Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Død og Sorg


heltsant

Anbefalte innlegg

Helt tom i hjertet. Jeg var tvunget å la dyrlegen gi min lille venn sprøyte så hun fikk dø. Hun hadde vært syk og med store smerter for lang tid. Det føles som om jeg er død og uten følelse.Min elskede venn er død og jeg føler ikke sorg, bare lettelse? Det kan ikke være normalt. Hvem er jeg  ? .et monster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt tom i hjertet. Jeg var tvunget å la dyrlegen gi min lille venn sprøyte så hun fikk dø. Hun hadde vært syk og med store smerter for lang tid. Det føles som om jeg er død og uten følelse.Min elskede venn er død og jeg føler ikke sorg, bare lettelse? Det kan ikke være normalt. Hvem er jeg  ? .et monster?

 

Hei maam, velkommen som bruker av forumet. 

 

Du startet i det kullsvarte hjørnet, og det er lov, her kan du komme med alt.

 

Følselser i forbindelse med avlivining kan slå ut forsjellig. Du har nok forsont deg med at dette er det beste for dyret og derfor tenker du som du gjør.

 

Noen mennesker er vegitarianere, og noen behandler mennesker som dyr. Jeg velger å ha det bibelske synet at det er forskjell på dyr å mennesker fordi jeg er troende. Har selv savnet dyr som måtte avlives og synes ikke avlivning er moro i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følselser i forbindelse med avlivining kan slå ut forsjellig. Du har nok forsont deg med at dette er det beste for dyret og derfor tenker du som du gjør.

Takk. men det gjorde så vondt og føltes så urettferdig Endret av aklla
Lenke til kommentar

Katten min ble påkjørt i går, skjønner hvordan du har det  :cry:

 

Greit nok at han ble påkjørt, utenfor min kontroll og slik som skjer. Sjåføren hadde kastet katten ned en skråning på ene siden av veien. Det er gangfelt med gress mellom på andre siden. Hva er vitsen med å gjemme katten slik. Tenk hvis søstra mi ikke hadde fått vite på FB at en katt hadde blitt påkjørt.

 

Begravde ham nettopp. R.I.P.

 

Edit; At du føler det slik er ikke uvanlig siden dyret hadde store smerter. Det er en lettelse å slippe å se på hvor forferdelig et levende vesen har det.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Det er både normalt og vanlig å føle lettelse og endog glede når noen en er glad i, som har lidd lenge, endelig får slippe - både på egne og den avdødes vegne.

 

Det er et helvete å se noen en er glad i ha det vondt og stadig forverres, særlig når det ikke finnes håp om bedring, så det er helt naturlig at en føler lettelse når en slik prosess endelig er over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...