Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Servoreim og servo olje trøbbel ( Oppdatert)


Anbefalte innlegg

Bare bumper siden eg ikke gidder lage ny tråd.

 

Møller hadde ikke inne reima eg skulle ha så nå står eg her uten reim siden eg klipte av den gamle, KAN eg kjøre uten servoreim? Og skal bytte oljen også, det kan eg vel gjøre uten reima på eller? Tenker på at eg må jo svinge for å få ut luft etter eg har fylt på ny olje, blir dette helt umulig uten reim eller bare veeeldig tungt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Møller hadde ikke inne reima eg skulle ha så nå står eg her uten reim siden eg klipte av den gamle, KAN eg kjøre uten servoreim? Og skal bytte oljen også, det kan eg vel gjøre uten reima på eller? Tenker på at eg må jo svinge for å få ut luft etter eg har fylt på ny olje, blir dette helt umulig uten reim eller bare veeeldig tungt?

 

Du får nok ikke ut lufta uansett hvor mye du svinger på rattet, så lenge pumpa ikke går, men det er heller ingenting som tar skade av å kjøre med for lite olje på servostyringa og luft i systemet (tannstanga er fylt med olje som akkurat nå ikke sirkulerer, men blir likevel godt nok smurt av den). Eller, det som faktisk er utsatt for å ta skade er selve pumpa, men når ikke reima er på, så skjer det jo ikke noe galt med den heller. Med andre ord, tut og kjør! Ta med deg den gamle reima til forhandler eller bilrekvisitabutikk for å være sikker på å få rett del.

 

Edit: Dette gjelder så lenge reima bare driver servopumpa, og ikke andre viktige ting som vannpumpe eller dynamo...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
i ditt tilfelle driver vel reima vannpumpa også,så la bilen stå du ;)

 

Tror den gjør det ja for reima er på ett hjul som står utenpå ett anna hjul, så du har vel rett i at reima er på vannpumpa også, men bilen står på bukker nå så den får stå til eg har fått ny reim på og skiftet oljen.

 

Var til Møller med den gamle reima, de hadde ikke inne den som eg skulle ha men de bestilte og får den imorgen, så da får vi håpe at med ny reim og ny olje at skrikingen gir seg.

Lenke til kommentar
Det er bare å løsne ut-slangen fra pumpa og starte opp bilen bizarro_per. Når det ikke spruter mer olje ut så setter du tilbake slangen og fyller opp ny olje. Dra rattet fra side til annen noen ganger. Tut og kjør!

 

 

OK. Skal ta å prøve det. Høres lett ut...

Takker og bukker.

 

Ta på tenninga når du har utav slangen og vri noen ganger rundt på rattet da også, for det kom mye mer ut da etter at eg hadde tømt slangen ved bare å ta den av pumpa.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...