligere, uten beskyttelse, flere lengre forhold, ingenting. Men nå, gravid.



Hun er usikker på om hun skal beholde ungen eller ikke. Jeg kan ikke, vil ikke, håper ikke hun gjør det. Jenta er som sagt kjempegrei, men er absolutt ingen fremtid med oss, og hun er som sagt rett og slett ikke i stand til noe unge.


Føler jeg bare skriver rett fra hjertet her. Hun kutter seg, drikker nå mens hun er gravid, i det hele.
 

 

 

Har noen her vært i samme situasjon? Er det, som mann, noe man kan gjøre i det hele tatt?

Dette er det absolutt skumleste jeg noengang har vært gjennom.



Ja, jeg er idiot som ikke brukte beskyttelse/dumpa hu/whatever, men faen. Er tydeligvis dum jeg og..



 

 

 



Anonymous poster hash: da6f4...9b3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å få henne til å få hjelp så fort som mulig, snakk med helsepersonell og rådfør deg med dem da de kan trolig eventuelt sette igang tiltak om de er redd for hennes eller barnets liv.

 

Når det gjelder deg kan du manne deg opp og sørge for at i det minste barnet du har skapt får et verdig liv , om du ikke har noe som kan gjøre deg til en egnet far i det hele tatt bør du vurdere om dine egne foreldre kan ta ansvar for barnet ditt eller om noe andre kan. Sørg for at barnet ikke mangler noen som er glade i det og gir det den kjærligheten det trenger , prøv å pass på at det ikke lider noe nød og får det det trenger gjennom oppveksten.

 

Hadde jeg vært i den samme situasjonen hadde jeg gitt litt faen og sørget for at barnet i det minste fikk den beste oppveksten mulig og en far som støttet det hele livet ut. 

Lenke til kommentar

Jenta har en sykdom som gjør at ho sliter veldig, VELDIG med å bli gravid, og av en eller annen grunn har hun nektet hele livet på å bruke beskyttelse.

 

La oss fortsette.

 

Nei - la oss stoppe akkurat der.

 

Hvilken sykdom? Og hvor har du det fra? Om du kun har det fra henne: med alle de andre problemene du beskriver at hun har - så er dette noe du altså tror/trodde på når hun fortalte deg det? "Jeg kan praktisk talt ikke få barn på grunn av en eller annen sykdom og jeg nekter å bruke beskyttelse fordi... vel... fordi... ja, gi nå f i det...!" ?

 

Jeg tviler ikke på at jenta har problemer og det er meget mulig hun ikke er skikket til å bli en mor, men det gjør deg ikke mindre ansvarlig. Heller tvert om.
 
Nå kan du ikke gjøre så mye annet enn å snakke med henne og forsøke å få henne til å se ting slik du gjør - og velger hun allikevel å få barnet så må du evt involvere barnevern og helsepersonell om du mener det er fare for at barnet ikke får god omsorg.
 
Finnes desverre ikke noe 'get out of jail free'-kort fra en slik situasjon.
Lenke til kommentar

Først og fremst så har du ingen rett til å velge om du vil beholde barnet eller ikke. Dette skulle du ha tenkt på FØR du hadde SEX med HENNE.

 

Du kan gjerne varsle barnevernet med samme. Da hun drikker og kutter seg under graviditeten, så høres det ut som hun ikke klarer å ta vare på barnet ditt.

 

Her kan du få litt informasjon om barnebidrag for hvor mye du skal betale for barnet.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...