Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Markedsføring og ledelse 2 - Høst 2013


Anbefalte innlegg

Er det noen flere som skal opp i skriftlig eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 nå til torsdag den 21.11? Tenkte vi kunne hjelpe hverandre her når vi får forberedelse heftet i morgen.

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H13/20_nov/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_Forb_H13.pdf

Sett deg inn i
• bransjen for norske moteklær
• mål og strategi
• bruk av konkurransemidlene

 

• etikk og arbeidsforhold

Noen som har noe tanker rundt forberedelse delen og hvordan oppgavene kommer til å se ut på eksamen?
Endret av Laffyftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tar du faget gjennom privatistweb, eller gjennom sonans e.l? Tar det selv som privatist gjennom privatistweb og dama på tlf sa den er for hånd :/

Tar den som privatist selv fikk ett ark der det stod om lån av pc på skolen jeg skal ha eksamen på. Så jeg dro opp og hentet meg en pc. Sikker på at du ikke har blitt feilinformert? Eller så vet ikke jeg :S

Lenke til kommentar

Tar den som privatist selv fikk ett ark der det stod om lån av pc på skolen jeg skal ha eksamen på. Så jeg dro opp og hentet meg en pc. Sikker på at du ikke har blitt feilinformert? Eller så vet ikke jeg :S

Men da skal du nok ha den på pc! Tar det ikke gjennom noen skole, så er nok derfor :-)

Lenke til kommentar

 

Er det noen flere som skal opp i skriftlig eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 nå til torsdag den 21.11? Tenkte vi kunne hjelpe hverandre her når vi får forberedelse heftet i morgen.

 

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H13/20_nov/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_Forb_H13.pdf

 

Sett deg inn i
• bransjen for norske moteklær
• mål og strategi
• bruk av konkurransemidlene

 

• etikk og arbeidsforhold

 

Noen som har noe tanker rundt forberedelse delen og hvordan oppgavene kommer til å se ut på eksamen?

 

Først er det vel smart å foreta seg en SWOT analyse av Moods of Norway og Chillnorway, og finne evt andre norske merker som kan sees på som konkurrenter, anelse om noen forslag her? Deretter må man vel finne seg et mål, enten et kvalitativt eller kvantitativt et. Så blir det å gå igjennom de ulike mulighetene for å bruke konkurransestrategi, vekststrategi eller integrasjon.

 

Så er det å gå igjennom konkurransemidlene, men er usikker på om det er nødvendig å ta for seg alle? Det er jo vanvittig mye, hvis man skal ta for seg alle "de 4 p`ne".

 

Også til slutt skrive litt om ulike etiske problemstillinger de står ovenfor osv.

Lenke til kommentar

Først er det vel smart å foreta seg en SWOT analyse av Moods of Norway og Chillnorway, og finne evt andre norske merker som kan sees på som konkurrenter, anelse om noen forslag her? Deretter må man vel finne seg et mål, enten et kvalitativt eller kvantitativt et. Så blir det å gå igjennom de ulike mulighetene for å bruke konkurransestrategi, vekststrategi eller integrasjon.

 

Så er det å gå igjennom konkurransemidlene, men er usikker på om det er nødvendig å ta for seg alle? Det er jo vanvittig mye, hvis man skal ta for seg alle "de 4 p`ne".

 

Også til slutt skrive litt om ulike etiske problemstillinger de står ovenfor osv.

Virker som om merkevarebygging og distribusjon kan være i fokus av konkurransemidlene. Merkevarebygging, "positive assosiasjoner til Norge i sitt posisjoneringsarbeid", merkeverdi, og "måten produktene distribueres på er svært viktig" nevnes tydelig i forberedelsesdelen - I tillegg til kritikkverdige arbeidsforhold (tredelte bunnlinje).

Lenke til kommentar

''sett deg inn i bransjen for norske moteklær'' - hva slags spørsmål tenker dere vi kan få der? Tviler på at vi får SWOT analyse da det er veldig omfattende... Men man vet jo aldri.

Dette kommer mest sannsynligvis ikke som et spørsmål. Her skal man bare generelt sette seg inn i bransjen for norske moteklær. Tror det alltid er sånn på eksamen at man skal sette seg inn i temaet man får:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...