Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 5D Mark 3


Anbefalte innlegg

Overrasker meg litt at så mange dømmer en evt 22MP sensor nord og ned før vi har sett hva den kan utrette. Det er tross alt ca 3 år siden MKII kom ut så for alt vi veit så kan sensoren være kraftig forbedret. Både med tanke på bildekvalitet og høy iso ytelse.

Hvis de andre ryktene også stemmer, som f.eks 61 soners AF og nesten 7 fps så er jo dette en stooor forbedring fra MKII og fullt på høyde med D800.

Canons listepriser må vi vel også ta med en klype salt da disse normalt sett er mye høyere enn butikkpris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overrasker meg litt at så mange dømmer en evt 22MP sensor nord og ned før vi har sett hva den kan utrette. Det er tross alt ca 3 år siden MKII kom ut så for alt vi veit så kan sensoren være kraftig forbedret. Både med tanke på bildekvalitet og høy iso ytelse.

Hvis de andre ryktene også stemmer, som f.eks 61 soners AF og nesten 7 fps så er jo dette en stooor forbedring fra MKII og fullt på høyde med D800.

Canons listepriser må vi vel også ta med en klype salt da disse normalt sett er mye høyere enn butikkpris.

 

Jeg dømmer den ikke nord og ned, men sitter med et inntrykk av at mange hadde forventet en sensor med flere MP , ryktene vil jo ha det til at det kommer en x utgave med nettop dette så da blir det jo greit å velge .

Personelig er jeg mere optatt av AF sytemet og at det er oppgradert, og uansett blir jeg å vente på tester av både denne og D800 før jeg bestemmer meg for hvilken jeg skal ha ...

Lenke til kommentar

Nåja, sensorteknologien på 35mm blir aldri like god som på mellomformat. Det er derfor jeg kommer til å oppgradere i løpet av året. Men sånn seriøst, ser noen får seg å bruke iso på over 100k? Jeg bruker iso 100-400 for landskap og byfoto. Ser det at sportsfolkene vil ha høy fps og høy iso, men så finnes allerede 1d-x og 5d er jo egentlig et kunst/studio kamera. Ikke at det betyr noe, men jeg syns det er rart.

Endret av fredderen
Lenke til kommentar

Nåja, sensorteknologien på 35mm blir aldri like god som på mellomformat.

Sensorteknologien er nok allerde bedre, og kommer til å fortsette å være det rett og slett fordi det er der de store selskapene med ressurser å bruke på grunnforskning har satsningsområdet sitt. Canon, Nikon og Sony bruker ikke teknologien sin til å produsere MF-sensorer, og PhaseOne, Hassie og Pentax har ikke råd til å legge like mye ressurser i å videreutvikle sensorene sine.

 

At mellomformat leverer så gode resultater skyldes først og fremst at sensorene er større. Sett i forhold til sensorstørrelse, så er det få mellomformatsensorer som slår f.eks. D3X på dynamikk.

Lenke til kommentar

Nåja, sensorteknologien på 35mm blir aldri like god som på mellomformat. Det er derfor jeg kommer til å oppgradere i løpet av året. Men sånn seriøst, ser noen får seg å bruke iso på over 100k? Jeg bruker iso 100-400 for landskap og byfoto. Ser det at sportsfolkene vil ha høy fps og høy iso, men så finnes allerede 1d-x og 5d er jo egentlig et kunst/studio kamera. Ikke at det betyr noe, men jeg syns det er rart.

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde brukt ISO over 100k om det var brukbart. Noen ganger er det rett og slett ikke nok lys, og blits er ikke bestandig et alternativ.

 

Eksempel:

6914262887_28e4d4a124_z.jpg

 

1/200s lukker - og enda er ikke det nok til å fryse bevegelsen til de som danser.

f/2 - skulle gjerne ha hatt dypere dybdeskarphet.

ISO 6400 - Det høyeste jeg går på 5D II så langt det er mulig.

 

Edit: Hvorfor er det egentlig eg kunst/studio-kamera? Det er utrolig populært hos fotojournalister også - og videofunksjonen var jo først tiltenkt fotojournalister som også må levere video fra felt...

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Nåja, sensorteknologien på 35mm blir aldri like god som på mellomformat. Det er derfor jeg kommer til å oppgradere i løpet av året. Men sånn seriøst, ser noen får seg å bruke iso på over 100k? Jeg bruker iso 100-400 for landskap og byfoto. Ser det at sportsfolkene vil ha høy fps og høy iso, men så finnes allerede 1d-x og 5d er jo egentlig et kunst/studio kamera. Ikke at det betyr noe, men jeg syns det er rart.

Bruker selv mest området ISO1600-5000, det hender jeg må pushe til 12800, og kunne fint hatt behov for å gå enda høyere, men grunnet kvalitet på bildene med høyere ISO gjør jeg andre valg for å få bilder da.

 

Det er ikke alltid man har full kontroll på omgivelsene, og ting går veldig fort. I de tilfellene er høy ISO med god kvalitet ekstremt praktisk.

 

Edit:

Jeg har faktisk opplevd redusert inntekt grunnet høy-iso støy, bittert :(

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Nyeste på ryktefronten påstår at det ikke blir noen 5D denne gangen, heller, men ett nytt kamera i xxxD serien. Kan dog fortsatt hende det blir lansert på fredag, da flere tidligere har bekreftet datoen.

 

Det her går så mye frem og tilbake at det litt morsomt å se på :)

 

Edit: Samtidig med det over, så er det 'lekket' presseinvitasjoner fra Frankrike og Belgia for 2. Mars.

Gjør Canon slik som i høst og lurer alle en gang til?

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Dette er hentet fra diverse forum, og jeg understreker at det bare er rykter. Ryktene om 5D har nå vært så varierende i snart to år, at det er vanskelig å forholde seg til noe spesifikt.

 

Det er sendt ut invitasjoner til en EOS event på i Italia til fredag, samt i Singapore, men da en annen invitasjon.

Det var vel også ment at 5D lanseringen skulle være i Singapore og Frankrike eller noe i den duren.

 

Vi får uansett se om to dager.

Lenke til kommentar

Let’s try something new

James at PhotoTips.biz will be broadcasting the launch of the 5D Mark III and any other goodie(s) that show up tomorrow night. I will be on live with him during the unveiling of what is sure to be the most talked about camera of 2012 so far.

 

Official Announcement: http://www.phototips.biz/2012/02/phototips-canonrumors-live-cast.html

 

Live Stream URL: http://www.spreecast.com/channels/phototips

 

All this will start at 11PM EST on Thursday, March 1, 2012 (GMT -5). If there is no 5D Mark III to speak of, James and I will sing A Cappella show tunes instead.

 

 

Lenke til kommentar

5D Mark III/X

Below are the specs for the coming 5D replacement, the full name of the camera is currently unknown.

 

Specs

 

  • 22mp
  • 61pt AF
  • 100% VF
  • 3.2″ LCD
  • Dual CF/SD Card Slots
  • Price: Around $3500 USD
  • Announcement on March 2, 2012 (Depending where you are on earth)
  • Battery Grip BG-E11

http://www.canonrumors.com/

 

Etter hva jeg ser på dette bildet så er det et 24-105 mm objektiv som står på , lurer på om det er en ny utgave av dette eller ???

 

sc5d3105.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

canon_5d_mkiii_24-70-fsl-104252.jpg

 

Her er 5D Mark III med den nye 24-70mm 2.8L II.

 

Specs:

Unsurpassed Image Quality

 

22.3 Megapixel Full Frame CMOS sensor

DiG!C 5 Image Processor

ISO 100-25600 (expandable to L:50 H1:51200, H2: 102400

Full HD Movie (ISO 100-12800 (H:25600)

 

High Performance Operation

61-point high-density reticular AF (up to 41 crosstype points)

6.0 fps for high continuous shooting

Intelligent viewfinder with approx. 100% coverage

3.2-type, approx.1.04m dot (3:2 wide) Clear View LCD II

iFCL metering with 63-zone dual-layer sensor

Shutter durability of 150,000 cycles

 

High end features

Silent & low vibration modes

Dual card slots (CF & SD)

High Dynamic Range (HDR) Mode

Multiple Exposures

Comparative Playback function

Improved durability & water and dust resistance

 

 

 

Available Colours Black

Megapixels 22MP

Sensor Size 36 x 24mm

ISO/Sensitivity 100 - 25600

Image Stabilisation -

Autofocus Points 61 points

Lens Mount Canon

LCD Size 3.2"

Touchscreen -

Liveview Yes

Viewfinder Optical TTL

Min Shutter Speed 30 sec

Max Shutter Speed 1/8000 sec

Built-in Flash -

Continuous Shooting Speed 6 fps

Self Timer 10 sec, 2 sec

Metering Centre-weighted, Spot, Evaluative, Partial

Video Resolution Full HD 1080

Memory Type Compact Flash

Connectivity USB 2, HDMI, Mic Input, Wireless (optional)

Battery LP-E6

Battery Type Lithium-ion

Charger Includes Li-Ion Charger

File Formats AVI, RAW, H.264, MOV, MPEG-4

Dimensions 152 x 116 x 76mm

Box Contents Battery Pack LP-E6 .. Battery Charger LC-E6 .. AV Cable AVC-DC400ST .. Interface Cable IFC-200U .. Eyecup Eg .. Wide Strap EWEOS5DMKIII .. CR1616 Lithium Battery

Skill Level Professional, Semi-Professional

Lifestyle Uses Portrait, Sports, Travel/Landscape

Waterproof -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...