Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg orket ikke vente, så bestilte en 16gb fra Ebay. Ser at den nå er ferdigfortollet (moms) og videresent. Bør dermed være meg i hende i morgen eller lørdag. Fant ut at jeg godt kan klare meg uten sim, kan jo sikkert kjøre via mobilen i "værste" fall en trenger å komme online uten WiFi.

 

mvh

Rune M. Eriksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg orket ikke vente, så bestilte en 16gb fra Ebay. Ser at den nå er ferdigfortollet (moms) og videresent. Bør dermed være meg i hende i morgen eller lørdag. Fant ut at jeg godt kan klare meg uten sim, kan jo sikkert kjøre via mobilen i "værste" fall en trenger å komme online uten WiFi.

 

mvh

Rune M. Eriksen

Hva ble totalprisen?

Og hvordan fungerer eventuell DOA eller garantisak? Ved DOA må man mest sannsynlig sende tilbake, men er det mulig å benytte Samsung Norge for garanti?

Lenke til kommentar

Er jo det jeg gjør, en jeg kjenner godt selger sin galaxy tab - den er nesten helt ny også. Uten binding i tilegg, så er ikke svindel, og jeg taper vell egentlig ikke på å gjøre det. Men, jeg synes telefonen er litt stor for å ha med hit og dit.

Du får ikke med Norsk reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven og du kan risikere å miste garanti dersom denne kun gjelder for USA.

Lenke til kommentar

Prøvde å bestille en 16GB Wifi fra Amazon.com, men fikk melding om at denne varen ikke kunne sendes til Norge. Why?

Bestill den f.eks fra Best Buy og bruk JetCarrier. Du får gratis frakt fra Best Buy.

 

 

Prøvde å bestille en 16GB Wifi fra Amazon.com, men fikk melding om at denne varen ikke kunne sendes til Norge. Why?

Bestill den f.eks fra Best Buy og bruk JetCarrier. Du får gratis frakt fra Best Buy.

Jeg sjekket Bestbuy, og det står også der at de ikke sender GalaxyTab til Norge.

Sier det samme en gang til. Kjøp hos Best Buy og bruk Jetcarrier. Det er få butikker i Usa som faktisk sender til Norge, men det stopper da ingenting.

Lenke til kommentar

Prøvde å bestille en 16GB Wifi fra Amazon.com, men fikk melding om at denne varen ikke kunne sendes til Norge. Why?

Bestill den f.eks fra Best Buy og bruk JetCarrier. Du får gratis frakt fra Best Buy.

 

 

Prøvde å bestille en 16GB Wifi fra Amazon.com, men fikk melding om at denne varen ikke kunne sendes til Norge. Why?

Bestill den f.eks fra Best Buy og bruk JetCarrier. Du får gratis frakt fra Best Buy.

Jeg sjekket Bestbuy, og det står også der at de ikke sender GalaxyTab til Norge.

Sier det samme en gang til. Kjøp hos Best Buy og bruk Jetcarrier. Det er få butikker i Usa som faktisk sender til Norge, men det stopper da ingenting.

Ahhhh...sorry, nå skjønte jeg hva du mente. Me stupido grande..... :roll:

Lenke til kommentar

Til alle dere som allerede har fått tak i den fantastiske Galaxy 10,1:

Hvordan er det å bare ha 16GB minne på den? Personlig anser jeg det som et kraftig minus å ha såpass lite minne tilgjengelig. På den bittelille Hero-telefonen jeg hadde tidligere hadde jeg mest sannsynlig mer minne tilgjengelig...

 

Hvor stor plass har man å leke på, når man trekker fra OS? Og hvor store er de generelle programmene til telefonen? Har en iPhone idag (beklageligvis, lengter tilbake til Android), og der sliter jeg litt med 16GB. Tomtom tar rundt 2GB, Matprat tar 150, endel musikk stikker av med en god del, og siden jeg har Spotify og syncer noen sanger (pga elendig 3G/HSPA-dekning på T-banen) er det faretruende lite plass på telefonen.

Antar at jeg ikke kommer til å ha særlig med musikk på Galaxy'n, men til gjengjeld vil det havne en film eller to, samt enkelte episoder med Mythbusters, Entourage samt forhåpentligvis mange episoder med Dexter og Boardwalk Empire... (ikke alt samtidig, men dere skjønner tegningen)

 

Finnes det noen programmer/apps som gjør at man kan streame filmer direkte fra egen PC med Windows7? Det hadde gjort ting litt lettere. Datatrafikk er ingen problem, har allerede datasimkort med fri databruk.

 

Valget står mellom Galaxy Tab og Transformer, der den første er utrolig sjarmerende, mens sistnevnte har fullt tastatur, microSD samt SD-støtte, noe som muliggjør minst 80GB lagringskapasitet (i tillegg til USB og eksterne minnepinner).

Lenke til kommentar

Fascinerende lite aktivitet på denne tråden... Hadde det vært en epletråd, hadde den allerede hatt 2000 poster, selv om det diskuterte produktet kun var en gråstein...

 

Men seriøst, og tilbake til saken, jeg har virkelig et stort ønske om at noen gidder å redegjøre for post #34 (om det er et lagringsproblem med kun 16 GB)

Lenke til kommentar

Når den har 16 Gb til lagring vil det si at du får benyttet deg av 13-14 av dem. For min del er det alt for lite. Jeg kjøpte Transformer med 32 Gb og etter noen filmer, spill og en del musikk lagt inn er det ikke mye igjen.

Ettersom tabletene også nå har mulighet til å kjøre spill av stor grafisk kvalitet vil det si at spillene også blir betraktelig større. Er ikke lenge før de er 1 Gb eller mer.

 

Men ingen kan svare på dette spørsmålet for deg. Det er bare du som vet hvor mye du behøver. For min del er 16 Gb alt for lite med tanke på at man ikke kan utvide, ellers hadde Galaxy Tab vært svært aktuell.

Lenke til kommentar

Er helt enig at 16gb er alt for lite. Den burde ikke være lansert i den størrelsen. Ville ikke tro det blir så mye dyrere for Samsung å kun ha to modeller. 1 i svart og 1 i hvit. Ikke 4 stk. Selv har jeg 16gb i mobilen, og da har jeg attpåtil 1.5 gb til programmer. Det beste ville såklart SDkort inngang. Helt utrolig at det ikke kom. Synes det blir vell dyrt med 6k for 32gb for taben.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...