Gå til innhold

Hvilket av disse Action kameraene vil være det beste kjøpet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har du antenne eller metallisk overflate i frontruten vil det påvirke signalene til gps'en.

Ja, har vel "alt"...i frontruta ;)

(Garmin GPS + TomTom GPS + DashCam + Ryggekamera).....og nå også en ActionCam ;)

 

Du har nok ikke alt :p

 

Det er ikke menge stuff som gir dårlige signaler, det er selve oppbyggingen av vinduet som kan være flaskehalsen.

 

apropos alt, du mangler en Ative-gps fotoboksvarsler.

Lenke til kommentar

 

Men med livstidsoppdateringer på både TomTom og Garmin kart/fotobokser/online trafikkinfo behøver jeg vel kanskje ikke den svenske lådan?

 

Beste investeringen jeg har gjort, sikkert tjent den i flere ganger siden jeg kjøpte min første i 2006, ellers så bruker jeg den som er elektronisk fartsmåler i bilen kjempeflott med store lysende tall.

Kjøpte faktisk jeg en ny for ikke så lenge siden for og få logging inkludert i systemet og firmaet er utrolig serviceminded.

 

Det fine er at man får gjennomsnittfarten når man kommer i soner med gjennomsnitt-fartsmålinger så man hele tiden vet eksakt hva gjennomsnittfarten er, så ligger du i en kø som ligge 20km under den aktuelle farten kan du gasse på å kjøre forbi og så legge deg litt under den aktuelle farten på veien. De gps'ene "tomtom/garmin" jeg har vært borti gir deg ikke samme mulighet, de lyser bare rødt når du er over den aktuelle farten på stedet så du vet ikke hvor mye gjennomsnittfarten din er.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Sony ActionCam AZ1 får en jo flett ny til 1200 kroner på finn, men om ikke dette er ett bra kamera er det jo bortkastet penger.

Nå ligger det noen filmer til fremkalling.....fra bl.a. Sony HDR-AZ1 Action Cam som jeg tester... ;)

 

WEB_Image%20Sony%20HDR-AZ1%20Action%20Ca

 

Sånn....nå er en snutt ferdig "eksponert" ;)

 

Opptaket er Rear-View, og kameraet er montert i beskyttelseshuset.

 

sony_hdr_az1_w_hdr_az1_action_cam_mini_1

 

 

 

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Blir interessant å høre dine erfaringer med det.

Kan plukke med meg ett for 600 kroner på mandagen om jeg ønsker det.

Ser ut som en helt ny(og bedre) verden for min del....med et produkt som stabiliserer så bra at den gamle "honken" kan rigges med Sony Action Cam. Ser ikke ut til at det finnes bedre alternativer på markedet så langt...

 

I dag ble det tid til en liten test med følgende utstyr:

Rear-View: Sony HDR-AZ1 Action Cam w/Internal Mic

- Ulempe: ikke inngang for ekstern mikrofon

- Ulempe: ikke Skeleton Kit for montering med eksterne kabler

 

Front-View: Sony HDR-AZ1 Action CamSony HDR-AS200V Action Cam + Zoom H1 external mic

- Ulempe: ?

 

Synspunkter?

 

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

Blir interessant å høre dine erfaringer med det.

Kan plukke med meg ett for 600 kroner på mandagen om jeg ønsker det.

Ser ut som en helt ny(og bedre) verden for min del....med et produkt som stabiliserer så bra at den gamle "honken" kan rigges med Sony Action Cam. Ser ikke ut til at det finnes bedre alternativer på markedet så langt...

 

I dag ble det tid til en liten test med følgende utstyr:

Rear-View: Sony HDR-AZ1 Action Cam w/Internal Mic

- Ulempe: ikke inngang for ekstern mikrofon

- Ulempe: ikke Skeleton Kit for montering med eksterne kabler

 

Front-View: Sony HDR-AZ1 Action CamSony HDR-AS200V Action Cam + Zoom H1 external mic

- Ulempe: ?

 

Synspunkter?

 

Stabilisatoren virker meget effektiv. Det er en del å hente på demping i festet, det er både geleeffekt på grunn av at bildet eksponeres linjevis og en del zooming og vingling fra stabilisatoren.

 

Himmelen tenderer til å gå over i vel mye turkis når den blir overeksponert. Fargebalansen heller mot sonyblå men det er innenfor grensen av normalt.

 

Ser ut til å være et bra kamera for prisen. Spesielt stabilisatoren vil være hjelpsom for mange.

Lenke til kommentar

...det er både geleeffekt på grunn av at bildet eksponeres linjevis og en del zooming og vingling fra stabilisatoren. Himmelen tenderer til å gå over i vel mye turkis når den blir overeksponert. Fargebalansen heller mot sonyblå men det er innenfor grensen av normalt.....

Det vil være bedre hvis du heller tar en gjennomgang av RAW-fila?

 

Si fra - så kan jeg lenke fra Dropbox for nedlasting - ca. 469MB for 1 minutt 15 sek.

 

post-226353-0-01401500-1429284939.jpg

post-226353-0-01401500-1429284939_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

"Since the camera uses a small sensor, don’t expect terrific low-light performance, but the back-illuminated Exmor R is better than most.

 

Read more: http://www.digitaltrends.com/camcorder-reviews/sony-action-cam-mini-hdr-az1-review/#ixzz3Xc3Obs3f "

 

Det ble tid til en liten kveldstur i dag.....for å finne ut av "mørkekjøring"

 

Er dette på høyde med andre Action Cam?

 

Lenke til kommentar

Nå som du har testet litt, hva er dine tanker om de ulike modellene?

 

Kort oppsummert erfaring etter kun 1 ukes eksperimentering KUN for bruk på MIN motorsykkel:

 

Rear-View: Sony HDR-AZ1 Action Cam w/Internal Mic

- Overraskende bra lyd inntil 60km/t+++ når vindstøy og vibrasjon blir på et uakseptabelt nivå 

- Benyttes uten "beskyttelseshus" for å unngå redusert lydkvalitet og "flare" 

- Montert Battery PowerPack for mer kapasitet

 

 

Front-View: Sony HDR-AZ1 Action CamSony HDR-AS200V Action Cam + Zoom H1 external mic

- Det har blitt mye testing av forskjellige plasseringer for Zoom H1......og vet ikke om jeg vil klare å få det bra nok ;)

- Benyttes med Skeleton Kit pga. ekstern mikrofon dvs. også uten "beskyttelseshus" for å unngå redusert lydkvalitet og "flare" 

- Koblet direkte via USB til motorsykkelens batteri

 

 

Sony Live View Remote Watch

- Montert på styrets venstre side

- Genialt enkel å betjene - også med motorsykkelhansker

 

Legger ved et eksempel fra søndagens test-tur, og er vel blitt litt hekta på utfordringene :)

 

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...