Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Servoreim og servo olje trøbbel ( Oppdatert)


Anbefalte innlegg

Der eg har tegnet er det tre ser ut som det er umbracko skruer, disse tre hjulene som reima går på er formet sånn V der reima liksom ligger oppi hjulene.

 

Er det meningen at disse tre skruene skal skrues på for å stramme servoreima eller?Eller skal eg fylle på ny olje for å se om det kansklje er den som gjør det FØR eg begynner å skru på noe?

 

 

Uten_navn_200x200.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi det er hjulet til servopumpa..

 

Det jeg lurte på var om hjulet øverst til venstre på bildet var til vannpumpa.. Hvis det er det så er det ingen stramming der.

 

Prøv å stram reima litt (men ikke for mye) og se om det blir bedre. Prøv også å se på innsiden av reima om det er mye sprekker der. Hvis det er det kan du bare kaste den og kjøpe ny. Den ser ikke akkurat ny ut den du har ;)

Lenke til kommentar
Det er fordi det er hjulet til servopumpa..

 

Det jeg lurte på var om hjulet øverst til venstre på bildet var til vannpumpa.. Hvis det er det så er det ingen stramming der.

 

Prøv å stram reima litt (men ikke for mye) og se om det blir bedre. Prøv også å se på innsiden av reima om det er mye sprekker der. Hvis det er det kan du bare kaste den og kjøpe ny. Den ser ikke akkurat ny ut den du har ;)

 

Sorry,det vet eg ikke.

 

Og nei,reima er ikke akuratt ny,er noen sprekker i den og den "flasser" litt rundtom ser eg

 

Sjekket den skruen nå,den er det ikke...og finner ingen annen plass/skrue som kan stramme noe som helst

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

Det er jo garantert ikke oljen som gjør det når du attpåtil SER at reimhjulet går saktere når du svinger. Reima holder jo akkurat samme hastigheten, ergo det slirer og blir en fæl lyd. Alle som ser deg når du holder på å svinger og det hyler synes du ser ut som en nisse som når du har latt det gå så langt uten å fikse det.. (også ler de litt av deg)!

 

Og for å skifte den, latterlig enkelt gjort. Du løsner på bolten som Frank Stokke har satt ring rundt (jo, det er den!) også banker du på pumpa litt da den helt sikkert sitter litt fast, så tar du av reima når det ikke er så stramt, sett på ny reim og stramm skruen.

 

På min Corolla så var det ingen stramming på pumpa, istede sto pumpa på et spor med en strammebolt på, så måtte bruke en arm for å få moment på pumpa og stramma det opp, også sette fast bolten, og vips var alt godt som nytt.

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
Men servopumpa sitter jo helt øverst i motorromett,feste øverst til høyre på torpedoveggen...bare drite i den da,eg skal ingenting der?

 

Så pumpa står helt fast? Da må jo strammingen være en annen plass. Poenget står allikevel, det er en smal sak å bytte den reimen og utfra bildet ditt så er det noe som trengs.

Om du ser litt rundt der vil du helt sikkert finne strammemekanismen til reima, men selvsagt, vent med å ta av den gamle reima til du har en ny. ;)

Lenke til kommentar

Hjulet over fingern din sitter på servopumpa, og skruen som stikker ut, som en vennlig kar hadde satt rød ring rundt er strammeskruen til reima. Pumpa henger i en lang bolt som må løsnes og en kortere som sitter på tvers av strammeskruen. Løsne boltene, men ikke ta noe helt av. Skru inn strammeskruen, og reima blir strammere. Blir ikke reima strammere, skrur du feil vei.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...