Gå til innhold

Må vi slippe inn NRK hvis de kommer på døra?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og samboeren min bor på en studentby der vi har en TV og en GET-boks. Vi betaler ikke NRK-lisens.

 

Vi lurer på om hvor ofte og i hvilken grad NRK foretar kontroller? Og om hvis NRK kommer på døren, har vi noen form for plikt til å slippe de inn? De er jo ikke politi og de har jo ikke noen form for ransakelsesordre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift?

 

Det sier seg nesten selv at politiet ikke har ressurser til slikt.

 

Er vel slike ting de bruker ressurser på, mens _alt_ annet av betydning, blir henlagt.

 

 

Det neste blir vel at kontrollørene får begrenset politimyndighet til å kunne ta seg inn hos andre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men politiet får lett papirer på det iom at det er unndragelse av offentlig avgift?

 

Det sier seg nesten selv at politiet ikke har ressurser til slikt.

 

Er vel slike ting de bruker ressurser på, mens _alt_ annet av betydning, blir henlagt.

 

 

Det neste blir vel at kontrollørene får begrenset politimyndighet til å kunne ta seg inn hos andre.

 

 

Enkelte av disse tror dem har det. Jeg måtte faktisk fysisk kaste en utav eiendommen min da han gikk rundt der og såg inn rutene etter jeg ikke slapp han inn.

 

Lite var der å hente, for lisensen hadde jeg uansett betalt, men det sto ikke på lappen hannes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...