Gå til innhold

Headset for Xbox One og PS4?


Mala

Anbefalte innlegg

Ja nå er jo en ny generasjon straks over oss, PS4 er rett rundt hjørnet for oss vanlig dødelige som ikke fikk fra Elkjøp/Lefdal litt veeel tidlig. Enkelte av oss har valgt å gå for både PS4 og One, og ønsker kanskje ett bedre headsett til å kommunisere over nett med, enn det som følger med konsollene.

 

Har selv vurdert å skaffe meg ett headset, aller helst ett som fungerer til begge konsollene, om det overhodet finnes der ute. Er HELT blank på headsett til konsoll så håper noen kan komme med forslag til oss uvitende. Når det er sagt, har dere tips til gode headsett for spilling på sene nattestider uten fokus på online kommunikasjon, så skrik ut!

 

Nå er det vel uansett begrenset hvilke produkter som er annonsert for de nye konsollene, men vi ser hva vi får samlet opp i denne tråden :)

 

Linker til produkt settes stor pris på!

 

Det som trigget meg her var denne nyheten angående gratis adapter for Turtle Beach Headsett for Xbox 360, som vil gi kompatabilitet med Xbox One.

 

http://www.vg247.com/2013/11/24/xbox-one-turtle-beach-headset-upgrades-available-till-january-30/

 

Er klar over at det finnes en egen kategori på forumet for hodetelefoner, men føler kanskje det blir flere bidrag om tråden startes her ? Håper uansett ikke dette blir til for mye bry for moderator, må den flyttes så no hard feelings :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Razer Kraken 7.1. :) Er ikke mye å si uten om at det er et fantastisk headset. Veldig behagelig for lengre spille perioder, veldig god mic, osv. Og så ser det stilig ut. Absolutt å anbefale.

 

Du kan bruke alle 7.1 headset på PS4, og om jeg ikke tar helt feil skal det om ikke så lang tid være støtte for så og si alle headset.

Lenke til kommentar

Jeg kan selv anbefale Tritton 720+: http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Xbox-360/Headset-med-mic/Tritton-720-PS3-360-PC-Surround-Headset---Dolby-71---Ekstremt-114725-p0000042896

 

Det er noe dyrer en andre alternativer men passer til alt (pc/ps3/ps4/360/One). Har hatt mitt i 2 år på både ps3 og pc nå uten noen problemer. Levere et veldig bra lydbilde og er veldig komfortable og ha på.

 

På dette så kobles mikcrofoen til med usb kabelen og så kobler du lyden til med optisk kable. For og bruke mikrofonen på One så må du ha en ekstra Xbox One chat kabel.

 

Eventuellt så kan en gå får det rimeligere AX 180: http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-3/Headset-med-mic/Tritton-AX180-PS3-360-PC-Gaming-Headset-114728-p0000042899

Lenke til kommentar

Har hørt veldig mye bra om både Astro A40 2013 edition og A50.

Kan brukes på hvert fall PS4, så antar at den kan brukes på XBOX One (?).

Har ikke sjekket sistenevnte godt nok der, dessverre.

EDIT:

Fant dette i et Astro forum;

Hi eddywatson,

You will be able to connect the A40 Audio System to your Xbox One to receive full Dolby Digital Surround Sound audio. Unfortunately voice chat through our equipment will not function until Microsoft releases their adapter which still does not have a firm release date. However, you will be able to use the Kinect microphone temporarily so you can chat to your friends or enemies online while using the ASTRO headset.

Hope this answers your question in more detail.

- Mitchell

Endret av Hvaheterdu
Lenke til kommentar

Tror jeg går for pulse elite headsette. Har 2 kompiser som har fått det, og de var godt fornøyde.

http://www.playstationlifestyle.net/2013/10/10/sony-confirms-ps4-headset-compatability-many-will-require-a-future-firmware-update/

 

Ser ikke ut som pulse elite vil virke helt enda, men vil ved en senere oppdatering på ps4

 

Tatt fra linken over:

 

  • When it comes to the Pulse/Pulse Elite headset from Sony, they confirmed that you will have to wait for a future PS4 system update to use them.
  • Any other headset that relies on bluetooth for chat won’t work at all.
  • A headset that relies on USB for chat will eventually work following a future system update.
  • Any headset that relies on digital optical for game audio will work, but you won’t be able to chat yet.
Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Alle virker via 3,5mm eller usb. Det er trådløsstøtten vi må vente på.

den var ny for meg, men dette er jo bra:)

 

endte opp med EarForce PX4 til ps4, skal gi tilbakemelding nå jeg har testa det på ps3 og ps4 på fredag

 

testa bare Headsettet på hode å må si de var sinnsykt komfortable å ha på, mitt tildligere headsett var EarForce PX21 som suger, så dette var jo som natt og dag i forhold, men vil oppdatere denne så fort jeg får kobla til ps3 å testa lyd:)

 

Testa headsettet med Cod Ghosts og Battlefield 4 på Ps3 og både lyd fra spill og chat var helt ekstrem i forhold til mitt gamle headset, så treger ikke på det kjøpet, får bare vente å se hvordan det funker til ps4 men regner ikke med att det blir dårligere der :w00t:

 

Var og sinnsykt enkelt å sette opp med ps3, så i instruksjonsboka det funker og med xbox360 og man kan motta telfonsamtaler når man spiller via bluetooth

 

Usb kabelen som brukes til lading av selve headsettet er 4-5m lang så man kan spille og lade på samme tid uten problemer, følger og med lyd kabel som passer rett i x360 kontroller og til ps4, samme gjelder for telefon viss man vil høre på musikk se på film å spille av lyd gjennom headsettet, så må si så langt er jeg kjempe fornøyd....

 

http://www.turtlebeach.com/product-detail/mobile-headsets/ear-force-px4/414

 

ser i linken headsettet virker med x1 og så da trenger ikke jeg bekymre meg for å måtte kjøpe ett ekstra headsett viss jeg hopper på x1 om noen år :wee:

 

Har spilt 5-6 timer battlefield 4 og cod ghosts og alle jeg har spilt med sier lyden er helt krystallklar, og samme gjelder fra min side, spilllyden fra BF4 er så klar og bra att jeg rett å slett følte hele spillopplevelsen forandret seg så så langt gir jeg det 10/10 på ps3

 

Oppsettsvideo til Px4 på ps4:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Har brukt Sony Pulse head settet i vel ett år nå. Og er ganske fornøyd med det.

Har ingen planer om og bytte ut det med det første. :)

eneste minus jeg har hørt om sony pulse med ps4 er att den tapper ds4 kontrolleren sinnsykt mye fortere enn vanlig, tror det var på ign ps4 wiki jeg leste dette

 

http://www.ign.com/wikis/playstation-4

 

Kan hende dette gjelder alle typer headsett utenom de mobilheadsettet som følger med kosollen, men litt merkelig viss dette er tilfelle siden de fleste hedsetta har egen strøm

 

Dette er tatt fra Wiki guiden:

 

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_Pulse_Elite_Headset

 

PlayStation Pulse Elite headset works great, as long as you use the included headphone wire. By pluging into the DualShock 4's Head phone jack, with or without the Headsets (PlayStation Pulse Elite) power on. You get great sound but it eats away at the DualShock 4's battery life.

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter et godt gamingheadsett headsett som en førjuls gave til meg selv :)

 

Har sett litt rundt og ønsker at det skal fungere til PS3/PS4 og pc. Trådløst er som regel pluss i min bok, og spesielt for samboere som er litt mer opptatt av estetikk enn meg.

 

Har vurdert dette:

 

http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-4/Tilbeh%C3%B8r/Headset-med-mic/Turtle-Beach-PX4-Gaming-Headset-PS4-Wireless-Surround-Sound-Gaming-Headset-121535-p0000050159

Ser dette ut som et godt headsett i deres øyne og noen erfaringer?

 

Også sett litt på Raser Kraken 7.1.så bare å komme med gode tips til meg. :)

Lenke til kommentar

eneste minus jeg har hørt om sony pulse med ps4 er att den tapper ds4 kontrolleren sinnsykt mye fortere enn vanlig, tror det var på ign ps4 wiki jeg leste dette

 

http://www.ign.com/wikis/playstation-4

 

Kan hende dette gjelder alle typer headsett utenom de mobilheadsettet som følger med kosollen, men litt merkelig viss dette er tilfelle siden de fleste hedsetta har egen strøm

 

Dette er tatt fra Wiki guiden:

 

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_Pulse_Elite_Headset

 

PlayStation Pulse Elite headset works great, as long as you use the included headphone wire. By pluging into the DualShock 4's Head phone jack, with or without the Headsets (PlayStation Pulse Elite) power on. You get great sound but it eats away at the DualShock 4's battery life.

Sier seg vel sjøl at headsettet må få strømmen sin fra en eller annen plass.

Så lenge du bruker batteriet på klokkene, så er det ikke noe problem. Da holder kontrollen i mange timer.

Lenke til kommentar

Sier seg vel sjøl at headsettet må få strømmen sin fra en eller annen plass.

Så lenge du bruker batteriet på klokkene, så er det ikke noe problem. Da holder kontrollen i mange timer.

ser ut som dette gjelder alle headsett så langt, men dette vil bli bedre med tida når støtte for å kjøre headsetta via bt kommer siden man slipper å gå via ds4, jeg har px4 og dette tapper ds4 på 4-5 timer fordi om headsettet kjører egen strøm, vanligvis varer ds4 batteriet 6 kanskje 7 timer med konstant spilling uten noe headsett

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Ble ett PX4 på meg i dag da, gikk innom Spaceworl og der hang det jo ett par sett så :p

 

Noe nytt om BT-støtte fra Sony om dagen eller ?

 

Kan du poste erfaringer med dette når du har fått testa det litt?

 

Jeg er også på utkikk etter headset til PS4, og sikler veldig etter astro a50, men 2,7k for ett headsett man bruker relativt lite er mye spenn. Så ett px4 eller tritton til rundt 1,5-1,7 høres mer fornuftig ut ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...