Gå til innhold

Sjekke inn sent på hotell?


Anbefalte innlegg

Skal kjøre fra Bergen til Sandnessjøen, og kanskje dere kan svare meg på noen spørsmål.

 

Jeg skal plukke opp besteforeldrene mine på Trondheim lufthavn i morgen i 17.00 tiden. Hadde egentlig planlagt å dra klokken 07.00 i morgen og kjøre i ett.(Men 16 timer i bilen på en gang blir litt mye.)  Vurderer å dra i 16.00-tiden i dag i stedet, og kjøre et stykke og kanskje overnatte et sted. Eventuelt kjøre til Trondheim men da ankommer jeg der 02.00 om natten og da er det vel for sent å sjekke inn på et hotell? Har ikke mye erfaring med å ankomme sent på et hotell. Eventuelt kjøre 4-5 timer i dag, overnatte et passende sted, og så kjøre 4-5 timer i morgen til Trondheim.

 

Er første gang jeg er ute å kjører alene så langt. Noen tips? Hadde sikkert klart 16 timer i strekk, men orker ikke å stresse i ferien. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du "kunne klare" må ikke forveksles med "bør klare". Du blir sliten og uoppmerksom - og som ett resultat trafikkfarlig.

 

Sjekk om det er noen campingplasser på veien og hør med de om de har ei hytte du kan låne for ei natt. Evnt ta med telt. Som regel 10x bedre enn å sove i bil(avhengig av bil og telt). Gi beskjed til campingplassen at du kommer sent :)

Lenke til kommentar

Jeg kjørte fra Karlstad (Sverige) til Bergen på søndag, Det tok ca 15 timer. Da var vi derimot to i bilen, og vi stoppet et par timer i Charlottenberg.. Min samboer kjørte da i ca 2 timer frem til Geilo, jeg kjørte resten. Når vi kjørte bort dit kjørte jeg hele veien på ca 13 timer. 

Det går greit, men du bør være forberedt på å stoppe og hvile. Hvis du ikke føler deg helt på topp bør du la være.

 

Om du kommer sent på hotellet gjør nok sannsynligvis ingen ting, men hvis det blir SÅ sent som du nevner er det kanskje lurt å informere de på forhånd..

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...