Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

dårlig ånde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en i klassen min som stinker gammel ost, det er kun munnen som stinker. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle eksamen når han sitter ved siden av meg. Jeg vil ikke såre han. Utenom munnen hans så er han ellers velkledd. Har dere forslag på hva jeg kan si til han uten å såre han?

Ta det opp med klasseforstander om det påvirker deg såpass

Lenke til kommentar

Satt ved siden av samme type da jeg gikk på skole. Sa til han en gang "Fy faen du må ta deg en tyggis". Da virker det som et engangstilfelle, men han blir garantert mye mer obs på ånden videre. Trenger ikke å være verre enn det.

Endret av Naiits
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi direkte tilbakemelding. Ikke rot rundt i grøten og snakk med klasseforstander eller flytt pult. Si fra på en skikkelig måte, på tomannshånd uten å drite ut personen. 

Kan være litt turbulent akkurat der og da, men det er det eneste som hjelper på sikt. Hjelp han å løs problemet, ikke dans rundt det.

 

Verden har nok av overfladiske innbyggere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gi direkte tilbakemelding. Ikke rot rundt i grøten og snakk med klasseforstander eller flytt pult. Si fra på en skikkelig måte, på tomannshånd uten å drite ut personen. 

Kan være litt turbulent akkurat der og da, men det er det eneste som hjelper på sikt. Hjelp han å løs problemet, ikke dans rundt det.

 

Verden har nok av overfladiske innbyggere.

Eksamenstider er rett rundt hjørnet, tar han det opp med vedkommende er det lite sannsynlig at han får bukt med problemene før eksamen, altså beste løsning er å ta opp problemet med klasseforstander slik at de kan sørge for at TS får en god eksamensopplevelse..

Lenke til kommentar

Eksamenstider er rett rundt hjørnet, tar han det opp med vedkommende er det lite sannsynlig at han får bukt med problemene før eksamen, altså beste løsning er å ta opp problemet med klasseforstander slik at de kan sørge for at TS får en god eksamensopplevelse..

 

Puss tenna godt, puss tunga og ta SB12.. hvor vanskelig kan det være?

Lenke til kommentar

 

Eksamenstider er rett rundt hjørnet, tar han det opp med vedkommende er det lite sannsynlig at han får bukt med problemene før eksamen, altså beste løsning er å ta opp problemet med klasseforstander slik at de kan sørge for at TS får en god eksamensopplevelse..

 

 

Puss tenna godt, puss tunga og ta SB12.. hvor vanskelig kan det være?

Han kan ha en betennelse for alt du vet? Eller en kronisk sykdom?

Lenke til kommentar

får man dårlig samvittighet av å for eksempel si til han at han stinker og at ingen liker han?

 

Om du ordlegger deg på den måten ja. Ikke vær drittsekk. Du har mulighet for å hjelpe et menneske for resten av livet.  Grow up.

Lenke til kommentar

Han kan ha en betennelse for alt du vet? Eller en kronisk sykdom?

 

Da er det kanskje greit at flere vet om det? Slik at man får åpenhet om temaet og faktisk kan flytte personen litt unna de andre uten at det blir tatt ille opp.

Uansett. Å ta opp noe negativt om en person via 3. part er feigt. 

Lenke til kommentar

 

Han kan ha en betennelse for alt du vet? Eller en kronisk sykdom?

 

 

Da er det kanskje greit at flere vet om det? Slik at man får åpenhet om temaet og faktisk kan flytte personen litt unna de andre uten at det blir tatt ille opp.

Uansett. Å ta opp noe negativt om en person via 3. part er feigt.

Ja, altså klasseforstander må ta handling for å finne en løsning på situasjonen. Ikke TS.

Lenke til kommentar

 

Ja, altså klasseforstander må ta handling for å finne en løsning på situasjonen. Ikke TS.

 

Og hva skal du gjøre når du kommer ut i arbeidslivet? 

Baksnakke personen og si fra til leder? 

 

eller om noen av vennene dine får samme problem?  

 

Er det virkelig en slik person du vil bli?

 

Løs enkle problemer selv. Si fra til folk (de fleste vil etterhvert takke deg for det) på en skikkelig og vennlig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, altså klasseforstander må ta handling for å finne en løsning på situasjonen. Ikke TS.

 

Og hva skal du gjøre når du kommer ut i arbeidslivet?

Baksnakke personen og si fra til leder?

 

eller om noen av vennene dine får samme problem?

 

Er det virkelig en slik person du vil bli?

 

Løs enkle problemer selv. Si fra til folk (de fleste vil etterhvert takke deg for det) på en skikkelig og vennlig måte.

Jeg har vært i arbeidslivet i en god stund, og nei jeg baksnakker ingen. Slik jeg ser det handler det ikke om ånden til denne personen, det handler om at st sin eksamen vill bli påvirket negativt av en faktor i klasserommet. Noe forstander må ordne opp i. Hvordan personen ellers ønsker å ta set opp med personen selv er opp til TS, men koordinering av eksamen er opp til forstander.

 

Og jeg har ikke problemer med å si noe til folk...

 

Forøvrig hadde ikke denne situasjonen hendt i arbeidslivet da det er dårlig med eksamener der.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

selv om han kanskje har kronisk sykdom eller ikke så blir han ikke så veldig godt behandlet, alle har rett til å hoste som de vil, men alt har en grense, jeg synes litt synd på han når han skal snakke i framføring og fra han starter til han avslutter så har jeg ikke fått med meg hva han sier, fordi de andre elevene hoster en etter en etter hverandre så man nesten trodde de lager musikk med hosting, skal jeg konfrontere de andre i klassen om at det er uhøflig at de ødelegger framføringen til noen selv om de stinker, og sett at når de andre framfører så er det helt stille i klassen?

Lenke til kommentar

selv om han kanskje har kronisk sykdom eller ikke så blir han ikke så veldig godt behandlet, alle har rett til å hoste som de vil, men alt har en grense, jeg synes litt synd på han når han skal snakke i framføring og fra han starter til han avslutter så har jeg ikke fått med meg hva han sier, fordi de andre elevene hoster en etter en etter hverandre så man nesten trodde de lager musikk med hosting, skal jeg konfrontere de andre i klassen om at det er uhøflig at de ødelegger framføringen til noen selv om de stinker, og sett at når de andre framfører så er det helt stille i klassen?

Som sagt tidligere, ta opp problemene med klasseforstander. Ellers kan du jo ta en oppmuntrende samtale med vedkommende ang dine synspunkt på tullet de andre driver med. Du kan jo også forsiktig nevne noe om at de kanskje ville ha droppet tullet om han forbedret hygienen litt(om dette er problemet) på en veldig fin og rolig måte.

Lenke til kommentar

han har tidligere satt seg på samme bord i lunsjen, jeg og vennene mine flytta bord, men nå angrer jeg, hva hadde dere gjort? flytta bord eller ikke brydd dere om stanken? hva er verst av å reise seg med engang han setter seg ned eller holde seg i nesa med fingeren?

 

Hjelpes. Hvor gammel er du? 

Slutt å lek såpeopera. Hva med å bare si fra? I stede for å være drittsekk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ok la oss si at jeg sier ifra, også svarer han meg at han er klar over det men er for lat til å gjøre noe med hygienen, eller han sier at han ikke har råd til tannbørste eller han sier at han har kronisk dårlig ånde, må jeg da ha med meg munnbind på skolen hver dag fordi han ikke blir kvitt dårlig ånde? eller verre, hva hvis jeg sier det så pent som mulig til han, også blir han lei seg og gråter, og han går og tar livet sitt fordi ingen liker han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...