Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen lyd i VLC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnet med det :) Tror jeg har brukt VLC ved en' anledning selv så dette har jeg ikke peiling på. Men ved innst. av f.eks W. Mediaplayer og noen ganger DivX så hukes det også av for innst. av codecpakker, problemet er bare at noe går galt og at man ender opp uten bilde og lyd.

 

Jeg bruker å laste ned tilleggspakker med codecer som f.eks K-lite eller lignende. Det bruker å ordne det meste, men om dette også gjelder i VLC vet jeg fint lite om.

 

edit: leifs

Btw: se på forsiden ang VLC!?

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Regner med at VLC har fungert for deg tidligere med lyd? Har du installert noen andre programmer eller addons til VLC som kan forårsake dette problemet?

 

Bruker du vanlig 3.5 jack ut til lyd eller bruker du SP/dif - Digital lyd?

 

Sjekk disse instillingene i VLC under ->preferances -> audio.

Lenke til kommentar

Som oftest skyldes slike problemer feil oppsett i Output modules. Settings -> Preferences ->Lyd/Audio->Output modules. Huk av "advanced options", og prøv de forskjellige valgene. Du kan også prøve å endre på Output format under Lyd->File.

 

Jeg ville egentlig bare droppa VLC, og heller kjørt MPC eller Zoom player med K-Lite eller CCCP..

Endret av raid2
Lenke til kommentar
Jeg ville egentlig bare droppa VLC, og heller kjørt MPC eller Zoom player med K-Lite eller CCCP..

 

Eneste fordelen VLC har, er at den har codecs innebygd og dermed spiller det meste uten knoting. Men styggere og mer knotete UI skal man vel lete lenge etter. Til og med standard WMP slår den på det meste dersom man har riktige codecs installert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...