Gå til innhold

Eurobonus flyreiser


Anbefalte innlegg

Hei. Den 26 juni fløy jeg fra stavanger til tromsø med mellomlanding i oslo. Jeg har 9 flyreiser fra før og nå burde jeg hatt 12 flyreiser på eurobonus sånn at jeg får sølvkort, men på nettet har ikke flyturen til tromsø blitt lagt til. Kvalifiseringsperioden går ut den 30 juni denne måneden. Hvor lang til pleier det og ta før flyreisene blir registrert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanligvis på plass innen 2 virkedager og det er datoen du fløy og ikke datoen det blir godskrevet på din konto som gjelder.

 

SAS har imidlertid mange feil på sine IT-systemer og selv om du var innlogget til din Eurobonuskonto da du booket billetten og da du sjekket inn er det ikke sikkert at de har klart registrert at flighten skulle godskrives til din konto. Sjekk om EB-kontoen din står på boardingkortet. Jeg må ofte innom skranken for å få SAS til å fikse dette før jeg flyr. Det er alltid mye mere styr å korrigere dette i etterkant.

Lenke til kommentar

Det er vanligvis på plass innen 2 virkedager og det er datoen du fløy og ikke datoen det blir godskrevet på din konto som gjelder.

 

SAS har imidlertid mange feil på sine IT-systemer og selv om du var innlogget til din Eurobonuskonto da du booket billetten og da du sjekket inn er det ikke sikkert at de har klart registrert at flighten skulle godskrives til din konto. Sjekk om EB-kontoen din står på boardingkortet. Jeg må ofte innom skranken for å få SAS til å fikse dette før jeg flyr. Det er alltid mye mere styr å korrigere dette i etterkant.

At det er mye styr å ordne i etterkant er å ta veldig hardt i... Du går inn på Sas.no, logger inn på Eurobonus-sidene, velger 'Etterregistrering', og fyller ut et skjema... Syyyykt mye styr.......

Lenke til kommentar

At det er mye styr å ordne i etterkant er å ta veldig hardt i... Du går inn på Sas.no, logger inn på Eurobonus-sidene, velger 'Etterregistrering', og fyller ut et skjema... Syyyykt mye styr.......

Det er når alt fungerer. Om han allerde skulle hatt poengene er det vel noe som ikke fungerer. Lykke til med å rydde opp i etterkant når det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mest opptatt av poeng, men antall fly reiser sånn at jeg kan få sølvkort. Jeg fikk nettopp vite at de som bestilte flybiletten hadde brukt eurobonus poeng til å betale for turen. Jeg tror ikke jeg får poeng da, men får jeg en registrert flytur til?

 

Oppga de DIN Eurobonus-kode? 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mest opptatt av poeng, men antall fly reiser sånn at jeg kan få sølvkort. Jeg fikk nettopp vite at de som bestilte flybiletten hadde brukt eurobonus poeng til å betale for turen. Jeg tror ikke jeg får poeng da, men får jeg en registrert flytur til?

 

Det kommer an på.

 

Er de booket som "Best price" får du ikke poeng, og det teller heller ikke som en flytur.

Er de evt. booket som "Best Availability", så gjelder det som en vanlig billett som man kan betale (helt eller delvis) med poeng, og man får da poeng på vanlig måte. 

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke mest opptatt av poeng, men antall fly reiser sånn at jeg kan få sølvkort. Jeg fikk nettopp vite at de som bestilte flybiletten hadde brukt eurobonus poeng til å betale for turen. Jeg tror ikke jeg får poeng da, men får jeg en registrert flytur til?

 

 

Oppga de DIN Eurobonus-kode?

Hva mener du. "De" som bestilte flybiletten er faren min. Han brukte sine poeng til å betale flybilletten til familien

Lenke til kommentar

 

 

Hva mener du. "De" som bestilte flybiletten er faren min. Han brukte sine poeng til å betale flybilletten til familien

Stod DITT eurobonus-nummer på boardingkortet?

Vetikke. Jeg fikk ikke et boarding kort i papir. Brukte bare boarding kort på mobil og der står det ikke

Jeg fant boardingkortet. Det står ikke noe eurobonus nummer.

Lenke til kommentar

Første grunnregel for å få bonuspoeng: Legg inn bonuskortnummeret enten når du booker, eller når du sjekker inn.

Og hvis dette ikke ble gjort, fikser du det slik som jeg sa i post #3. Dog, dette tar ofte tid, og tror du maa vente en stund før du kan gjøre det. Du kommer ikke til aa faa de poengene innen i morgen.

Lenke til kommentar

Og hvis dette ikke ble gjort, fikser du det slik som jeg sa i post #3. Dog, dette tar ofte tid, og tror du maa vente en stund før du kan gjøre det. Du kommer ikke til aa faa de poengene innen i morgen.

Og igjen så forutsetter det at det ikke er billigste bonusbilletter som er kjøpt for poeng, men at det er brukt "Penger og poeng".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...