Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode og Økonometri (BI V2014)


Anbefalte innlegg

Lurer litt på oppgave 5..

Har kommet til rett svar ved hjelp av Fobs formelen, men lurer litt på hva dere har gjort i selve programmet? Jeg tok bare RSS og RSSu ved hjelp av å kjøre Linear regression i stata, fikk tallene og regnet svaret ut ved hjelp av kalkulator. Er det slik man skal gjøre det, eller er det en måte i selve programmet å komme fram til svaret, altså 1,42?

 

Deretter lurer jeg litt på oppgave 6, hvordan kom dere fram til svar der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strålende, takk!

 

Oppgave 13 da? Hvor henter jeg tallene fra for fylle inn i formelen?

 

Du har oppgitt at utvalgskorrelasjonen er 0,34. Du tar den og opphøyer i andre og får at R2 = 0,1156

 

Lurer litt på oppgave 5..

Har kommet til rett svar ved hjelp av Fobs formelen, men lurer litt på hva dere har gjort i selve programmet? Jeg tok bare RSS og RSSu ved hjelp av å kjøre Linear regression i stata, fikk tallene og regnet svaret ut ved hjelp av kalkulator. Er det slik man skal gjøre det, eller er det en måte i selve programmet å komme fram til svaret, altså 1,42?

 

Deretter lurer jeg litt på oppgave 6, hvordan kom dere fram til svar der?

Sett at det programmet er veldig avansert, så fins det sikkert en måte. Om det er en måte har vi enda ikke lært den hvertfall.

 

På oppgave 6 må du bare slå opp i tabellen på F3,23 (F-test på m og n-k) og se om noen av de verdiene er lavere enn F verdien du regnet ut (1,42). Er verdien lavere på en av signifikansnivåene blir h0 forkastet, er alle høyere beholdes h0.

Lenke til kommentar

 

Har nå fullført arbeidskravet og fikk 20/20, så bare å hyle ut om noen lurer på noe.

Hei, kan du oppgi svarene fra 1-10 og løsningene om det er mulig? Vil sammenlikne svarene XP

Hei!

 

Du får vite om svaret ditt er rett når du leverer det inn og du har 13 forsøk på arbeidskravet, så det gir ikke helt mening..

 

Med å hjelpe her oppfordrer jeg til at folk prøver mer selv, ikke for å gi snarveier til folk.

(Sier ikke du er ute etter det, bare hvis jeg legger 10 svar her så kan folk bare skrive det inn og bli ferdig)

Endret av Simennzz
Lenke til kommentar

hei, jeg har et spørsmål angående oppgave 11, vi klarer ikke å få det til å bli noen av svaralternativene, er det formelen, sx ganger sy/ n-1, det er denne formelen vi finner overalt på nettet nemlig.

Jeg fant svaret slik:

s2NO2 = 1903; 84 (utvalgsvariansen til NO2) Kvadrer denne = 43,6330
s2CAR = 1; 31 (utvalgsvariansen til CAR) Kvadrer denne = 1,1446
rNO2;CAR = 0; 34 (utvalgskorrelasjonen mellom NO2 og CAR)
I og med at du vet hva utvalgskorrelasjonen er kan du da sette inn ukjente x(utvalgskovariansen) :
x/(43,6330*1,1446)=0,34
Med vanlig regning finner du da hvilken verdi x har :)
Endret av Direct
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...