Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gå til psykolog fordi jeg har datingangst/ kjærlighetssorg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vil en psykolog gjøre meg fort tøff nok til å date og glemme eksen igjen? 

 

Nope.

 

 

 

Jeg tenker på det hver dag. Men jeg fungerer i dagliglivet, men det bor i meg. Det som hendte var vondt, men jeg klarer faktisk å se litt og litt fremsteg selv om det gjør veldig vondt fremdeles. Eksen min dumpet meg på en måte som var forferdelig ubehagelig.

 

Jeg tror faktisk at det beste å la tiden lege sårene, og heller fungere normalt ellers. Tror ikke psykologen kan trylle alt bort.

 

Anonymous poster hash: 8a981...2b3

Lenke til kommentar

Hvis du har mentale problemer som går utover dagliglivet, og som du ikke klarer å finne ut av selv, kan det være en ide å snakke med noen, ja. Men det trenger ikke nødvendigvis være en psykolog.

 

Jeg sliter med spørsmål: hvorfor ignorerte han meg helt? hvorfor vil han ikke si et ord igjen? osv. Hvorfor måtte han gjøre dette mot meg, forstår han ikke hvor vondt det føles osv? Hvorfor brukte han tid på meg? Hvorfor ble han ikke nok glad i meg etter å ha brukt så mye tid med meg osv? Tenk om jeg opplever dette igjen.. osv osv.. Og var det noe jeg kunne gjort annerledes osv osv. Men jeg har lært meg å leve med det, og forsøker å stoppe meg selv for å fokusere så mye på det. Men det var et sjokk for meg etter å ha hatt så mye kontakt og så lang kontakt med han og oppleve at han plutselig ignorerte meg. Men det skal gå bra. Jeg fungerer ellers, men sliter med det som hendte.

 

Anonymous poster hash: 8a981...2b3

Lenke til kommentar

Du får nok neppe en offentlig psykolog for dette. Ihvertfall synes ikke jeg at det er riktig. Om du føler du trenger en som pusher deg litt kan du betale for noen timer med en coach eller søke støtte på internett (som samlivsforumet her). Eller gå en time hos en privat samlivsterapeut, som sikkert kan forsikre deg om at det du opplever er helt normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får nok neppe en offentlig psykolog for dette. Ihvertfall synes ikke jeg at det er riktig. Om du føler du trenger en som pusher deg litt kan du betale for noen timer med en coach eller søke støtte på internett (som samlivsforumet her). Eller gå en time hos en privat samlivsterapeut, som sikkert kan forsikre deg om at det du opplever er helt normalt.

 

Jeg spurte en gang legen min da jeg opplevde det samme om de kunne henvise meg til psykolog og gi meg hjelp. Men han sa at dette takler du selv uten slik hjelp Jeg klarer å fungere i hverdagen, men det er som om jeg har vondt i ryggen men klarer å bevege meg ellers. Jeg sliter med det psykiske av måten eksen min dumpet meg på. Men ellers fungerer jeg. Det er kun det psykiske som gjør vondt, tankene over hvorfor jeg ble behandlet slik osv. Men det er vel normalt etter å ha opplevd det. Men samtidig så tror jeg ikke at en psykolog er løsningen til å hjelpe meg til å tro på menn igjen. Jeg tror nok at jeg må bare gjøre det beste ut av livet. Fungere normalt. Og hvis jeg føler for det en gang i fremtiden så forsøke meg ut på date igjen. Er nok normalt det jeg opplever ja. 

 

Anonymous poster hash: 8a981...2b3

Lenke til kommentar

Hmmm. Det du forteller høres kjent ut. Har du laget andre tråder om det uten å poste som anonym?

 

Det kan nok hjelpe å snakke med en psykolog. Du får tømt deg til en objektiv person, men ingen psykolog klarer å "snakke deg frisk". Psykologer er "hjelp til selvhjelp", de har noen triks og det er det. Er det alvorligere så blir man medisinert, men jeg synes ikke det du beskriver er alvorlig nok til å sløve ned hodet.

Lenke til kommentar

Hmmm. Det du forteller høres kjent ut. Har du laget andre tråder om det uten å poste som anonym?

 

Det kan nok hjelpe å snakke med en psykolog. Du får tømt deg til en objektiv person, men ingen psykolog klarer å "snakke deg frisk". Psykologer er "hjelp til selvhjelp", de har noen triks og det er det. Er det alvorligere så blir man medisinert, men jeg synes ikke det du beskriver er alvorlig nok til å sløve ned hodet.

 

Jeg er virkelig trist over at han forlot meg på den måten. Det var veldig vondt å oppleve det. Men jeg vet at det var hans valg å oppføre seg sånn mot meg. Jeg kan ikke gjøre noe mer siden han ikke ville prate med meg igjen. 

 

Men ellers så klarer jeg å fungere selv om det gjør vondt å ha opplevd det jeg opplevde. Jeg ga av min kjærlighet til han. Og det jeg fikk igjen var at han latet som om han følte noe lenge, for så å ikke ville vite av meg igjen. Det er nok ikke bare meg i verden som har opplevd det regner jeg med. Men jeg klarer å fungere selv om jeg synes det var sårt. 

 

Anonymous poster hash: 8a981...2b3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...