Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Økonomi- og virksomhetsstyring (BI 2014)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg får også samme svar på oppgave 7;

2008; 695 000 - (snitt eiendeler *0,1) 526 875 = kr. 168 125

2007; 187 000 - 254 625= kr. - 67 625

Noen som har klart denne oppgaven?

 

Spørsmål 5:

Boksen flytter for hver gang, er det noen som kan skrive ned korrekt løsning med tekst, ikke bare boks nr (da disse flyttes)?

Lenke til kommentar

 

Virker som flere har problemer med oppgave 7?

Jeg får 168125,-67625 som svar, og slik jeg ser det har jeg funnet svarene på rett måte.

Noen som har klart denne oppgaven?

oppgave 7: rett svar er 168125,-67600

 

Hvordan kom du fram til 67600? Er en differanse på 25, vil det si at du bare har prøvd deg frem med å runde ned, eller har jeg regnet feil?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg får også samme svar på oppgave 7;

2008; 695 000 - (snitt eiendeler *0,1) 526 875 = kr. 168 125

2007; 187 000 - 254 625= kr. - 67 625

Noen som har klart denne oppgaven?

 

Spørsmål 5:

Boksen flytter for hver gang, er det noen som kan skrive ned korrekt løsning med tekst, ikke bare boks nr (da disse flyttes)?

Første boks: Identifisere eventuelle transaksjonsbaserte eiendeler som ikke er registert i finansregnskapet og registrere disse i en korrigert balanseoppstilling (f.eks. patenter og rettigheter).

Andre boks: Markedsverdikorrigere alle eiendelene i balansen.

Tredje: Korrigere kostnadene i resultatoppstillingen, slik at disse reflekterer markedsverdier, herunder erstatte historisk kostbaserte avskrivninger med markedsverdibaserte avskrivninger.

Fjerde: Beregne normalresultatet ved å multiplisere markedsverdien av virksomhetens transaksjonsbaserte eiendeler med avkastningskravet.

Femte: Beregne MRI ved å trekke normalresultatet fra markedsverdikorrigert driftsresultat pluss finansinntekter.

Sjette: Erkjenne at virksomheten har en effektivitetsdrevet verdiskapning i måleperioden hvis MRI er positiv..

Lenke til kommentar

Jeg snakket med foreleseren i dag ang. oppgave 7, utregningen vi har gjort er helt riktig og skal gjøres slik hvis vi får sånn spørsmål på eksamen. Hun kunne ikke forklare meg hvorfor gj.snittlig TK i 2007 ble rundet ned til 2546000 men det er dette tallet som skal brukes for å finne RI i 2007, men ingenting skal forandres for 2008

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...