Gå til innhold

Avbestille charter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke reisevilkåra, kanskje det er mulig å bytte navn på billetten slik at du kan selge eller gi den vekk til nokon andre som kan reise i staden for?

 

Om du har ein grunn for å ikkje ville reise (pyskiske plager som f.eks angs for eksempel?) så kan det være at du har reiseforsikring som dekker tapet dersom du kan framlegge dokumentasjon frå lege.

 

 

Uansett så bør du varsle charterselskapet om at du ikkje kjem til å møte opp, så slepp du i det minste at andre reisande blir forsinka fordi dei har ein manglande passasjer.

Lenke til kommentar

Du kan sjekke reisevilkåra, kanskje det er mulig å bytte navn på billetten slik at du kan selge eller gi den vekk til nokon andre som kan reise i staden for?

 

Om du har ein grunn for å ikkje ville reise (pyskiske plager som f.eks angs for eksempel?) så kan det være at du har reiseforsikring som dekker tapet dersom du kan framlegge dokumentasjon frå lege.

 

 

Uansett så bør du varsle charterselskapet om at du ikkje kjem til å møte opp, så slepp du i det minste at andre reisande blir forsinka fordi dei har ein manglande passasjer.

 

Varsle kommer jeg nok til å gjøre uansett. Andre skal ikke måtte venter på grunn av at jeg ikke dukker opp. Men er jo sure penger å miste.

 

Er vell ikke bare å gå til legen å si "host host" jeg er syk, kan ikke reise.

Lenke til kommentar

Hehe. Har faktisk 3 forskjellige reiseforsikringer til denne turen.

1. En som jeg har året rundt

2. En som jeg bestilte sammen med reisen

3. Betalte med kredittkort og da får man vell automatisk forsikring.

 

Som sagt ekstremt surt å eventuelt miste disse pengene. Spesielt når man har 3 forsikringer.

 

Uff vet ikke hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Kva dekker forsikringane?

Vanligvis så dekker reiseforsikringa kun avbestilte billettar på bakgrunn av ting som sjukdom eller dødsfall på deg sjølv eller din nærmaste familie, eventuelt andre voldsome grunnar som f.eks husbrann eller ulykker.

 

Det dekker akkurat det du beskrev nå. Står ingen ting annet enn det.

Er virkelig den "eneste" muligheten å gå til legen å si jeg er syk?

Lenke til kommentar

Du har sjekket at det er umulig å forandre navnet og gi turen bort eller selge den rimelig, som førstemann foreslo?

I så fall var det hele et feilkjøp, og det har vi vel alle gjort oss skyldig i noen ganger.

Sist for min del var en sykkel til 12000 som jeg brukte i 5 minutter før jeg ga opp. Kul umulig for meg å bruke den. Slik er livet!

Lenke til kommentar

Du har sjekket at det er umulig å forandre navnet og gi turen bort eller selge den rimelig, som førstemann foreslo?

I så fall var det hele et feilkjøp, og det har vi vel alle gjort oss skyldig i noen ganger.

Sist for min del var en sykkel til 12000 som jeg brukte i 5 minutter før jeg ga opp. Kul umulig for meg å bruke den. Slik er livet!

 

Har sjekket det ja!

Ja, sånn er livet, men man kan alltids prøve å få igjen pengene. I det minste noe av det.

Om det virkelig ikke er noen alternativer så vurder jeg sterkt å ta en spansk en med legen. Ja, ikke helt etter boka det, men jeg er ikke den første som prøver å utnytte systemet.

Lenke til kommentar

 

3. Betalte med kredittkort og da får man vell automatisk forsikring.

 

 

Om det er forsikring og hva den dekker avhenger helt og holdent av kredittkortet. Det har kommet fler og fler kort på markedet uten reiseforsikring de siste årene.

 

Sant det, men uansett så har jeg 2 andre forsikringer som skal dekke det.

Lenke til kommentar

Sant det, men uansett så har jeg 2 andre forsikringer som skal dekke det.

Hvis du har to forsikringer som dekker avbestilling pga. "har ikke lyst" (ref. startinnlegget), er det jo storartet, og alt vil ordne seg.

Hvis du må kjøpe en sykemelding, kan vel det bli minst like dyrt som turen?

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...