Gå til innhold

[Løst] Kjøp av ny bruktbåt


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Har til våren planer om å gå til innkjøp av ny bruktbåt. Har for tiden en White Shark 170, som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men føler det er på tide med en oppgradering.

 

Har som mange gjerne har lagt merke til, laget en tråd med hva JEG vil anbefale folk å kjøpe/ikke kjøpe, men nå står jeg selv fast.

 

Planen er uansett å selge både White Sharken og Sea Doo'en. Usikker på hva jeg kan få for White Sharken - ligger ingen like ute. Veldig sjelden båt (mange sammenlikner med 175-modellen), men føler det blir litt feil å ta utgangspunkt i prisen den lå på for 5-6 år siden. Noen tips å hente her?

 

White Shark 170 - 1999mod med 75hk Evinrude Ficht Ram (2000-mod). Særdeles godt holdt begge deler. Om dere vil ha mer specs, er det bare å skrike ut!

 

Hva jeg vil bruke på ny båt avhenger litt på hva jeg får for disse to, men har planer om å bruke litt utenom også, så tenker jeg havner på rundt 200-225.000,-

 

Krav:

- Midtkonsoll

- Toppfart på 35-40 knop

- Relativt ny (alt er relativt - 2005 og nyere vil bli vurdert)

- Mellom 15-20 fot

 

Føler jeg har relativt grei kontroll på hva som er på markedet, men er selvfølgelig åpen for muligheter utenom noen av kravene mine, om dere mener den type båt ville passe ellers!

 

Selv har jeg havnet på Askeladden Wasper. Med rundt 150 hk, teakdørk, fullt putesett, wakeboard"tower", velholdt og gjerne den nyeste, mørke typen stoff, mener jeg denne er strøken.

 

Hva mener dere? Alle innspill vil mottas med stor takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uttern har jo sine modeller som jeg gjerne burde sett litt nærmere på før jeg bestemmer meg. Noen med erfaring fra disse båtene? Har bare prøvekjørt et par stykker, så føler ikke jeg har nok "erfaring" ang. Uttern.

 

Yamarin 62CC er jo deilig, men blir både for stort og dyrt.. Lurer på hvordan de mindre modellene oppfører seg i sjøen .. Var ikke heelt fornøyd med Yamarin 4300 som vi hadde ..

Men føler fortsatt at Yamarin henger litt etter når det kommer til design osv. Litt gammeldags...

 

Noen med erfaring av nyere Ryds?

 

Ser Finnmaster også har noe som kan passe meg, men ønsker helst seperate stoler rett bak MIDTkonsollen, og benk bak disse stolene igjen - slik som White Sharken :)

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke Yamarin 4300 ganske flatbunnet? Opphavet har en AMT 200DC (samme design som Yamarin, men fremdeles produsert i Finland), synes denne oppfører seg veldig bra også i rotete sjø, v-bunn ser ut til å gjøre susen. Ellers lignende farkoster med flatere bunn har ikke gitt meg noen god følelse.

 

200DC blir formodentlig i største laget, men 170 eller 185 kan kanskje være noe å tenke på? Gode seteløsninger også på disse.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei igjen!

 

Da var både White Sharken og vannscooteren solgt, så da er nytt båtkjøp i sikte!

Er veldig usikker på hvilken båt jeg EGENTLIG ser etter - tror det blir umulig å overgå det jeg har hatt.

 

Skjærgårdsjeep med senterkonsoll, bowrider og daycruiser vurderes. Helst fra 90hk og oppover - bør klare 35 knop. Bør ikke overstige 185.000 i pris, men kan strekke meg litt.

Må minst ha 5 sitteplasser.

Utenbordsmotor. Gjerne båt med mulighet for kalesje, men ikke slik at kalesje blir et "must" når det regner.

 

Noen som vil hjelpe? Kom helst med forslag på båter dere har kjørt, satt på med eller lignende!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...